Toon posts:

[2K] Foutmelding ook na opnieuw installeren.*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het surfen komt vaak, na zo'n 10 minuten, de foutmelding :

"svchost.exe heeft fouten gegenereerd en wordt afgesloten door Windows. U dient het programma opnieuw op te starten."

Het blijkt dat de viruscanner uitgezet is. Die gaat pas weer aan na opnieuw opstarten van de pc. Door HouseCall of McAfee wordt geen virus gedetecteerd.

De configuratie :
- Packard Bell iconnect
- Windows 2000 pro ned
- Office 2000
- McAfee firewall
- McAfee virusscanner.
- SP2

Wat is de oorzaak van het probleem ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 22:59 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hans100-

Welkom op GoT :)

We hebben op GoT een aantal richtlijnen opgesteld (je weet wel - die Registratievoorwaarden en faq waar je een kruisje voor gezet hebt dat je ze gelezen hebt :P ) waar een topic aan moet voldoen :)

Kort samengevat:
  • Doe zelf eerst moeite voordat je een topic opent - neem wat je gedaan hebt, en waar je op gezocht hebt ook op in je topicstart :)
  • Let op je topic titel - in Windows Operated Systems is het bijvoorbeeld verplicht het OS tussen vierkante haakjes te zetten :)
  • Omschrijf duidelijk en helder je probleem, en vermeld alle relevante informatie. In jouw geval mis ik bv. het servicepack, welke foutmelding je *exact* krijgt, en dergelijke
Update je topic nog even - dan pas ik je topic titel even aan :)

Verwijderd

Toch zal dit - waarschijnlijk - een virus zijn... probeer eens een virusscanner van een andere externe bron te starten. Of, en dat kost iets meer tijd.. zorg dat je alle SP's van Windows hebt liggen. Installeer de hele zoio opnieuw, eerst w2k, dan de SP, adn de virusscanner, meteen de updates ophalen zonder dat je IE hebt gestart, dan de firewall... Beetje veel werk wellicht?
Overigens: gebruik lekker mozilla als browser, heb je minder last van irritante pop-ups , cookies en andere meuk. Suc6

Verwijderd

En geef nog even wat info wat je bedoelt met een reinstall , bedoel je daarmee formateren of gewoon reinstall zonder format

Verwijderd

Is dat niet gewoon het blaster virus waar we zoveel last van hebben gehad? Dat scant automatisch naar pc's met open poorten wat bij jou waarschijnlijk even het geval is geweest door de reinstall.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 09:07:
En geef nog even wat info wat je bedoelt met een reinstall , bedoel je daarmee formateren of gewoon reinstall zonder format
Ik heb geformateerd met in dos! (format c:\)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 09:11:
Is dat niet gewoon het blaster virus waar we zoveel last van hebben gehad? Dat scant automatisch naar pc's met open poorten wat bij jou waarschijnlijk even het geval is geweest door de reinstall.
Ik heb inderdaad last gehad van het blastervirus! Maar als ik geformateerd en oppnieuw geinstalleerd heb, dan moet het blastervirus toch verdwenen zijn ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 09:50:
[...]

Ik heb inderdaad last gehad van het blastervirus! Maar als ik geformateerd en oppnieuw geinstalleerd heb, dan moet het blastervirus toch verdwenen zijn ?
Wanneer je in DOS Format C: hebt gebruikt dan is normaal gesproken alles weg, dus ook je virussen! Welke virus het ook is!

Verwijderd

Wat is de foutmelding precies ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 21:45:
Wat is de foutmelding precies ?
"svchost.exe heeft fouten gegenereerd en wordt afgesloten door Windows. U dient het programma opnieuw op te starten."

Verwijderd

Lees deze link is misschien dat je daar wat aan hebt
[rml][ Win2k]svchost.exe wordt afgesloten *[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Theo31,

De bescheven problemen lijken sterk op die problemen die ik had en heb. Jammer dat Daan7783 niet vermeld heeft met welke pc hij die problemen heeft.
Pagina: 1