Toon posts:

Paste voor Memory Heatspreader!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi beste mensen,

Ik ben bezig met het bouwen van een nieuwe PC en ga voor het eerst ook een beetje modden (zo blij als een kind).

Vandaar een paar Kleine vraagjes over het gebruiken van cooling paste in combinatie met memorychips!

- Ik heb TwinMos DDR Dimmetjes en heb voor deze heatspreaders van Thermaltake gekocht, ik vroeg me nu af of het mogelijk/verstandig is om de memory chips eerst te voorzien van een laagje Arctic Silver Pasta?
- Is dit schadelijk voor de kale chippies op de dimmetjes?
- Heeft het invloed op het tempratuur van de chieppies?

Mocht iemand hiermee ervaring hoor ik dat graag.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Je kan beter geen Heatspreaders gebruiken. Die orgen alleen er maar voor dat deze minder cool worden en minder hard/strak willen :+ . ZOnde van je geld, had je ook wel kunnen vinden! :9

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
Ik ben het mssl eens, heatspreaders hebben weinig zin qua perfomance, het ziet er leuk uit en zo maar dat is het dan ook. Misschien moet je deze topic eens bekijken:
DDR Heatspreaders nuttig of niet?
Mocht je toch heatspreaders gaan gebruiken, dan zou ik zalman adhesive gebruiken (warmtegeleidende lijm).

Verwijderd

Topicstarter
Nou belooft niet veel!

Thx voor jullie reacties ik ga even wat meer zoeken naar info. nogmaals bedankt.

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
mocht je ze er toch op willen hebben dan zou ik juist geen zalman adhesive gebruiken. Dan krijg je er namelijk nooit meer af.

Ik zou dan op zoek gaan naar het soort tape dat normaal gebruikt wordt om die dingen erop te houden.

* YoupY is even de naam van 't spul kwijt :P

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-02 18:08

Mojo

The Power Within

YoupY schreef op 28 maart 2004 @ 22:42:
mocht je ze er toch op willen hebben dan zou ik juist geen zalman adhesive gebruiken. Dan krijg je er namelijk nooit meer af.

Ik zou dan op zoek gaan naar het soort tape dat normaal gebruikt wordt om die dingen erop te houden.

Dat is 3M tape ;)

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Thermal adhensive tape heet dat, en is inderdaad te krijgen van met merk 3M

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 22:49 ]

• pyro83
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-01 15:51
YoupY schreef op 28 maart 2004 @ 22:42:

Ja inderdaad, ik had nog niet eens aan tape gedacht |:( , ik denk idd dat dit een betere oplossing is. Het tape heet trouwens 3m adhesive tape:
http://products3.3m.com/c...bcPageHandler/output_html

Verwijderd

Topicstarter
Ik kon de 3m tape niet vinden bij pricewatch maar bij thermaltake zelf vond ik dit!

http://www.thermaltake.co...s/coolers/memory/op01.htm

Ziet er alleen niet uit dat de strip van 3m is maar dat hn eigen logo erop zit.

Ze zullen wel die strip bedoelen met : High conductivity thermal pad!

Nou ik wacht het af .... en als ik zo ver ben met de bouw zal ik die dingen aan een klein onderzoek onder werpen!

2B continued!

Verwijderd

Memchips en heatsinks? Volgens mij gaat dat alleen werken als er per memchip een optimaal contact is met de heatspreader. Aagezien dit niet te halen is, blijft de afgegeven warmte onder de spreader hangen waardoor de koeling juist afneemt. Heeft er al eens iemand getest met de sinkjes die je op je VGAmem kan plakken? Misschien zou dat wel een optie zijn, als de maat overeenkomt. Heeft iemand hier al eens iets mee gedaan?

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:37

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 23:07:
Ik kon de 3m tape niet vinden bij pricewatch maar bij thermaltake zelf vond ik dit!

http://www.thermaltake.co...s/coolers/memory/op01.htm

Ziet er alleen niet uit dat de strip van 3m is maar dat hn eigen logo erop zit.

Ze zullen wel die strip bedoelen met : High conductivity thermal pad!

Nou ik wacht het af .... en als ik zo ver ben met de bouw zal ik die dingen aan een klein onderzoek onder werpen!

2B continued!
Er zit idd al tape bij ide Thermaltakes als ik het me goed herinner (had ooit een setje gekocht voor mijn PC2100 mem 1,5 jaar geleden). Ga je voor de speeds moet je ze er helemaal aflaten, ga je voor de looks, dan zetje ze erop.
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 23:49:
Memchips en heatsinks? Volgens mij gaat dat alleen werken als er per memchip een optimaal contact is met de heatspreader. Aagezien dit niet te halen is, blijft de afgegeven warmte onder de spreader hangen waardoor de koeling juist afneemt. Heeft er al eens iemand getest met de sinkjes die je op je VGAmem kan plakken? Misschien zou dat wel een optie zijn, als de maat overeenkomt. Heeft iemand hier al eens iets mee gedaan?
Coolermaster heeft hier mooie setjes voor. 8 lage alu of koper (naar keuze dus :p ) sinkjes per setje, kosten niet zo gek veel geloof ik. Zoalng ik mijn mem echter niet heet voel worden, ga ik niet beginnen aan het sinken ervan.

[ Voor 33% gewijzigd door Syzzer op 29-03-2004 00:20 ]

Verwijderd

Syzzer schreef op 29 maart 2004 @ 00:19:

Coolermaster heeft hier mooie setjes voor. 8 lage alu of koper (naar keuze dus :p ) sinkjes per setje, kosten niet zo gek veel geloof ik. Zoalng ik mijn mem echter niet heet voel worden, ga ik niet beginnen aan het sinken ervan.
Ik begin er ook niet aan, maar het feit blijft wel dat hoe lager de temperaturen, hoe beter de prestaties. Hier voel ik geen warmte bij 3,3V dus ik begin er niet aan. Ben alleen benieuwd of die losse sinkjes wel werken. Ze sluiten immers perfect aan op de chips en er blijft geen warmte hangen
Pagina: 1