Router stopt met internet

Pagina: 1
Acties:

• nugscree
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-08 16:26
Ik heb al een tijd een Sweex router(zo'n 3 a 4maanden) en hij heeft al die tijd zonder probleem gedraait alleen nu stopt dat @%# ding me internet en krijg ik een vaag ip.
want rechtstreekse aansluiting doet me internet het wel maar dat is weer zo jammer voor een andere pc en me playstation2 want daar kan ik dus nu niet meer mee op internet.
Me provider is Chello :r (tja was toen de enige breedband)en daar bij de klanten service werd ik al snel van de kast naar de muur gestuurd.
Ik heb al ipconfig /release en /renew gedaan, modem gereset, router gereset
en een update is niet te krijgen op de website van www.sweex.com |:(

weet misschien 1 van jullie hier een oplossing voor ?

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
Loop je instellingen van je router eens door.
Had je een wachtwoord op je router staan?

Mischien heeft iemand ingelogged op je router en je instellingen veranderd ?
Check je mac-adress in je router eventueel clonen.

• nugscree
K heb net voor de zekerheid al me instellingen doorgelopen die staan allemaal goed en me wachtwoord heb ik zelf veranderd zodat er niemand in kan komen ;)

MAC is goed gecloned heb voor de zekerheid gekeken met ipconfig /all :)

[ Voor 20% gewijzigd door nugscree op 29-03-2004 00:34 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Is dat vage ip uberhaupt in een thuisnetwerkrange of is het het standaard 169.x.x.x adres dat je krijgt bij gebrek aan DHCP server?

{signature}

• nugscree
Is een standaard 196.xxx.xxx.xxx adres maar de DHCP staat gewoon aan op de router zelf

ik krijg dus een ip van me router dus 196.184.2.100 of zo iets

[ Voor 35% gewijzigd door nugscree op 29-03-2004 00:40 . Reden: vergeten toe te voegen ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mjah, dat IP krijg je dus niet van je router :P Da's het "standaard" IP als er geen DHCP-server gevonden kan worden op het netwerk.

Dus kzou zeggen: probeer het eens als je de IP's static instelt :)

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 22:34

lSltAlKeR

Time destroys everything!

offtopic:
192.168.x.x bedoel je en dat kan nu net een heel groot verschil uit maken!

Speedtouch freak

• nugscree
Ja sorrie die bedoel ik jah 192.168.2.100 dat is het ip wat ik krijg
DHCP staat aan op zowel de router als de modem(zal je daardoor geen conflicten krijgen?)

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 23:38
Dit probleempje had ik met een Sweex Switch (ik weet dat het iets anders is dan een router maar toch) na ongeveer een week werd ik van het internet gegooid maar direct zonder switch deed me internet het wel. Tot 2 keer toe gebeurd met sweex en sindsdien ben ik trotse bezitter van intel switch die het tot nu toe al jaar doet.

Verwijderd

Enkele 't's toegevoegd aan de titel.

En een verzoek voor nugscree: hou het een beetje netjes. Dat "Chello :r " is nergens voor nodig en staat alleen maar uiterst kinderachtig.

• nugscree
offtopic:
Ik zal het voortaan wel netjes houden maar het is toch gewoon om te kotsen zo'n slechte service geven ze met je duur betaalde abbo.
Ik bedoel ik betaal niet zo veel geld om eerst een half uur in de wacht te hangen en dan ook nog eens worden verteld door de helpdesk medewerker dat ik het zelf maar moet gaan uitzoeken |:( :(

IIG doet me router het nog steeds niet :(

[ Voor 11% gewijzigd door nugscree op 02-04-2004 19:02 ]

• n00bs
  • Laatst online: 14-08 10:23

n00bs

Het is weer Zomer!

Tja... goedkoop is bijna altijd duurkoop en ik adviseer ook om nooit (en heb dat ook nooit gedaan) Sweex meuk te kopen. Zelfde als Yoko vroeger.

Ik zou gewoon terug naar de winkel gaan, je geld terugvragen of een ander merk halen, 3Com, Dynalink, Linksys of Netgear. Dit zijn allemaal degelijke merken die toch nog betaalbaar zijn.

[ Voor 41% gewijzigd door n00bs op 02-04-2004 19:03 ]

• nugscree
Hahahaha jaah daar kom je nu mee :P

Ach ja ik had em eerst alleen nodig om me PS2 er aan te hangen maar later er nog een pc aan en nu kan ik niet meer netwerken er mee en kan die pc ook niet meer op internet dus dat zuigt wel zwaar 8)7

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Niet lullig bedoeld hoor, maar een router kan het internet ook niet op, nu weten we allebij dat jij het ook niet zo doet maar als alles " of zo iets " is dan kunnen wij ook alleen maar gissen waar je probleem ligt.

Maar anyway reset je router eens, probeer andere poort en desnoods een reflash. Als dat niet werkt:
Geef dus eens een netwerk schema, ping results en ipconfig uitdraais. De laatste 2 op adhoc en automatic. Vertel dan ook vooral hoe het er bij en andere pc uitziet.

• n00bs
  • Laatst online: 14-08 10:23

n00bs

Het is weer Zomer!

SSH beter lezen ;) reset, flash etc had die allang allemaal gedaan
Pagina: 1