Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Raammontage, volledig sidepanel

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe kast aangeschaft omdat ik m'n gigantisch lawaaierige lelijk gemodde bigtower zat was..

Dit kastje:

Afbeeldingslocatie: http://shop.rilex.nl/images/items/?id=AB000070_pro_a.jpg

Erg leuk omdat er direct 2 cdromstealth frontjes bij worden geleverd.

zie dit filmpje om dit werkend te zien (DivX 5.11)

Nu het volgende:

Ik wil net als in m'n vorige mod een raam inbouwen en de gehele binnenkant gaan opleuken. Omdat ik ook terug wil kunnen naar de originele sidepanel (die moet dus niet gesloopt worden) heb ik gekozen voor een hele sidepanel van plexi en loop nu tegen een aantal problemen aan. Graag wil ik jullie tips en ideeen over het volgende

1. Montage van het raam tegen de kast, zonder iets aan de kast te slopen
2. Hoe krijg ik dit raam PERFECT vierkant en de zijkanten gepolijst
3. ideeen voor het afwerken/coveren van de HDD en CDROM bays

ik ben benieuwd!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 22:36 ]

Verwijderd

boor er een paar gaten in en pak een decoupeerzaag en een ijzer zaagje... (eerst lijnen tekenen natuurlijk :P en je zaagt het allemaal mooi... dan vijl je het een beetje bij en als het niet zo goed gelukt is neem je een raam rubber... anders plak je het plexy er zo achter

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 22:32:
boor er een paar gaten in en pak een decoupeerzaag en een ijzer zaagje... (eerst lijnen tekenen natuurlijk :P en je zaagt het allemaal mooi... dan vijl je het een beetje bij en als het niet zo goed gelukt is neem je een raam rubber... anders plak je het plexy er zo achter
jij hebt niet echt goed gelezen... als het zo simpel was postte ik hier niet.. dit is m'n 3e mod en wat jij beschijft... Been there done that :D

Verwijderd

ik denk toch dat je beter gewoon een gewoon sidepanel als basis kan gebruiken anders word het moeilijk
of je moet van die ijzeren dingetjes op je plexy lijmen die ook op een gewone panel zitten... het word wel moeilijk :S

[ Voor 149% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 22:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 22:36:
neem een raam rubber... dan kan je het weer terug zetten :)

edit: je kan ook een oud side panel nemen van een andere kast en daar plexi in zetten ;)
:? :? :?

Heb je nou nog niet door wat ik wil?

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07 16:28

snooze

kinda busy atm.

heb je het kastje al?
zoja kun je dan wat pics posten van het "ophangsysteem" van de huidige side panels

weet iemand nog een leuke signature?

Verwijderd

Ik denk dat je het beste je side paneel als template kan gebruiken en de maten daarvan overnemen op je plexi, maar je zou dan denk ik toch een paar gaten moeten maken in het plexi en in de case om daar bouten in te doen.

Verwijderd

Topicstarter
snooze schreef op 28 maart 2004 @ 22:43:
heb je het kastje al?
zoja kun je dan wat pics posten van het "ophangsysteem" van de huidige side panels
Zo'n standaard ophang systeem waarin een schuifje op de panel in de slede van de kast haakt... Bijna standaardsysteem bij alle kasten.
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 22:44:
Ik denk dat je het beste je side paneel als template kan gebruiken en de maten daarvan overnemen op je plexi, maar je zou dan denk ik toch een paar gaten moeten maken in het plezie en in de case om daar bouten in te doen.
paar gaatjes op de hoeken is geen probleem, die boor je in het frame op de hoeken en dat blijft operationeel voor de originele panel. Dit is een goed idee.

ik had in dit geval het volgende idee: men neme een hoekprfiel van alu met een lange en een korte kant, die korte als dikte van het plexi (5mm ofzo)
Dan op de hoeken in het frame geboord en op de hoeken van dat profiel, moer met mooie bout erop. Beetje dit idee:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/panel.bmp

plexi moet 445x400 mm zijn (afmeting panel), minus de dikte van het profiel x2.
dus waarschijnlijk 443x398mm.

Iemand enig idee wat deze afmeting in 5mm plexi bij de bouwmarkt op maat gezaagd kost? :?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 22:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb het ideetje van mark87 even uitgewerkt.. Dit ziet er netjes en uitvoerbaar uit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/panel2.jpg

wat zou plexi van dit formaat gaan kosten?

iemand tips bij uitvoer of voorziet een rampscenario?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 01:00 ]

• killswitch
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-08 11:19

killswitch

killswitch+switch= death switc

een ramp scenario voorzie ik niet (of amerika moet nederland binnen vallen net terwijl je bezig bent maarja :+ )

het enige wat mischien het overwegen waard is is meer dan 4 bouten gebruiken omdat je nu wel erg grote stukkeen krijgt die dus "los" hangen.

maar als jiij dat geen probleem vind dan moet het zo wel goed gaan denk ik

succes en onthou ons het eind resultaat niet he ;)

Verwijderd

Topicstarter
tuurlk niet :D

aan meer boutjes zat ik ook te denken.. maarja, zoveel weegt dat geheel ook weer niet...

En aangezien ik de kast regelmatig open heb, ga ik niet elke keer 20 boutjes losfrummelen...

al zijn mooie vleugelmoertjes misschien ook een idee :D

Zit me net te bedenken dat van die mobo-montage-schroefgat-busjes in het frame en thumbscrews op het raam ook wel vet zijn...

Hmm ideeën zat... :D

Ik zie de laatste tijd relatief vaak een soort cablewrap om voedingskabel, zwart met een soort stofstructuur.. beetje dat RVS shielding idee... waar zijn die te krijgen/ kosten ze? :?

edit: dit dus: ReseTTim in "Heb je iets nieuws en je MOET het gewoon..."

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 01:24 ]

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11 20:30
Ik hoop dat je dan wel alu kan lassen, of iemand kent die je dit kan klaar spelen.
Als je echt zo n zijpaneel wilt maken moet je heel goed kunnen lassen, en bijwerken.
De lasnaad blijf je zo zien. Verkleurt door warmte ed.
Mischien dat je het nog eerst ff kunt laten zandstralen, of zelf ff schuren, en dan polijsten.
Ik vermoed niet dat je je niewe kast wilt voorzien van een niewe paintjob, dus zal je met de afwerking van je niew paneel al genoeg werk hebben.

In dat opzicht is ijzer iets handiger om bij te werken, maar ik vermoed dan wel dat het niet meer staat bij je case.
Met ijzer kan je dan ook werken met magneetjes op je paneel vast te houden en mss de achterzijde dan iets breder maken dan de 5mm van je plexie zodat je die weer kan vastschroeven aan de achterkant van je kast. (zoals nu gebeurt bij 99.9% van alle kasten)

Je hebt er waarschijnlijk ook al aan gedacht dat je niew zelfgemaakt zijpaneel uitsteekt. dus die niewe rand zou je wel willen wegwerken neem ik aan.
Hiermee doel ik dan op het verschil dat ontstaat tussen je frontpaneel en het top-paneel. Persoonlijk wil ik mn kast als 1 geheel zien, zonder dat er iets uitsteekt.

Het vastschroeven is toch wel iets latiger dan je denkt.
Telkens je een vleugelmoer aan draait maat ik een kras op je profiel, tot je op t einde zo'n "mooi" cirkeltje hebt van het raakpunt tussen de kast en de vleugelmoer.
De vleugelmoer zou je wel kunnen voozien van een rondel (al dan niet eentje van rubber/stof die je er op vast lijmt) om dit tegen te gaan.
Een uitstekende bout is ook iets dat ik liever niet dan wel zie. JE kan een bout simpel doorslijpen met de dremel en een 426 schijfje. Let wel dat de bout heel warm kan worden. Voor je dit doet schroef je best wel even een moer er op voor de eventueel beschadigde schroefdraad terug mooi te krijgen. Zo krijg je elke schroef/bout mooi.

Polijsten kan je doen met verschillende korreldiktes schuurpapier. beginnen bij 800 en zo hoger gaan tot het hoogste dat je kan vinden. Een tip is even gaan kijken bij een carroserie bedrijf. Die hebben meestal p2000 schuurpapier liggen voor het bijwerken van lak.
Dremel-kit voor polijsten is mss ook een optie. Hier heb ik wel geen ervaring mee dus kan je er niet veel over vertellen.

De zelftappende schroeven die gebruikt worden bij het vastzetten van fans kan ook een probleem ontstaan: als je te hard draait kan je plexi gaan scheuren. Een tip om dit te verbeteren heb ik helaas niet.

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

Enkele ervaringen die ik heb opgedaan:

- die 5mm plexiglas-plaat kan je wel vergeten, 9 van de 10 keer is dat 4 mm of een andere maat. Ik heb zelf een stuk Acrylglas 4mm van 1000x500 (mm!) voor 32 eur bij de bouwmarkt gekocht, best duur spul dus. Ik heb expres voor het duurdere Acrylglas gekozen omdat het vrij hard is, bestand tegen UV en voor buiten gebruikt kan worden (kan dus flink wat hebben). Met een normale plexiglas-zaag kan je met een decoupeerzaag heel makkelijk mooie zaagsnedes maken. Afbramen gaat gewoon met een schuurpapiertje.

- Waarom met vleugelmoertjes werken als je ook boutjes met een imbus kop kunt kopen? :) Verzinkte boutjes zien er goed uit en de imbus-kop is mooi symetrisch en ziet er gewoon goed uit. Aanrader!

- Wil je die 'circeltjes' op je lak voorkomen door het vele loshalen van je plaat? Doe er gewoon een ringetje onder, probleem opgelost!

Verder wil ik je veel suc6 wensen want de eisen die jij stelt aan je window zijn voor de gemiddelde tweaker veel te hoog en onuitvoerbaar... Met een decoupeerzaak kom je er niet alleen! Tenzij je een kennis bij een bedrijf hebt zitten die met watersnijmachines werken :z

Use the Search Luke...

Verwijderd

Topicstarter
ph3n1x schreef op 29 maart 2004 @ 17:01:
Ik hoop dat je dan wel alu kan lassen, of iemand kent die je dit kan klaar spelen.
Als je echt zo n zijpaneel wilt maken moet je heel goed kunnen lassen, en bijwerken.
De lasnaad blijf je zo zien. Verkleurt door warmte ed.
Mischien dat je het nog eerst ff kunt laten zandstralen, of zelf ff schuren, en dan polijsten.
Ik vermoed niet dat je je niewe kast wilt voorzien van een niewe paintjob, dus zal je met de afwerking van je niew paneel al genoeg werk hebben.
Ik was toch echt niet van plan die hoekprofielen te gaan lassen!
Gewoon verstek zagen en dan met dubbelzijdig (dun) tape op het plexi vastzetten.

Ik heb het vermoeden dat ik niet echt duidelijk uitleg wat de bedoeling precies is maar ik heb geen idee hoe ik het beter moet vertellen... :|
Verder wil ik je veel suc6 wensen want de eisen die jij stelt aan je window zijn voor de gemiddelde tweaker veel te hoog en onuitvoerbaar... Met een decoupeerzaak kom je er niet alleen! Tenzij je een kennis bij een bedrijf hebt zitten die met watersnijmachines werken :z
Nee, volgens mij wordt ik echt verkeerd begrepen...

Bedoeling: Plexi paneel ter grootte van de gehele zijkant, op de randen afgewerkt met een alu hoekprofiel. Dit dan op de een of andere manier, reversibel op de kast monteren..

Ik dacht toch dat ik met de tekeningetjes vrij duidelijk was :?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 22:49 ]

• Silentpuma
  • Laatst online: 25-10 09:20

Silentpuma

To much mind...

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 22:46:
Nee, volgens mij wordt ik echt verkeerd begrepen...

Bedoeling: Plexi paneel ter grootte van de gehele zijkant, op de randen afgewerkt met een alu hoekprofiel. Dit dan op de een of andere manier, reversibel op de kast monteren..

Ik dacht toch dat ik met de tekeningetjes vrij duidelijk was :?
*knip* - ... -

W8 ff, je wilt dus die plexiglasplaat + aluprofielen DIRECT op je case monteren en het originele sidepanel met rust laten?? :o Nu begrijp ik waarom je zo precies wil werken...
Wat je dan kan doen (maar redelijk moeilijk is) is een lange alu profiel opsnorren en aanpassen dat je deze in de vorm van je sidepanel buigt. Als je dus eerst het profiel passend maakt in je case, kan je later het plexiglas erin leggen en dit hoeft dan niet perfect op maat te zijn omdat het toch achter het profiel zit! :)

[ Voor 37% gewijzigd door Silentpuma op 30-03-2004 11:17 ]

Use the Search Luke...

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Heb geen ervaring met casemodden enzo, maar dr schoot me net iets te binnen. Kun je niet beter een soort van rails maken, en daar je zijkant elke keer inschuiven? Zo heb je geen schroeven nodig enzo, en t ziet dr volgens mij best netjes uit

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
djmurcielago schreef op 30 maart 2004 @ 11:35:
Heb geen ervaring met casemodden enzo, maar dr schoot me net iets te binnen. Kun je niet beter een soort van rails maken, en daar je zijkant elke keer inschuiven? Zo heb je geen schroeven nodig enzo, en t ziet dr volgens mij best netjes uit
slim idee, moet ik je meegeven

om dat te verwezelijken ben ik bang dat ik een geleider op de kast moet monteren. Dan heb je kans dat het originele paneel niet meer past. Of heb je een idee om dit te omzeilen?

• ph3n1x
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-11 20:30
Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 13:56:

slim idee, moet ik je meegeven

om dat te verwezelijken ben ik bang dat ik een geleider op de kast moet monteren. Dan heb je kans dat het originele paneel niet meer past. Of heb je een idee om dit te omzeilen?
[overdrijf modus]
Als je het heel grof wilt doen, dan kan je een niewe case bouwen op je front panneel. Dan kan je werkelijk alles doen zoals jij het wilt.
[/overdrijf modus]

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

Verwijderd

Topicstarter
ph3n1x schreef op 30 maart 2004 @ 15:42:
[...]

[overdrijf modus]
Als je het heel grof wilt doen, dan kan je een niewe case bouwen op je front panneel. Dan kan je werkelijk alles doen zoals jij het wilt.
[/overdrijf modus]
nah, teveel werk.. het moet wel leuk blijven.. heb ook een full time baan he.. en een vrouw die wel eens wat aandacht wil :D

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als het een standaard sidepanel is, ff naar de kringloop en daar een zijkantje van een towertje halen. Dan mod je daar een window in.
Mag ik vragen waar je dit kastje hebt gekocht ?

[ Voor 17% gewijzigd door KillerAce_NL op 30-03-2004 16:09 ]

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-11 08:09

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik denk ten eerste dat je richting lexaanplaat moet ipv plexi. plexi is te slap en dun
Voor het ophangen ben ik wel voorstander van het 4 schroefjes idee! alleen zou ik dan voor 6 kiezen om klapperen te voorkomen!

Het inschuif idee is ook goed en zou je in principe op dezelfde manier met schroefjes op moeten hangen. wat je dan naar mijn idee het beste kan doen is zo plat mogelijke boutjes nemen en die op de achterkant van de geleider plakken met 2 componenten lijm. (zit muur vast) vervolgens ergens een paar kleine gaatjes boren (of huidige gaten gebruiken) en hier de boutjes in plaatsen.

ik denk dat geleiders wel mooier worden! :*)

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op 30 maart 2004 @ 16:08:
Als het een standaard sidepanel is, ff naar de kringloop en daar een zijkantje van een towertje halen. Dan mod je daar een window in.
Mag ik vragen waar je dit kastje hebt gekocht ?
nah.. moet ik weer kleur gaan spuiten enzo.. teveel romslomp.. :(

kastje is gekocht bij PC-deventer in <--, hij is ook online te koop op www.rilex.nl :D
Mystic Spirit schreef op 30 maart 2004 @ 16:23:
Ik denk ten eerste dat je richting lexaanplaat moet ipv plexi. plexi is te slap en dun
Voor het ophangen ben ik wel voorstander van het 4 schroefjes idee! alleen zou ik dan voor 6 kiezen om klapperen te voorkomen!

Het inschuif idee is ook goed en zou je in principe op dezelfde manier met schroefjes op moeten hangen. wat je dan naar mijn idee het beste kan doen is zo plat mogelijke boutjes nemen en die op de achterkant van de geleider plakken met 2 componenten lijm. (zit muur vast) vervolgens ergens een paar kleine gaatjes boren (of huidige gaten gebruiken) en hier de boutjes in plaatsen.

ik denk dat geleiders wel mooier worden! :*)
Plexi is idd wat slap, lexaan daarentegen lichter, harder en vooral DUURDER! (iemand idee wat de prijs in vergelijking met normaal plexi (acryl) is?)

Montagedeel blijft idd nog even uitvogelen. Het rail-uitschuifidee is erg leuk maar misschien wat moeilijk te verwezelijken...

Is 2-compo lijm echt zo sterk om op 4 punten met een totaal oppervlak van misschien 1CM2 een plaatje van een kilootje of 2 te houden??? :?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2004 16:55 ]

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 16:52:

[...]

Plexi is idd wat slap, lexaan daarentegen lichter, harder en vooral DUURDER! (iemand idee wat de prijs in vergelijking met normaal plexi (acryl) is?)

Montagedeel blijft idd nog even uitvogelen. Het rail-uitschuifidee is erg leuk maar misschien wat moeilijk te verwezelijken...

Is 2-compo lijm echt zo sterk om op 4 punten met een totaal oppervlak van misschien 1CM2 een plaatje van een kilootje of 2 te houden??? :?
2compo lijm moet dat volgens mij houden
ik heb laatst plaatje van 50x50 lexaan gekocht 3 of 4 mm durf ik niet met zekerheid te zeggen, van de gamma voor 18 pleuro's volgens mij is plexi dus niet veel goedkoper :Y)

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Mystic Spirit schreef op 31 maart 2004 @ 08:55:
[...]

2compo lijm moet dat volgens mij houden
ik heb laatst plaatje van 50x50 lexaan gekocht 3 of 4 mm durf ik niet met zekerheid te zeggen, van de gamma voor 18 pleuro's volgens mij is plexi dus niet veel goedkoper :Y)
edit:
50 x 50 komt volgens mij ook aardig in de buurt van de afmeting die je hebben moet!

Verwijderd

Topicstarter
Mystic Spirit schreef op 31 maart 2004 @ 08:57:
[...]

edit:
50 x 50 komt volgens mij ook aardig in de buurt van de afmeting die je hebben moet!
ja precies, die maat zat ik ook aan te denken.. maar 18 euro man.. pfff.. voor zo'n dom stukje plastic... damn.. :(

die profieletjes zullen ook niet goedkoop zijn..

Ik ga idd voor een van de eerste ideeën, om op de 4 hoekpunten in het frame schroefgaatjes te boren (taps?) en dan met 4 thumbscrews het paneel vastzetten.

Gewoon proberen.. zoals ze hier in't oosten zeggen: KWW, Kiek'n Wat'et Wordt :D

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-11 15:28

mymind*

A Beautiful Mind

Ik heb thuis een kast staan met 2 van deze geheel transparante zijpanelen. Ik heb de zijplaten van transparant PVC gemaakt, 4 mm dik.

De panelen zitten gewoon op het frame van de kast geschroefd met imbusboutjes. Dit kan doordat ik in het frame gaatje heb geboort en daarin draad heb getapt. Als ik nu de transparante panelen eraf haal dan kan ik de originele panelen er weer opzetten, de gaatjes vallen onder het paneel. niemand die het ziet.

Er zitten wel een flink aantal gaten in (2 op elke hoek + 1 in het midden) dus het is wel een karwei om de panelen te verwijderen.

De afwerking van de kopse kanten van de transparante platen is helemaal doorzichtig. Dit kun je doen door met een scherp stuk staal de kanten af te 'schrapen' en daarna met een heet vlammetje er even snel langs te gaan. Als je dit goed doet dan worden de kanten perfect tranparant. Dan hoeft er ook geen aluminium overheen.

In mijn geval heb ik en kleine 45 graden hoe aan de platen gemaakt die ook mooi transparant zijn.

Ik zal straks een kijken of ik even wat foto's van de kast kan maken. Hij is inmiddels afgeschreven, maar ik heb hem nog staan inclusief de panelen.

Verwijderd

Topicstarter
dat klinkt interessant!

dat transparant maken is een tip die ik nog niet eerder heb gehoord!

dat taps indraaien, haal je daar een speciale boor voor ofzo?

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-11 15:28

mymind*

A Beautiful Mind

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 14:15:
dat klinkt interessant!

dat transparant maken is een tip die ik nog niet eerder heb gehoord!

dat taps indraaien, haal je daar een speciale boor voor ofzo?
Speciale boor? nee hoor, gewoon een gaatje boren met een boor en daarna een tap erdoorheen halen. Tapjes verkopen ze denk ik wel bij de Praxis ofzo

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11 15:00
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 22:39:
[...]

:? :? :?

Heb je nou nog niet door wat ik wil?
Jawel, jij wil gewoon een een raam zonder sidepanel. Het word dus gewoon een kwestie van de bevestigingen kopieren van het side panel en deze exact na te maken op je plexi.

Tja exact recht zul je um nooit krijgen, zelfs niet als je het professioneel op maat laat maken ;) En de zijkanten polijsten kan met een vijl/schuurpapier...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
Rey Nemaattori schreef op 31 maart 2004 @ 14:57:
[...]

Jawel, jij wil gewoon een een raam zonder sidepanel. Het word dus gewoon een kwestie van de bevestigingen kopieren van het side panel en deze exact na te maken op je plexi.

Tja exact recht zul je um nooit krijgen, zelfs niet als je het professioneel op maat laat maken ;) En de zijkanten polijsten kan met een vijl/schuurpapier...
jah hallooow.. het hoeft ook niet op de nanometer nauwkeurig :P

Die tip met dat afschrapen en kort verhitten lijkt me wat mooier worden eigenlijk :D

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 13:46:
[...]

ja precies, die maat zat ik ook aan te denken.. maar 18 euro man.. pfff.. voor zo'n dom stukje plastic... damn.. :(

die profieletjes zullen ook niet goedkoop zijn..

Ik ga idd voor een van de eerste ideeën, om op de 4 hoekpunten in het frame schroefgaatjes te boren (taps?) en dan met 4 thumbscrews het paneel vastzetten.

Gewoon proberen.. zoals ze hier in't oosten zeggen: KWW, Kiek'n Wat'et Wordt :D
het verschil met plexi is maar een paar pleuro's.... en plexi is niet in zo'n kleine maat te koop :) Mystic Spirit is voor lexaan!! :Y)

Verwijderd

Topicstarter
hoezo niet in zo'n kleine plaat te koop? :?

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 21:28:
hoezo niet in zo'n kleine plaat te koop? :?
Bij de gamma of praxis ben ik nog nooit 50 x 50 plexi tegen gekomen alleen maar 50 x 100. ik heb toen gekozen voor 50x50 lexaan voor 18 euro ipv 50x100 plexi voor 24 euro (volgens mij), omdat ik toch niet meer dan 50 x 50 nodig was en ik dan toch 6 euro goedkoper uit was en beter materiaal had :)

edit:
klein typfoutje

[ Voor 6% gewijzigd door Mystic Spirit op 31-03-2004 22:07 ]

• GRT
  • Laatst online: 25-11 08:53

GRT

Ik laat het gewoon op maat zagen en dan rekenen ze het uit per m2

Verwijderd

Topicstarter
en wat kostte dat de laatste keer dan>?

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 16:24
Staat die kast soms tegen een muur?
Anders kan je gewoon beginnen met zagen, want het leuke van die kasten is dat de zijplaten identiek zijn.
(Als ik wat zeg, wat allang gezegd is, sorry, 'k heb geen zin om alles door te lezen :P )

Verwijderd

off topic ...even een vraagje

wil namelijk hiervoor niet een topic openen,

ik wil graag een window in mijn case maken maar ik vroeg me het volgende af: als je met de decoupeer zaag dat doet blijf je dan een mooie rand overhouden of vliegen er dan allemaal verfstukken om je oren?? dat je haast verplicht bent om zo'n lelijke zwarte band er om te doen???

greetz

• Seers
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 20:31:
off topic ...even een vraagje

wil namelijk hiervoor niet een topic openen,

ik wil graag een window in mijn case maken maar ik vroeg me het volgende af: als je met de decoupeer zaag dat doet blijf je dan een mooie rand overhouden of vliegen er dan allemaal verfstukken om je oren?? dat je haast verplicht bent om zo'n lelijke zwarte band er om te doen???

greetz
Aannemend dat je hem niet geverfd had: nee, ze vliegen niet om de oren (verstukken), maar het is een aanrader om het raakoppervlak van de plaat waar het decoupeerzaagvoetje tegenaankomt af te plakken. Dit krast namelijk een 'beetje' :/ (Ervaring :P)

Verwijderd

Seers schreef op 01 april 2004 @ 20:36:
[...]
Aannemend dat je hem niet geverfd had: nee, ze vliegen niet om de oren (verstukken), maar het is een aanrader om het raakoppervlak van de plaat waar het decoupeerzaagvoetje tegenaankomt af te plakken. Dit krast namelijk een 'beetje' :/ (Ervaring :P)
Als je nou van binnen uit zaagt >:) , is dit beter of krijg je dan meer "bramen" aan de buiten kant??

• Seers
Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 20:44:
[...]

Als je nou van binnen uit zaagt >:) , is dit beter of krijg je dan meer "bramen" aan de buiten kant??
Als je nou gewoon een ijzervijl gebruikt, komt het wel goed. Maar laten we dit topic verder gebruiken voor waar ie voor is hè.

Verwijderd

Topicstarter
afplakken idd, of nog beter, tussen 2 dunne plaatjes triplex klemmen en dan het geheel doorzagen, dan krijg je hem heel strak.

Ik ga morgenvroeg trouwens de bouwmarkt in, ik ben benieuwd wat ze me kunnen bieden. En vooral of er hoekprofielen van alu bestaan met 2 ongelijke zijden, waarvan 1 precies zo groot als de dikte van het plexi (3,4 of 5 mm dus).

Lijstje:
• plaatje triplex 50x50 (of lexaan)
• 2m alu hoekprofiel
• zeer dun dubbelzijdig tape
• tapdraad

electrozaak:
• 2x red led fans
• 1x red ccfl
• rooie of zilveren thumbscrews
• revoltec 4 prt fanbus 18w/prt 7-12V

vergeet ik nog wat? :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 17:57 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 april 2004 @ 17:56:
afplakken idd, of nog beter, tussen 2 dunne plaatjes triplex klemmen en dan het geheel doorzagen, dan krijg je hem heel strak.

Ik heb hem nu vanuit de binnen kant gezaagd en ik kan je vertellen dat het heel strak is gegaan, kan je dat ook aanraden, je hoeft het dan niet af te plakken of niets... en het ziet er zeer strak uit.. :9

Ik ga morgenvroeg trouwens de bouwmarkt in, ik ben benieuwd wat ze me kunnen bieden. En vooral of er hoekprofielen van alu bestaan met 2 ongelijke zijden, waarvan 1 precies zo groot als de dikte van het plexi (3,4 of 5 mm dus).

Lijstje:
• plaatje triplex 50x50 (of lexaan)
• 2m alu hoekprofiel
• zeer dun dubbelzijdig tape
• tapdraad

electrozaak:
• 2x red led fans
• 1x red ccfl
• rooie of zilveren thumbscrews
• revoltec 4 prt fanbus 18w/prt 7-12V

vergeet ik nog wat? :D
mmmm, nee denk dat je zo wel alles hebt.. ik zal het zelf even in etappes moeten kopen, krijg vandaag namelijk me nieuwe hardware binnen.. out of money..

Verwijderd

waarom een alu strip er omheen?
ik heb nu een aantal maanden ook een gehele plexi window erop zitten
maar boven en onderaan de rand 2 gaatjes gemaakt en in m'n kast 2 strippen.
boven (achter de rand van mn kast) en onder waarin schroefdraad getapt zit (de strippen zie je niet)
en daar gaan mn schroeven in en klaar.
het zit stevig vast,zoveel heb het niet te houden.

Verwijderd

Topicstarter
ok.. update..

bij de bouwmarkt geen plexi kopen!!! damn wat duur...
Ergens in de stad (Deventer) in een kleine doe het zelf zaak een mooi stukje 4mm 40x45 gekocht voor 10€, precies op maat gezaagd.

Dat hoekprofiel is dus nergens in die maat te vinden... We hebben maar alu strips van 15mm breed (mat zilver) gebruikt en met een dun randje vloerbedekkingtape stevig op de randen gemonteerd. Zit erg goed en ziet profi uit.

Maar nu, probleem:
Op de hoeken gaatjes M4 geboord voor evenzo moertjes en sierboutjes aan de voorkant zoals getekend op pag. 1.
Niet bij nagedacht, dit is er dus NIET op te krijgen zonder dat die moertjes steeds weer de kast in flikkeren.. :(
Probleem dus.. en heb momenteel ff geen idee hoe ik dit ga oplossen dus hulp en ideeën zijn ZEER gewenst (zal zo ff piccies posten).

Ik zoek dus een montagemanier die aan de volgende voorwaarden moet voldoen:
• het oude zijpaneel moet _zonder_ aanpassingen te plaatsen zijn
• het windowpaneel moet niet al te moeilijk te plaatsen en verwijderen zijn, een paar bouten losdraaien is geen probleem maar ik moet geen half uur bezig zijn
• het moet STEVIG zitten, zodat het raam er niet spontaan uit kan vallen, en ook niet kan gaan resoneren

De volgende manieren heb ik zelf bedacht maar hebben nadelen:
- Magnetische tape :P
Heb ik bij de Praxis zien liggen, 2-delig magnetisch tape, erg leuk systeem.
Plus- Zeer makkelijk te verwijderen en is zeer stevig
Min- Magnetisme en PC's, NO GO. Door de tape die op de kast geplakt moet worden past het originele paneel waarschijnlijk niet meer... :(

sjah.. da was het eigenlijk wel..

Ideeën zijn dus ZEER welkom!!!

/edit:

de beloofde foto's:

Zijpaneel op de plek waar hij moet komen te zitten, past mooi see? :D
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/kasta.jpg

overview, de bedoeling is wel duidelijk zo dacht ik
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/kastb.jpg

ff snel piccie van de zooi inside, inclusief m'n net voor 20€ tweedehands gekochte GF4 Ti4600 :D met koperen sinkjes :D, Whisperrock IV op de XP2400+ en de revoltec crystal red led fan @ 21dBa
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/kastc.jpg

Wat er nog gaat gebeuren:

• Dunne alu plaatjes die het zichtvlak van de drivebays afdekken (traanplaat ook een optie maar is al veel gedaan, helemaal strak is ook wel tov)
• Kabels met spiralwrap worden nog gedaan, binnenkort hopelijk met cablemesh rood :D van IA
• rooie CCFL binnenin
• Rode of zwarte rounded ide cables zodra er weer wat geld op mijn rug groeit :D
• Nog zo'n rode led fan in de window... alleen is m'n gatenzaag wel erg grof, en ben ik bang dat ik de boel ermee verneuk :X
• Revoltec fanbus 4x 18w (wederom geld issue :D)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 01:58 ]

Verwijderd

Die profielen zien er wel netjes uit misschien dat je er nog een edge logo erop kunt doen anders wordt je window misschien wel erg groot.

offtopic:
Wat voor moederbord heb je in die kast zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 02:01:
Die profielen zien er wel netjes uit misschien dat je er nog een edge logo erop kunt doen anders wordt je window misschien wel erg groot.

offtopic:
Wat voor moederbord heb je in die kast zitten?
true, wil er misschien nog een fan in monteren om het geheel te "breken"
Alleen die montage is echt kut.. zit nu dus met mooi raam , dat ik er niet op kan zetten :(

Mobo is oudje, aan vervanging toe: MSI K7T266a Pro2

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 13:10 ]

• PIELEPOYE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-11 14:39
idee voor je montage boor een paar extra gaatjes in je paneel in de alu rand en doe het zelfde in de kast rand en tap daar dan schroef draad in.

bijv 3,2 mm boor tap m4 dan in de rondte met een stuk of zes tot 8 boutjes hoogsten en je kan zo ook eventueel verzinken in de alu rand

voor de rest gaafe zijkant

We bring the light and Sound to the party. www.mm-licht-geluid.nl

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Zoiets gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://www.elfa.se/images/highres/h4089.jpg

Ik heb alleen geen flauw idee hoe die dingen heten of waar je ze kan kopen...

• KnOeFz
  • Laatst online: 26-11 16:14

KnOeFz

no comment...

Optie 1:
Draad tappen in je case lijkt me het meest voor de hand liggen. Er stond toch ook een tapsetje op je boodschappenlijstje?
Optie 2:
Misschien kun je tpv de gaatjes in je window een gaatje van 5 mm in het frame van je kast boren en er dan met 2 componentenlijm een m4 moertje achter lijmen als het tappen niet lukt.
Optie 3:
Steek een m4 boutje door het frame naar buiten en lijm of bout deze vast, bout vervolgens daar je panel op met mooie bolkop moertjes. Zo heb ik zelf mijn frontje vast gemaakt op mijn pc.(helaas nog geen bolkopmoertje) (zie pic)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/knoefz/KnFz-frontschroef.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door KnOeFz op 04-04-2004 13:38 . Reden: link naar plaatje verbeterd ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Verwijderd

Topicstarter
KnOeFz schreef op 04 april 2004 @ 13:37:
Optie 1:
Draad tappen in je case lijkt me het meest voor de hand liggen. Er stond toch ook een tapsetje op je boodschappenlijstje?
Optie 2:
Misschien kun je tpv de gaatjes in je window een gaatje van 5 mm in het frame van je kast boren en er dan met 2 componentenlijm een m4 moertje achter lijmen als het tappen niet lukt.
Optie 3:
Steek een m4 boutje door het frame naar buiten en lijm of bout deze vast, bout vervolgens daar je panel op met mooie bolkop moertjes. Zo heb ik zelf mijn frontje vast gemaakt op mijn pc.(helaas nog geen bolkopmoertje) (zie pic)

[afbeelding]
dit is dus ook wat ik in eerste instantie in gedachten had, alleen werkt het met secondenlijm niet (even in het achterhoofd houden dat het originele paneel dan niet meer past he!).

2-compo lijm is inderdaad wel een optie, ware het niet dat de boutjes niet perfect recht komen te zitten en ze dan, muurvast als ze zitten, nog steeds moeilijk door het paneel zijn te halen.

Die gevalletjes die Acouse laat zien zijn wel erg interessant, alleen tjah, waar te halen en hoe te gebruiken...

• KnOeFz
  • Laatst online: 26-11 16:14

KnOeFz

no comment...

Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 13:47:
[...]
... (even in het achterhoofd houden dat het originele paneel dan niet meer past he!)....
Je kunt de moertjes toch aan de achterzijde van het pc frame lijmen? Dan heeft je originele paneel er geen last van (je moet hooguit een grote gaatje boren) of begrijp ik iets niet?

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Verwijderd

Topicstarter
nee je had gelijk hoor, dat zou in theorie moeten werken.

Die boutjes blijven helaas niet zitten door het te kleine verlijmen oppervlak.

MAAR IK HEB HET OPGELOST! :D

Het is een niet zo verschrikkelijk elegante oplossing maar het werkt wel:
Achter de schroefgaten in het frame heb ik kleine houten blokjes gelijmd. Deze zitten wél muurvast. Deze licht ingeboord en met een houtschroef taps ingedraaid. Deze schroeven kan ik nu eenvoudig vervangen door mooie inbusschroeven of ietwat dikkere thumbscrews (eerst nog even kopen natuurlijk :D)

Het zijpaneel zit nu in ieder geval goed vast en je ziet maar heel weinig van deze oplossing. Ik ga de blokjes binnenkort nog even zilver verven.

Ook aan de blowhole in het raam zal ik me binnenkort gaan wagen al ben ik als de dood dat het plexi knapt omdat de gatenzaag erg grof is. Wat gebruiken jullie hier voor gatenzagen voor?

pics:

overzichtplaatje, de glow onder de kast komt van een rode ccfl die ik nog over had
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/kastd.jpg

closeup van het houten blokje achter het frame, niet erg elegant maar zit als een huis
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/kastf.jpg

closeup (ietwat onscherp) van de rode led fan op m'n Whisperrock 4 en GF4Ti4600
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/kaste.jpg

De volgende stap zal het plaatsen van 2 aluminium plaatjes worden tegen de drivebays, zodat dit een mooi egaal geheel geeft. Aan de achterkant (blinde kant van deze plaatjes) monteer ik een rode ccfl die het geheel van binnen gaat verlichten.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2004 15:06 ]

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:55

Soul__assasin

de Belbelg

AcouSE schreef op 04 april 2004 @ 13:31:
Zoiets gebruiken?

[afbeelding]

Acuse die dingen gebruiken wij veel in de electro techniek.... ik kasten van Merlin Gerin zitten er soms veel te veel ;) hoe die dingen noemen is me ook onduidelijk

Greetz

www.weefab.com

Verwijderd

Topicstarter
nog een piccie voor beter overzicht:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/kastg.jpg

• Beun_de_Haas
  • Laatst online: 08-10 14:57

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Mooie oplossing! Ik had persoonlijk alu blokjes gebruikt en daar draad in getapt, maar het sidepanel vind ik zeer geslaagd!

Verwijderd

Topicstarter
Beun_de_Haas schreef op 04 april 2004 @ 20:13:
Mooie oplossing! Ik had persoonlijk alu blokjes gebruikt en daar draad in getapt, maar het sidepanel vind ik zeer geslaagd!
Zou absoluut mooier zijn, en kan ik natuurlijk alsnog doen! Het ging me erom dat ik ervan baalde dat ik het raam af had en dat ik hem er niet op kon zetten. Dan neem je dus elke oplossing direct aan :P

Ik zal op m'n werk eens zoeken of ik een staaf alu kan vinden ergens.. wie weet

Verwijderd

Kun je het paneel niet met kleine magneetje vastzetten ? die je ook gebruikt om kast duurtjes dicht te klikken, je weet wel die ook wel eens in meubels zitten.

ik vind het er wel netje uitzien dat windows zo alleen nog wel ff die inverter daar weghalen he ;)

• PeterB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-04 22:23
AcouSE schreef op 04 april 2004 @ 13:31:
Zoiets gebruiken?

[afbeelding]

Ik ken deze dingen als 'kooimoeren'. Worden (in verschillende uitvoeringen) onder andere gebruikt bij 19" rekmontage.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 01:51:
Kun je het paneel niet met kleine magneetje vastzetten ? die je ook gebruikt om kast duurtjes dicht te klikken, je weet wel die ook wel eens in meubels zitten.

ik vind het er wel netje uitzien dat windows zo alleen nog wel ff die inverter daar weghalen he ;)
Hij zit inmiddels dicht :D

Ik heb het al genoemd in 1 van m'n posts maar bij de praxis hebben ze magnetisch tape! 2 delig, beide 1mm dik en 10mm breed. Op beide delen plak je dus 1 deel van die tape, en op het andere deel de rest. Dat is echt über en zit muurvast.

Ik was alleen een beetje huiverig voor het magnetisme, en als ik die tape op de kast plak dan moet dat op de rail waar het originele paneel op moet komen. En het was nou net de bedoeling dat ik beide panelen makkelijk om kon wisselen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 10:40:
[...]
bij de praxis hebben ze magnetisch tape! 2 delig, beide 1mm dik en 10mm breed.
Per hoe lang koop je dat spul en wat kost dat als ik vragen mag ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 02:18:
[...]

Per hoe lang koop je dat spul en wat kost dat als ik vragen mag ?
poeh.. geen idee, ik kom er vanmiddag misschien nog ff dus dan zal ik eens kijken

edit, 2 meter was het, van het merk bruynzeel. Speciaal voor het plaatsen van acrylramen. Helaas was er geen prijsje te vinden in de nabije omgeving en had ik haast. Het was bij de praxis b.t.w.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 15:37 ]

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 10:40:
Ik was alleen een beetje huiverig voor het magnetisme, en als ik die tape op de kast plak dan moet dat op de rail waar het originele paneel op moet komen. En het was nou net de bedoeling dat ik beide panelen makkelijk om kon wisselen.
Die magneetstrips hebben volgens mij niet de kracht om het plexi te dragen. (is alleen voor het aanlaten sluiten en winddicht maken, zie verpakking :) ) ook valt het wel mee kwa magnetisme in je kast want zo sterk magnetiseerd die boel niet dat het magnetische veld zo groot wordt dat het onderdelen gaat storen.

Maar waar het eigenlijk om gaat is dat dat raam er in zit en er NETJES in zit :Y)
ik vindt het goed gelukt! idd ff mooiere schroef er in en klaar!

Verwijderd

Topicstarter
Mystic Spirit schreef op 07 april 2004 @ 20:18:
[...]

Die magneetstrips hebben volgens mij niet de kracht om het plexi te dragen. (is alleen voor het aanlaten sluiten en winddicht maken, zie verpakking :) ) ook valt het wel mee kwa magnetisme in je kast want zo sterk magnetiseerd die boel niet dat het magnetische veld zo groot wordt dat het onderdelen gaat storen.

Maar waar het eigenlijk om gaat is dat dat raam er in zit en er NETJES in zit :Y)
ik vindt het goed gelukt! idd ff mooiere schroef er in en klaar!
er hangt daar in de praxis een demopaneeltje van 30x40 5mm dik plexi aan die strips in een kozijntje. En je moet nog veel moeite doen om dat ding los te krijgen ook! Nee ik ben er niet bang voor dat een volledig zijpanel van 3mm plexi eraf zou vallen :+. Anyway ik zou het zowieso niet meer gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Crap... had net zo goed vorige post ff kunnen editten :(

Ben vandaag op m'n vrije dag maar weer eens bezig geweest:
• Isolatiematjes geplaatst (CPU is nu 3°C koeler dan eerst, zou warmer verwachten :? )
• Drivebays afgedekt met alu plaatje uit oude kast
• Rode CCFL in kast geplaatst (ding is kats roze, ga nog vervangen door UV-ccfl
• Schroeven in raamlijst vervangen door gegalvaniseerde inbusboutjes

PICS!:

Overzichtje, check vooral de nieuwe sticker op de PSU :D
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/kastk.jpg

closeupje van de belangrijkste componentjes!
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/kastj.jpg

nog te gebeuren:
• nog zo'n led fan in het raam, direct op de GPU gericht
• "roze" ccfl vervangen door UV
• overdag pics maken :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2004 21:54 ]

• Yotta
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-11 21:00

Yotta

0110101001111010

Sorry mensen voor de enorme kick, maar ik nog een paar vraagjes ;)
Verwijderd schreef op 07 april 2004 @ 21:36:

nog te gebeuren:
• nog zo'n led fan in het raam, direct op de GPU gericht
• "roze" ccfl vervangen door UV
• overdag pics maken :+
Is dit al gebeurt? Of zit je uit je neus te eten :P
En hoe dik en breed is die strip die om je raam heen zit? Ik neem aan de het aluminium is.

0110101001111010

Verwijderd

Het is weer en tijd geleden dat ik deze mod heb gezien. Ik ben eigelijk ook wel beniewd wat nu de status van het project is :)

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen

tja, net een nieuwe baan en ik heb het er superdruk mee (veel cursussen in Duitsland etc.) dus ik heb weinig tijd gehad om verder te gaan :D

Overigens is het waterbed ook nog eens lek gegaan dus moest er flink wat centen uitgegeven worden, en ja, dan blijft er weinig over om de overige componenten voor de mod te kopen.

Helaas heb ik wat problemen gekregen met deze mod. De voeding van deze kast blijkt niet krachtig genoeg en valt regelmatig uit zodra de cpu flink moet rekenen. Kom ik gelijk weer terug op het puntje geld.. :P

Yotta:
Die strip is 10mm breed en idd van aluminium. Ik denk 1,5 a 2mm dik.
Ik heb wel een blowhole in de window gemaakt op de gpu gericht omdat ik in eerste instantie dacht dat de crashes door temps kwamen (viel steeds uit bij zelfde system temp.) Er zit helaas nu nog een gewone fan in, die ik nog had liggen. Het gat is niet helemaal perfect geworden door de gammele gatenzaag van de gamma uit de 2,5€ bak :X.

Maargoed.. ik moet er dus weer eens mee verder, als ik weer tijd en centjes heb. Het staat nu een beetje "on hold". :(

• MichelG
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-11 17:23
Kun je trouwens die schroeven van je side window niet verzinken?
Voor de rest een mooie casemod _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 08:50:
Er zit helaas nu nog een gewone fan in, die ik nog had liggen. Het gat is niet helemaal perfect geworden door de gammele gatenzaag van de gamma uit de 2,5€ bak :X.
Als je daar nou zo'n lazer cute fanguard erboven zet zie je het misschien minder omdat daar meestal een dikkere rand omheenzit die dan de oneffenheid verstopt :)

offtopic:
Succes met je nieuwe baan :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 00:42:
[...]

Als je daar nou zo'n lazer cute fanguard erboven zet zie je het misschien minder omdat daar meestal een dikkere rand omheenzit die dan de oneffenheid verstopt :)

offtopic:
Succes met je nieuwe baan :)
Goed idee! Zodra ik er weer eens tijd voor heb zal ik eens wat gaan uitzoeken... komende vrijdag ADV duss..... :D

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:19
Verwijderd schreef op 04 april 2004 @ 01:35:
ok.. update..

bij de bouwmarkt geen plexi kopen!!! damn wat duur...
Ergens in de stad (Deventer) in een kleine doe het zelf zaak een mooi stukje 4mm 40x45 gekocht voor 10€, precies op maat gezaagd.
waaro in deventer heb je dat gekocht? ik ben ook wel op zoek naar plexiglas :)

Verder: leuk gedaan en die houtenblokjes vallen niet echt op

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
PASware schreef op 16 mei 2004 @ 17:02:
[...]

waaro in deventer heb je dat gekocht? ik ben ook wel op zoek naar plexiglas :)

Verder: leuk gedaan en die houtenblokjes vallen niet echt op
Jan Rouw Doe het zelf, in dat straatje waar die jukeboxzaak ook heeft gezeten, tegenover een italiaans restaurant

Helaas is mijn geld voor een nieuwe PSU, fans en controller naar dit gegaan:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/r-hermans/camping1.jpg

voor de komende 5 jaar vakanties weer helemaal compleet nu :D

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2004 17:25 ]

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:19
Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 17:17:
[...]

Jan Rouw Doe het zelf, in dat straatje waar die jukeboxzaak ook heeft gezeten, tegenover een italiaans restaurant

Helaas is mijn geld voor een nieuwe PSU, fans en controller naar dit gegaan:

[afbeelding]

voor de komende 5 jaar vakanties weer helemaal compleet nu :D
[offtopic]
in het centrum? ik woon in de buurt van deventer ken er de weg niet zo
[/offtopic

hehe, je gaat naar campzone? vandaar de koelkast/box??

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Verwijderd

Topicstarter
PASware schreef op 16 mei 2004 @ 19:47:
[...]

[offtopic]
in het centrum? ik woon in de buurt van deventer ken er de weg niet zo
[/offtopic

hehe, je gaat naar campzone? vandaar de koelkast/box??
ja is in centrum, dat straatje tegenover de proosdijpassage inlopen, en dan een van de volgende straatjes naar rechts, zit achterin links.

campzone??? neej man, gewoon vakantie :D
Pagina: 1