Stilte van mp3tjes trimmen/knippen

Pagina: 1
Acties:

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heehoo,

Ik heb zo'n 10000 mptjes die ik in de afgelopen maanden allemaal heb geript van cd. Aangezien ik het voor drive-inn gebruik wil ik graag dat de mp3tjes strak starten, probleem is alleen wel eens dat aan het begin een moment van stilte zit bij veel tracks, het gaat hier dan om enkele 10den van een seconden, maar wel zoveel dat het hinderlijk is. Nu heb ik een programma waarmee ik de stiltes kan verwijderen, maar deze codeert het mp3tjes ook meteen opnieuw. Zou de kwaliteit van het geluid achteruit gaan wanneer ik dit programma alle mp3tjes laat knippen/coderen? Weet er iemand nog een ander programma waarmee je alleen maar kan trimmen?

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Dit kan met het programma mp3Trim, http://www.logiccell.com/~mp3trim/
Er is een gratis versie, die mp3's met een speelduur van maximaal ca. 7 minuten kan bewerken. Er is ook een Pro versie, met meer mogelijkheden en zonder beperkingen.

Quote: "mp3Trim keeps the music quality intact, no matter how many times you process an MP3, because it works directly in the MP3 format without having to decode/re-encode. That also makes it very fast."

[ Voor 32% gewijzigd door CornelisJ op 28-03-2004 23:06 ]

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Das op zich een goede, maar het heeft een probleem. 10000 mp3tjes met de hand openen en dan bewerken en weer afsluiten is geen prettige bezigheid, is er toevallig ook zoiets waar je de hele meuk in kan pleren en dan laten bewerken?

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:34

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

waarmee wil je die MP3'tjes afspelen ? De meeste 'MP3Jay' software hebben een zogenaamde Auto-cue functie die de stilte over kan slaan ?

[ Voor 8% gewijzigd door De_Koele_Man op 28-03-2004 23:54 ]

Meh!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

wolly_a schreef op 28 maart 2004 @ 23:50:
Das op zich een goede, maar het heeft een probleem. 10000 mp3tjes met de hand openen en dan bewerken en weer afsluiten is geen prettige bezigheid, is er toevallig ook zoiets waar je de hele meuk in kan pleren en dan laten bewerken?
met de pro versie van dit programma kan je gewoon al je nummers in één keer in het programma slepen en gaan slapen

aan het eind krijg je een mooi log bestand en de muziek kwaliteit blijft hetzelfde