Ik probeer bij een vriendin een netwerk aan te leggen tussen een win2k systeem en een win98 systeem. We hebben voor allebei een goedkoop realtek kaartje gekocht, precies dezelfde. De kabel hebben we zelfgemaakt, utp cat5, 2 connectors (duh), cross. Er is echter een probleem. Het werkt niet. Ik heb bij allebei precies gewerkt volgens de FAQ van tweakers. Dus ip is 192.168.1.1 en 192.168.1.2 subnet allebei 255.255.255.0 In win2k zegt ie steeds dat er geen kabel aangesloten is. Pingen wil ook niet en lampjes op NIC's branden ook niet. Ik heb de NT troubleshooter geprobeerd en daar kom ik uit op de volgende mogelijkheden:
Slechte/brakke kabel;
Verkeerde soort kabel (cross ipv straight; zie NT FAQ);
Kapotte NIC;
Kapotte switchpoort;
Voor de eerste optie hebben we met een multimeter doorgemeten, en alles is goed. De tweede optie is het ook niet, want we hebben em echt cross gemaakt. Kapotte NIC lijkt me ook sterk, want ze zijn gloednieuw. Kapotte switchpoort is niet van toepassing want we hebben geen switch.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn, of hoe ik nog iets kan proberen?
Slechte/brakke kabel;
Verkeerde soort kabel (cross ipv straight; zie NT FAQ);
Kapotte NIC;
Kapotte switchpoort;
Voor de eerste optie hebben we met een multimeter doorgemeten, en alles is goed. De tweede optie is het ook niet, want we hebben em echt cross gemaakt. Kapotte NIC lijkt me ook sterk, want ze zijn gloednieuw. Kapotte switchpoort is niet van toepassing want we hebben geen switch.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn, of hoe ik nog iets kan proberen?