Toon posts:

[XP] windows kan bestand niet vinden*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg al wekenlang een foutmelding telkens als ik mijn pc opstart. Dan staat er steeds: Windows kan het volgende bestand niet vinden: "C:\windows\system32\mainview.exe". Controleer of het bestand beschadigd is of niet bestaat. Verwijder het dan uit het register.

Ik denk dat ik die foutmelding krijg omdat Kaspersky het bestand heeft verwijderd wegens een virusmelding. Ik vind het dus ook nog enkel terug in mijn back-up en bij software. Op beide plaatsen heb ik het verwijderd, maar de foutmelding blijft komen.... :? Wat moet ik dan nog verder doen? Waar bevindt zich dat "register"?Het was zeker een belangrijk bestand?! Kan ik het eventueel ergens terug afhalen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

toya-

Welkom op GoT :)
We hebben op GoT een groot aantal regeltjes opgesteld waar een topic aan moet voldoen - de meeste hiervan zijn zo vanzelfsprekend dat ik ze niet eens ga herhalen, de 3 belangrijkste ga ik nog wel eventjes herhalen aangezien je ze niet helemaal goed door had:
  • Toon altijd initiatief - wat heb je zelf al gedaan om je probleem op te lossen (al eens gezocht? waarop dan?) ?
  • Kies een goede topic titel uit - zie ook de eisen die we in Windows Operated Systems stellen in de Windows Operated Systems Policy (staat bovenaan dit mooie forum met de groene mapjes). Zo mist het OS in je topic titel (zou tussen vierkante haakjes moeten staan)
  • Geef voldoende informatie in je topic - dat heb je wel gedaan
Nu is er nog een ding wat ik op moet merken - je weet niet precies wat een register is merk je op in je startpost. Dat is natuurlijk geen enkel probleem - echter vraag jezelf dan even af ofdat je wel tot de doelgroep behoort die Gathering of Tweakers.net heeft:
Gathering of Tweakers.net is een forum dat bedoeld is voor mensen die bovenmatig geïnteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dank je wel seg voor die reactie. Je zegt wel "welkom", maar op deze manier voel ik me anders niet echt welkom! Nee, ik zal er niet zoveel van kennen als jullie. Ik studeer ook "maar" biotechnologie en geen informatica. Ik had gehoopt hier nog wat nuttige dingen op te steken, aangezien wij onderwijs krijgen m.b.v. laptop. En sorry dat ik mijn OS ben vergeten te vermelden. Ik zag het pas toen ik het al had verzonden (btw het is [XP]). Wat betreft hetgeen ik er zelf al voor had gedaan: 2u15 min op mijn PC vanalles proberen en zoeken via google (rara, hoe zou ik bij deze site zijn uitgekomen). En wat een register is, daar ben ik ondertussen ook al achter. Had je me dat niet even kunnen zeggen ipv zo'n hele preek te sturen over wat ik allemaal wel niet verkeerd had gedaan en hoe dom ik misschien wel niet ben???

Maar nu weet ik dus nog steeds niet of ik dat bestand zomaar kan verwijderen uit mijn register of dat het een belangrijk bestand is dat ik absoluut niet mag verwijderen? En hoe ik eventueel dat bestand kan herstellen op mijn PC (maw waar ik het eventueel opnieuw kan afhalen).

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

toya - je hoeft niet zo boos te reageren hoor :) Alles wat ik hierboven vertelde, kan je ook terugvinden in Registratievoorwaarden en faq - die had je gewoon moeten lezen toen je hier registreerde aangezien het voorwaarden zijn voor het gebruik van het forum. Hier verongelijkt gaan zitten reageren dat je alsnog vriendelijk gevraagd wordt je aan de regeltjes te houden maakt niet echt een goede indruk op mij, maar goed :)

Wat je het beste even kan doen is HijackThis downloaden (http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html) en daarmee de opgegeven file weghalen - het bestand bestaat immers niet meer (vandaar de foutmelding) en dus zal je normaal gesproken weinig kwaad kunnen doen :)