ADSL+Telefonie in één.

Pagina: 1
Acties:

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 15:39
Ik snap er even niks meer van.

Ik woon op dit moment in Rotterdam en heb geen ADSL en geen Vaste telefoonaansluiting.

Ik ga dus op korte termijn verhuizen naar Utrecht, waar ik dus ADSL en een vaste telefoonaansluiting wil bestellen.

Ik kan Kabelinternet nemen, maar een beetje abonnement Casema kost 32,95 en een KPN Abbo kost ook een aantal tientallen euro's per 1-2 maand(en).
Duur lijkt mij of niet?

Het mooiste is alles via 1 provider/aanbieder, dus ADSL en telefonie in 1.

Is het nou voordeliger om alles bij 1 provider te nemen of is een KPN+aparte ADSL abbo bij b.v. Demon goedkoper, uitgaand dat je geen intensieve telefoongebruiker bent maar gewoon gemiddeld.

Ik krijg nergens een mooi overzichtje.

(Mocht deze topic mensen irriteren omdat dit al 1 miljoen keer is voorbij gekomen, mijn excuses alvast.)

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:36

weebl

YARR!

Bellen kan ook via de kabel.

Probleem met kabel internet, is dat het gedeeld word door alle mensen die in de straat kabel hebbem, bij ADSL gebeurt dit pas in de centrale met niet een klein aantal mensen.

Voor ADSL heb je KPN nodig voor de lijn, dus kan je het beste gewoon een telefoonlijn aanvragen.

Wat de provider betreft, dat maakt eigenlijk niet zoveel uit. Hetnet, XS4ALL en Planet zijn iig van KPN zelf, en de rest moet je gewoon vergelijken wat prijzen en datalimieten betreft.

suc6

• Xof
  • Laatst online: 06-02 19:59

Xof

Je kunt tegenwoordig ook bellen via bbned :)

http://www.bbned.nl

Dus ADSL en telefonie in een :)

• Bajo
Xof schreef op 28 maart 2004 @ 21:35:

Ok, maar aan wie betaal je het vast-recht gedeelte?

Ik bedoel, dat de koperinfrastructuur onder de grond aangelegd is door KPN, toendertijd, dus betaal je hun 40 euro per 2 maanden geloof ik, of zie ik dit nou fout?

• Xof

Xof

Bajo schreef op 28 maart 2004 @ 21:47:
[...]

Ok, maar aan wie betaal je het vast-recht gedeelte?

Ik bedoel, dat de koperinfrastructuur onder de grond aangelegd is door KPN, toendertijd, dus betaal je hun 40 euro per 2 maanden geloof ik, of zie ik dit nou fout?
Je hoeft kpn daar helemaal niet voor te betalen.. als jij alles van bbned hebt en niks van kpn heeft kpn er niks mee te maken :)

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Xof schreef op 28 maart 2004 @ 21:35:

Die telefoonlijn die betaal je in dit geval zowizo, is het niet aan KPN, dan betaal je het wel via BBNED dan wel via de provider daarvan...

De prijs is dan wel ongeveer gelijk aan een belbudget aansluiting van KPN. Iets van euro 9,40 per maand.

Voor dat geld kan je beter die telefoonaansluiting via KPN betalen, het ADSL gedeelte via de BBNED provider, enz...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• Bajo
Ch!pY-J schreef op 28 maart 2004 @ 21:58:
[...]

Die telefoonlijn die betaal je in dit geval zowizo, is het niet aan KPN, dan betaal je het wel via BBNED dan wel via de provider daarvan...

De prijs is dan wel ongeveer gelijk aan een belbudget aansluiting van KPN. Iets van euro 9,40 per maand.

Voor dat geld kan je beter die telefoonaansluiting via KPN betalen, het ADSL gedeelte via de BBNED provider, enz...
Kan dit dan want op kpn.nl lees ik dit

Het BelBudget-abonnement:

is niet beschikbaar voor bedrijven en instellingen en als u meerdere telefoonlijnen heeft
is niet verkrijgbaar in combinatie met een ISDN-aansluiting
kan niet in combinatie met andere telecomaanbieders gebruikt worden <---
kan niet gebruikt worden in combinatie met VoordeelNummers

Of is dit niet van toepassing als je bijvoorbeeld Demon neemt, omdat demon geen telecomprovider is?

Verwijderd

Hallo,

Ik heb via dsl.nl zo'n telefonie & internet combinatie in bestelling. Die van 24.95, snel genoeg voor mij. 8)

Uiteindelijk gaat KPN eruit en moet ik 7.90 Euro per maand betalen aan huur voor de koperlijn waarover het ADSL signaal mijn huis binnekomt.

Ik heb nu ISDN en kabel van @Home en ben daar per maand ongeveer 57 Euro aan kwijt. Met de ADSL telefonie & internet combinatie zal dat ongeveer 40 Euro worden. De prijzen op de site zijn namelijk allemaal exclusief btw!

Op jaarbasis bespaar ik dus een kleine 200 Euro, kan ik weer andere leuke dingen mee doen! :Y)

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Sorry van de late reply:
Bajo schreef op 28 maart 2004 @ 22:23:
[...]

Kan dit dan want op kpn.nl lees ik dit

Het BelBudget-abonnement:

is niet beschikbaar voor bedrijven en instellingen en als u meerdere telefoonlijnen heeft
is niet verkrijgbaar in combinatie met een ISDN-aansluiting
kan niet in combinatie met andere telecomaanbieders gebruikt worden <---
kan niet gebruikt worden in combinatie met VoordeelNummers

Of is dit niet van toepassing als je bijvoorbeeld Demon neemt, omdat demon geen telecomprovider is?
Kan óók icm Demon...

Een ander verhaal word het als je telefonie diensten gaat afnemen van BBNED dacht ik. Ik geloof dat je telefoonlijn deels word opgeheven; het ADSL signaal blijft bestaan. Via ADSL bel je dan en word je gebeld op je oude nummer... Check voor de zekerheid nog even de BBNED site. Demon ondersteund bellen via BBNED helaas nog niet..
Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 08:05:
Hallo,

Ik heb via dsl.nl zo'n telefonie & internet combinatie in bestelling. Die van 24.95, snel genoeg voor mij. 8)

Uiteindelijk gaat KPN eruit en moet ik 7.90 Euro per maand betalen aan huur voor de koperlijn waarover het ADSL signaal mijn huis binnekomt.

Ik heb nu ISDN en kabel van @Home en ben daar per maand ongeveer 57 Euro aan kwijt. Met de ADSL telefonie & internet combinatie zal dat ongeveer 40 Euro worden. De prijzen op de site zijn namelijk allemaal exclusief btw!

Op jaarbasis bespaar ik dus een kleine 200 Euro, kan ik weer andere leuke dingen mee doen! :Y)
Voor mijn gevoel kan je toch beter een belbudget abo nemen ipv je telefoonlijn compleet op te heven. Ook al is het alleen goedkoper voor de mensen door wie je gebeld word...

[ Voor 32% gewijzigd door jules op 03-06-2004 21:02 ]

Verwijderd

Neem eens contact op met Solcon.
www.solcon.nl . Deze provider kan alles wat jij wilt.

Internetten én bellen via een ADSLlijntje.

• Xof

Xof

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 22:19:

Ze zijn niet de enige hoor FYI :)
Op dit moment komen er steeds meer providers bij waarbij het kan :)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je betaald ALTIJD de KPN als je adsl hebt!

Icm bbned/babyxl is belbudged (a 9.40 euro per maand) al voldoende. Je kan dan natuurlijk je KPN opzeggen. En je ADSL blijft prima werken. (let wel op minimale contract duur KPN van 1 jaar!).

Maar....

Je krijgt dan als je telefonie opzegt via je ISP 9.50 euro per maand extra berekend boven op de adsl maandprijs omdat je geen linesharing meer hebt op die lijn waar je adsl op hebt. Compleet zinloos dus om KPN abbo op te zeggen.... (altijd handig voor backup doeleinde of voor de FAX).

VoDSL via een bbned isp is een mogelijkheid, maar wie zegt je dat je daar over een jaar ook niet vastrecht voor betaalt? Dan betaal je dus dubbel vastrecht ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Xof

Xof

bjck schreef op 04 juni 2004 @ 00:24:
VoDSL via een bbned isp is een mogelijkheid, maar wie zegt je dat je daar over een jaar ook niet vastrecht voor betaalt? Dan betaal je dus dubbel vastrecht ;)
Ik denk dat de opta dan wel ingrijpt... (hoop ik tenminste :P)

Verwijderd

Joh
Dan heb ik nu ook even een vraag: ik wil overstappen naar adsl van planet:dat is standart
Maar ik gebruik ook kazzaa lite, wat kunnen de cocuqenties zijn als ik dit ga doen.
Zal ik moeten bij betalen ivm dataliemit !
Zijn er al mensen die dit al hebben?
tjaka

Modbreak:
Wil je ajb zelf eerst op zoek gaan naar het antwoord op je vraag? Dit is namelijk wel heel makkelijk te vinden op de Planet site. Lees ajb Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens goed door.

[ Voor 33% gewijzigd door Korakal op 04-06-2004 16:46 ]

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op 03 juni 2004 @ 22:19:

offtopic:
Solcon heeft een slechte abuse, maar dat hebben er meerdere
Verwijderd schreef op 04 juni 2004 @ 14:25:
Joh
Dan heb ik nu ook even een vraag: ik wil overstappen naar adsl van planet:dat is standart
Maar ik gebruik ook kazzaa lite, wat kunnen de cocuqenties zijn als ik dit ga doen.
Zal ik moeten bij betalen ivm dataliemit !
Zijn er al mensen die dit al hebben?
tjaka
KaZaA word niet onderstuend op GoT, ook geen varianten daarvan. Wat het doet met je datalimiet dat ligt aan je instellingen. Even zoeken op de planet site of met de GoT Search doet wonderen.. Succes met zoeken!

Verwijderd

<span style="color:blue">Modbreak:
Wil je ajb zelf eerst op zoek gaan naar het antwoord op je vraag? Dit is namelijk wel heel makkelijk te vinden op de Planet site. Lees ajb Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens goed door.</span>
[/quote]

Oke
Ik vraag als niets meer!
tjaka
Pagina: 1