Toon posts:

Liteon LDW451S DVDROM wordt gezien als CDROM in 98SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een brander van liteon gekocht , maar het systeem ziet m alleen als cd-rom en niet als dvd-rom. hij pakt dus de standaard driver maar dat werkt niet. ik draai op win98se. wie kan mij helpen.

ook is er een probleem als ik gebrand heb dat de dvd speler m niet kan lezen (driver??)

en bij afspelen van dvd op de pc geeft hij een foutmelding aan op van de grafische kaart.

Lexer

Verwijderd

Je hoeft geen drivers te installeren onder Win 9x/XP/2K/enz enz alleen in DOS dacht ik.
Probeer Nero 6 daar werkt het zeker mee.

Verwijderd

Topicstarter
maar de pc moet m toch herkennen als dvd en niet als cd???

Verwijderd

Als het goed is wel, probeer anders de liteon uit de Device manager te gooien. (rechtermuisknop >> verwijderen) en dan ff vernieuwen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik weet niet wat je met je drive wilt doen maar je hoeft er verder geen aparte driver voor te installeren, enkel de drivers van de IDE controller.
Alleen WinXP geeft drives aan als een DVDrom ipv een CDrom (maar dat betekend niet dat ze er niet mee werken natuurlijk).

Welke foutmelding van je videokaart krijg je dan? want dat zou hier los van staan lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
hij herkend m wel weer als ik die platte kabel (ik ben een leek) eruiten erin steek wel weer, maar als ik bijv naar nero gaat om een bestand van 4gb te branden en ik stop er een dvd in dan geeft hij aan dat t medium verkeerd is en er een cd in moet ipv een dvd. hij geeft ook niet meer aan dan de max van een cd zegge 700/800 mb. dat is het rare ervan. maar wat doe je eraan.

Lexer

ooh ja betreft die kaart daar geeft hij aan dat ivm de auteursrechtelijke wetgeving en ivm een openstaande video uitgang hij de dvd niet afspeelt. terwijl ik helemaal geen videouitgang heb op mijn kaart.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verduidelijkt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Update je brandproggie dan eens, misschien dat dat uitmaakt.

En wat betreft die melding van je videokaart. Welk programma krijg je dat dan mee?

• koe161
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:09

koe161

koe(c)

heb je in nero wel de dvd geselecteerd en niet stiekem de cd ?

Er is een tijd van werken en een tijd van genieten.

Pagina: 1