Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 3 dagen van het navigatie systeem gebruik kunnen maken,
van de iPAQ 2210 en Haicom 204e GPS muis.
Het bevalt goed ALS die het doen. Soms valt de verbinding weg.

Nu de vraag:

is het normaal dat de verbinding met de satteliet gewoon
voor tientallen seconden wegvalt, ook als je in een open veld rijd?

zijn er betere alternatieven voor deze muis, als het daadwerkerlijk aan het goedkope model ligt?

• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
hmm als je in open veld loopt is dit niet normaal
wel leuk speeltje....
Het kan zijn, sommige dagen, dat je ontvangst niet goed is, en het duurt dan idd langer dan 10 seconden om de signalen weer op te pikken, hij gaat dan namelijk uit van z'n laatste positie.
Hoe verderweg je bent van je laatste positie, des te langer heeft ie nodig om te vinden waar je bent.

Als je verbinding wegvalt ligt dat meestal aan je antenne (geen idee wat voor antenne je hebt :p), de houding waarin ie staat. Probeer daarmee te klooien.

[mierenneukmodus]
Je hebt overingens geen verbinding met de satellieten wat veel mensen wel denken, je ontvangt alleen maar de signalen die de satellieten uitzenden. Je GPSontvanger (want dat heb je dan) die berekent aan de hand daarvan waar je bent.
[/mierenneukmodus]

Jah. ik heb ooit eens een website gemaakt.
www.gpsknowhow.cjb.net

[ Voor 26% gewijzigd door FireArrow op 28-03-2004 22:34 ]

Verwijderd

Die site is niet zo leuk aangezien je meteen install-dingen krijgt..

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

alleen staat er al zoveel over op Got .. dus ik weet niet of dit draadje zo lang leven is geschoren...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 00:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Hoeveel satellieten ontvang je op het moment voordat de ontvangst wegvalt? Als de ontvanger een slechte ontvangst heeft, bijv. door een slechte positie in de auto, en daardoor slechts zicht heeft op een beperkt aantal satellieten is het niet vreemd dat de verbinding soms wegvalt. Dat dit in het open veld (op een rechte weg?) gebeurt is wel vreemd.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Dat heb je altijd wanneer je op open veld rijdt? Of op een specifieke plek?

Verwijderd

Topicstarter
In open veld bedoel ik in de auto rijdend in volle zon zonder bewolking.
Ik heb wel nog geen extra antenne en de ontvanger ligt op het dashboard,
onder de ruit zonder warmte werend glas....
Het rare is ook dan dat die het dan weer wel doet als ik tussen hoge gebouwen door rijd. Dat is wel krom d8 ik.

Is dit probleem met elke ontvanger zo? Of is gewoon deze Haicom GPS Muis Hi204e van 109 euries te goedkoop om goed te zijn?

De Leadtek GPS Muis GPS-9532 SiRF II, is die beter?

Die zou precies hetzelfde zijn als de TomTom GPS Silver Receiver (SiRF II), klopt dat? de leverancies zegt dat de leadtek en tomtom hetzelfde is alleen een andere behuizing...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 20:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb me nu die Leadtek/tomtom muis aangeschaft en moet zeggen
dat alles nu perfect werkt.
Ik heb zelfs de muis in het dashboard weggewerkt en nog steeds 6-8 sattelietien...

bedankt voor de infos

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2004 20:14 ]

Pagina: 1