Toon posts:

dezelfde code schrijven in meerdere pagina's

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de lange topictitel, maar misschien hebben jullie een betere na het lezen van mijn vraag.

Ik ben bezig met het maken van een website. En nu wil ik in meerdere pagina's (misschien allemaal) een stukkie code plaatsen voor een websitetracker.
Is het misschien mogelijk om zoiets te doen zonder dat je deze manueel moet aanpassen in alle pagina's? - Bestaat hiervoor een tooltje?

Bedankt mensen !

Verwijderd

Maak even een klein programmatje zelf, zo moeilijk is dat niet...

• Indigo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-01 19:21

Indigo

NEE, ik ben niet blauw!

Als je de code opslaat in een bestandje genaamd script.js en dan in je html file het volgende toevoegd:
code:
1
<script language="JavaScript" src="script.js"></script>

Hoef je alleen deze regel elke keer toe te voegen :9.

De LabVIEW Guru

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
Search&Replace, geweldige tool en zit in elke editor :).

Skat! Skat! Skat!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 13:51
coubertin119 schreef op 28 maart 2004 @ 21:12:
Search&Replace, geweldige tool en zit in elke editor :).
Vervolgens zul je zien dat de code in elk bestand net iets anders gespatieerd is. Ik zou dus de tip van Indigo gebruiken helemaal gelet op het SPOD principe (Single Point of Definition). Dit verteld dat je je code (die je over meerdere pagina's gebruikt) altijd centraal moet neerzetten. Dit juist ivm onderhoudbaarheid.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Verwijderd

Topicstarter
Oke... ik zal een voorbeeld toevoegen.

Als ik een extra .js file maak moet ik alsnog elk .htm filetje openen om die code toe te voegen.

Ik zou graag een progje hebben wat dat automatisch doet. Helaas is mijn kennis niet groot genoeg om dit zelf te doen. Ook zoeken heeft nog niets opgeleverd.

Nu heb ik als voorbeeld een websitecopier. Die zetten meestal in elke htm file een stuk code: downloaded with...

Bestaan hier geen tools voor? Bij zoek en vervang moet je nog elke .htm openen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 13:48:

Als ik een extra .js file maak moet ik alsnog elk .htm filetje openen om die code toe te voegen.

Ik zou graag een progje hebben wat dat automatisch doet. Helaas is mijn kennis niet groot genoeg om dit zelf te doen. Ook zoeken heeft nog niets opgeleverd.

Nu heb ik als voorbeeld een websitecopier. Die zetten meestal in elke htm file een stuk code: downloaded with...

Bestaan hier geen tools voor? Bij zoek en vervang moet je nog elke .htm openen.
Veel editors hebben een uitgebruide Search&Replace. Zo ook bijvoorbeeld Homesite. Je hoeft dan niet ieder bestand te openen, maar kan alle bestanden in bijvoorbeeld een map met de extensie .htm in één keer doorlopen en S&R.

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
Je kunt toch includen met php?

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 13:40
Ik heb zelf ooit het programmatje find and replace gebruikt om snel dingen in een zooi (ca 30) html files aan te passen, werkte perfect! Je geeft een selectie bestanden op en een te zoeken tekst en een te plaatsen tekst(Maar let wel op wat je doet want je kunt alle bestanden ineens verneuken)

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
party42 schreef op 29 maart 2004 @ 08:58:
[...]

Vervolgens zul je zien dat de code in elk bestand net iets anders gespatieerd is. Ik zou dus de tip van Indigo gebruiken helemaal gelet op het SPOD principe (Single Point of Definition). Dit verteld dat je je code (die je over meerdere pagina's gebruikt) altijd centraal moet neerzetten. Dit juist ivm onderhoudbaarheid.
Daar hebben ze dan weer de Regex search&replace voor uitgevonden. Maar dan moet je editer het wel ondersteunen natuurlijk :P

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 13:51
dan nog vind ik het aanroepen van dezelfde stukjes code in 30 verschillende bestanden bad practice. qua onderhoudbaarheid is dat een ramp. helemaal als je het over gaat dragen naar bijvoorbeeld een andere programmeur.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 13:48:

[..]
Wat dacht je om dan gewoon een replace all met bijvoorbeeld Homesite te doen, of een text editor die het meteen op verschillende files kunt doen (zie ergens hierboven door iemand anders..)

Wat je dus kan doen is gewoon <BODY> vervangen door <BODY><script blabla> en klaar is klara... of in iedergeval 925013 :P

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig.. HomeSite en elke andere texteditor moeten dit kunnen. Waarom heb ik dit nog niet eerder geprobeert. Bedankt.

Ow ja, ik krijg hier van allerlei opmerkingen over php. Maar dat is uit den boze. Ondersteund mijn provider niet.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Schaapvolk willen altijd dat andere mensen overstappen naar iets wat hun weten, ongeacht de situatie dat de andere persoon zit. Ook al is het niet nodig willen ze het nog steeds, omdat hun het gebruiken is het beter.

Althans, in hun mening.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

Schaapvolk willen altijd dat andere mensen overstappen naar iets wat hun weten, ongeacht de situatie dat de andere persoon zit. Ook al is het niet nodig willen ze het nog steeds, omdat hun het gebruiken is het beter.
En uiteraard valt er wat voor die mening te zeggen. JavaScript is namelijk client-afhankelijk en ongeveer 10% van de internetters hebben dat uit staan (om het maar niet over Google te hebben...).

In zulke gevallen is een Search&Replace toch echt beter dan een scriptje te gebruiken.

(Ik zie nu dat het om een websitetracker gaat... :o )

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024

Roa

dusty schreef op 29 maart 2004 @ 19:32:

Althans, in hun mening.
Je weet dat de eerste twee hun's 'zij' moeten zijn hé? iets dat zij weten, niet iets wat hun weten. Evenals zij het gebruiken, ipv hun het gebruiken.

Anyway, der staat maar 1 opmerking over php, en nog niet eens een opmerking waarvan je zegt: die wil het evangelie van php verspreiden over het heidense volk
PoisonouZ schreef op 29 maart 2004 @ 14:05:
Je kunt toch includen met php?
Overdrijven is ook een vak.

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

Pagina: 1