Toon posts:

Xs4all / ADSL problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb al ongeveer een dikke 2 maanden last van het volgende probleem:

De hele dag doet het internet het, maar vanaf 8 uur 's avonds heb ik om de 5 minuten timeouts. Alles wat je dan op internet doet, loopt dan vast, niets werkt meer, maar na een aantal tellen wachten doet het internet het gewoon weer.

Ik heb gelezen op het forum dat er in de maanden october / november 2003 problemen zijn geweest met xs4all en kpn dat resulteerde in dezelfde soort problemen, maar ik heb ze nog steeds :(!

Nou is mijn vraag:

- ligt het aan onze instelling binnen het huis (getweakte modem, werkte overdag maar 's avonds / 's nachts alleen maar timeouts), wat me sterk lijkt anders zou het internet het overdag ook niet moeten doen.

- ligt het aan KPN (Lyne synce is active ook als er timeouts zijn)?

- ligt het aan Xs4all?

- Waarom na 8 uur 's avonds en de rest van de dag geen problemen?

Voor de rest zou ik graag willen weten wie dit probleem nog meer heeft / had en hoe je dit zou kunne oplossen.

Ik denk zelf misschien een dubbel IP-adres (van de modem misschien, heb namelijk gehoord van een vriend, die ex-medewerker xs4all is dat dit wel eens voor kwam).

Hoe kan ik dit oplossen, mijn dank is groot voor de gene die het antwoord weet op dit raadsel _/-\o_

• Variable
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-05 09:28
heb je de helpdesk al eens gebeld? misschien kunnen die je helpen hiermee. het is idd raar dat het overdag gewoon goed blijft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de helpdesk al zo vaak gebeld met de vraag of er storingen waren etc. Maar ze blijven zeggen dat er niets aan de hand is.......terwijl er wel degelijk problemen zijn.....

Verwijderd

Hmm, dit heb ik dus ook de laatste tijd gehad. Opeens ik dacht dat het een beetje aan mijn ipcop bak lag. Maar mischien is er toch iets anders. Ik heb zelf datzelfde modem alleen ongetweakt en laat die ipcop bak inbellen.

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Als je een traceroute laat lopen naar een internetadres dat niet bereikbaar is, tot waar komt je data dan?

Bloed, zweet & koffie

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:37
voor storingen hoef je de helpdesk niet te bellen, staan op www.xs4all.nl
en je moet de helpdesk niet bellen met de vraag of er een storing is, maar melden dat je verbinding steeds wegvalt, en vragen of ze je kunnen helpen (daar zijn ze een gratis helpdesk voor)

TheS4ndm4n#1919

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Of, als www.xs4all.nl niet bereikbaar is, TT pag. 123 van Net 5.
Heb je trouwens alleen problemen met browsen (http) of ook met andere protocollen?

[ Voor 43% gewijzigd door CmdrKeen op 28-03-2004 21:15 ]

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Vilenin: Hoe bedoel je dit precies? Ik ben redelijk nieuw problemen met internet etc. Wat is een traceroute en wat kan ik daar precies uit opmaken?
En ik heb dit probleem niet alleen met het HTTP protocol maar met alles (van winamp, msn, email, downloadprogramma's, games etc...). Het is dan gewoon een dode lijn, maar kan wel pingen naar mijn modem, dus de verbinding tot daaraan is goed.

RocketKoen: Das inderdaad beter om te melden dat mijn lijn steeds wegvalt, ik zal dit morgen bij xs4all raadplegen.

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

LeZZel, aangezien je een getweakte modem hebt dacht ik dat je er wat meer van wist, vandaar - maar geen probleem.

TraceRoute is hetzelfde als Ping, maar dan worden alle tussenstations gemeld. Doe je dus een traceroute naar www.tweakers.net, dan zal je eerst je eigen modem tegenkomen (10.0.0.138 waarschijnlijk), dan de router in de wijkcentrale, dan een router of wat onderweg naar Amsterdam, dan de spullen van XS4All, dan weer Amsterdam, dan de weg naar Tweakers.net.
Als je trace niet eens bij je router komt, dan zit het probleem tussen je router en je computer, een intern netwerkprobleem dus. Als je wél bij je DNS-server komt, maar niet verder, dan ligt het probleem in het netwerk van XS4ALL. Waarschijnlijk kom je tot je router en niet verder, en dat is altijd lastig, want dan kom je dus niet op het netwerk van XS4ALL en dat is lastig te troubleshooten zonder hulp van XS4ALL, maar mocht je dus bij je DNS komen en niet verder, dan kan je dit melden en dat zal al veel vragen schelen.

Ga naar Start -> Uitvoeren -> tik in: CMD
Er wordt een command line interpreter console (~DOS-venster) geopend.
Tik in: TRACERT www.tweakers.net (of een pagina naar keuze die je normaalgesproken WEL kan pingen, anders heb je natuurlijk niets aan zo'n test :D)
Kijk vervolgens waar de data komt. Als je goed leest, kan je wel het een en ander opmaken uit de data die voorbij komt.

Succes!

Bloed, zweet & koffie

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

JvS

Ik heb hem zelf ook

een traceroute doe je door in een dos box (start, uitvoeren "CMD" intikken. OK klikken) in te tikken: tracert www.xs4all.nl. Je krijgt dan een lijstje te zien die er zo uitziet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
C:\Documents and Settings\JvS>tracert www.xs4all.nl

Tracing route to www.xs4all.nl [194.109.6.92]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  my.router [192.168.1.1]
  2     9 ms    12 ms     9 ms  195.190.240.141
  3    20 ms    13 ms    13 ms  iawxsrt-pbw-bb13b.wxs.nl [195.121.255.201]
  4    14 ms    14 ms    14 ms  iawxsrt-m6-bb14b.wxs.nl [195.121.0.114]
  5    11 ms    11 ms    13 ms  ams-ix.tc2.xs4all.net [195.69.144.166]
  6    13 ms    12 ms    14 ms  0.so-2-3-0.xr2.d12.xs4all.net [194.109.5.89]
  7    13 ms    13 ms    13 ms  www.xs4all.nl [194.109.6.92]
Trace complete.

En als er bij bepaalde hops problemen zijn, dan gaan daar in plaats van tijden (zoals 13ms) sterrtejes staan. Als je deze trace nou eens 10 keer achter elkaar uitvoert, kan je zien vanaf welke stap de problemen komen. Bij mij is stap 1 m'n Vigor, stap2 is de KPN wijkcentrale, stap 3 en 4 zijn planet internet en 5, 6 en 7 zijn xs4all

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik hat net ook weer probleem 2 minuten maar had het te laat door. Bij mij valt echter steeds volgens mij de dns weg van de server. Nslookup geeft dan een foutmelding even veranderen op linux servertje.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net tracert geprobeerd naar meerdere sites (waaronder www.tweakers.net , www.google.nl & www.xs4all.nl)

Ik zie inderdaad dat er data wordt verstuurd naar het modem. Er vervolgens zie ik alleen request timed out. (dit terwijl mijn internet het doet). Er worden dan * tekens weergegeven. Uiteindelijk bij de laatste stap krijg ik wel data te zien (geen * tekens)

Ik heb vervolgens hetzelfde geprobeerd nadat ik mijn firewall heb uitgezet, dit geeft hetzelfde resultaat.

De stappen die hij doorloopt verschillen ook, bij de 1 zijn dit 6 stappen, een ander 12 stappen en bij weer een ander 4 stappen (dit zal te maken hebben met de punten waar alle data langskomt denk ik)

Wat houdt dit precies in (en hoe post ik een picture, dan kan ik het resultaat laten zien)

Tracert heb ik gedaan terwijl mijn internet geen timeouts geeft, dit verschilt wel eens per avond het aantal, maar gebeurt altijd na 8 uur 's avonds.

Verwijderd

Topicstarter
Btw, met een picture plaatsen bedoel ik dus lokaal vanaf mijn computer, want ik kan alleen dit vinden op FAQ:

[img]url van afbeelding[/img]

[img=w,h]url van afbeelding met afmetingen[/img]

[img=w,h,1]url van afbeelding met afmetingen + link naar afbeelding[/img]

Dit terzijde, niet nodig als je er genoeg informatie uit kunt halen met mijn vorige post, omtrent het probleem, wat het belangrijkste is.

Verwijderd

Topicstarter
De stappen 2 tm 6 die JvS weergeeft zijn niet te zien bij mij als ik tracert gebruik.

Verwijderd

Je zult dit wel raar vinden klinken aangezien het lijkt, alsof de time-out plaats vind in het kpn domein, maar ik heb dit een keer bij iemand al eens eerder meegemaakt met een ongetweaked home modem en wat hielp was de ethernet kabel vervangen( om precies te zijn de RJ45 connectoren) heel raar probleem idd.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-05 10:52
Ik heb dus ook steeds problemen met XS4ALL en bepaalde websites waar timeouts op komen omdat de server iet geresolved kan worden. Terwijl alle andere mensen waar ik het aan vraag er wel gewoon op kunnen komen heel vreemd.

Verwijderd

Topicstarter
sjansen2003: Dit zou bij mij in principe niets hoeven uitmaken omdat mijn internet overdag wel gewoon werkt, maar niet 's avonds na 8 uur.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Wat voor een modem gebruik je? Toevallig een Alcatel Speedtouch home, die getweakt is? Daarmee kan je namelijk niet tracen...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat klopt....een Alcatel Speedtouch die getweaked is inderdaad. En nu, nog meer suggesties of eventuele dingen die ik zou kunnen proberen?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou, nu is het niet echt mogelijk te achterhalen waar het probleem zich bevindt... Dus, ander modem fixen of je modem untweaken of hopen dat xs4all je in een keer kan helpen, als zij zeggen dat het aan kpn ligt en kpn zegt dat het aan xs4all ligt, kan jij nu niet uitzoeken waar het wel aan ligt (naast het feit dat ze nu zelfs de schuld aan het tweaken van dat modem kunnen geven :P).

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Of, indien het echt de DNS servers zijn die eruit vliegen (lijkt me sterk) dan stel je even een andere DNS server in. 62.100.30.228 is een mooie (van tmfweb).

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Ik heb hetzelfde.... Standaard speedtouch 510, spoofing config met daarachter een E-tech router. Ook af en toe even korte time-outs.

Morgen maar even de klantenservice bellen

edit: zojuist gemailed, even tot morgen afwachten dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 00:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag gebeld, naar KPN. Ik heb op 1 april een terugbel afspraak met de 2de lijns helpdesk.

Ze verdenken eventueel het ISRA punt, of dit zo is kom ik snel achter 8)

Maar als het aan mijn ISRA punt ligt, dan zouden het van meerdere mensen het zo moeten zijn die hetzelfde probleem hebben....lijkt me stug....

Tot zover, nog ff wachten, maar als iemand nog suggesties heeft, meld het, of als je hetzelfde probleem hebt, post gewoon.

0800-0407 is het nummer KPN, waar ik een terugbel afspraak heb gemaakt.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jouw ISRA punt zit alleen bij jou thuis, maar ik vermoed dat iig de 2e lijn daar door de telefoon niet achter gaat komen hoor (ik zou niet weten hoe eerlijk gezegd). Mag ik je overigens ook aanraden je modem weer op standje "normaal" te zetten, dan kunnen ze je iig helpen (als ze erachter komen dat-ie getweakt is, helpen ze je soms niet echt meer).

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 29-03-2004 12:29 ]

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Hoe nauwkeurig is die grens van 20.00 uur? Kan je er de klok op gelijkzetten of verschilt het vaak nogal?

Bloed, zweet & koffie

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 21:52:
hoe post ik een picture, dan kan ik het resultaat laten zien
Ik denk dat je dit bedoelt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1     1 ms   <1 ms     1 ms  [][][][][][]
  2     3 ms     3 ms     3 ms  [][][][][][][][][][][][]
  3    28 ms   207 ms   225 ms  62.58.24.141 
  4    11 ms    10 ms    11 ms  br01amsix.ge5-0.versatel.net [62.58.151.138] 
  5    12 ms    28 ms    12 ms  ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163] 
  6    12 ms    12 ms    12 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35] 

De trace is voltooid.

1: open een DOS-scherm
2: typ in: tracert www.tweakers.net>c:\blaat.txt
3: typ in: notepad c:\blaat.txt
4: post in je message:
[ c o d e ]
<hier de inhoud van blaat.txt>
[ / c o d e ]
Waarbij je [ c o d e ] en [ / c o d e ] zonder spaties moet schrijven.

[ Voor 3% gewijzigd door CmdrKeen op 29-03-2004 13:01 ]

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu steeds meer last van timeouts dus denk dat het toch aan het ISRA punt ligt. Dit zag er namelijk wat brak uit toen die kerel er naar vroeg het "doosje" open te maken. Liggen wat losse kabeltjes etc......ik zou het niet weten, maar ik denk dat ik er wel achterkom op 1 april.

En dat terug tweaken van het modem, ben bang om dit te doen, geen dee hoe ik hem terug moet zetten, en welke software ik dan nodig heb, mijn vader heeft hem namelijk toen der tijd getweaked en ik zit op de switch, dus ik weet er bar weining vanaf.

En kan het nog wel dat terug tweaken, je moest namelijk wat instellingen deleten tijdens het tweaken (dat weet ik wel).

Verwijderd

terug tweaken is geen enkel probleem,

check anders eens
http://www.weethet.nl

Hier vind je veel info over de alcatel home...

success

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
He ik heb precies hetzelfde probleem!

Eindelijk vind ik meer lotgenoten..

Ik heb dit nu ook al zo'n 2 maand, en het lijkt wel vooral na de laatste snelheidsverhoging.

Heb xs4all wel eens gebeld en die zeiden dat mijn centrale behoorlijk druk was, en aangezien 's avonds veel mensen online zijn lijkt me het dan ook logisch dat die dan uitvalt..

Heb nu stage en erg weinig tijd om de helpdesken te bellen, maar over paar weken als ik weer veel tijd heb ga ik er hard achteraan..

Ben het nu gewoon zat :(

Tweakers Discord

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 19:37
Hier kun je wel mee tracen icm een getweaked alcatel modem :

http://www.xs4all.nl/~renkie/got/tracert021.zip

Verwijderd

Nog geen reactie hier gehad van xs4all, heel vreemd.

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij het resultaat dat ik heb verkregen door middel van het programma dat Renkie heeft gepost (bedankt daarvoor, scheelt me een hoop moeite _/-\o_)

1 (hop) 10.0.0.138 (ip) 16 (time) speedTouch.lan (host name) next (result)
2 (hop) unknown (ip) failed (result)
3 (hop) unknown (ip) failed (result)
4 (hop) unknow (ip) failed (result)
5 (hop) unknow (ip) failed (result)
6 (hop) 213.239.154.35 16 (time) www.tweakers.net (host name) complete (result)

Ik heb het met de hand ingeklopt, het attachen van een 'image' lukte me helaas niet. Bij ip, time & host name verscheen geen data (logisch denk ik) bij de stappen 2 tm 5.

Ik hoop dat jullie hier wat uit kunnen halen!

Tot dan wachtend tot 1 April, en voor de mensen die hetzelfde probleem hebben als mij (o.a. tweakdude), hou dit forum in de gate, als ik achter het probleem ben laat ik jullie het weten :).

Verwijderd

like tracert werkt niet... :)

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Mijn broer had precies hetzelfde, na veel testen bleek het aan het kabel te liggen welke vanaf het ISRA punt naar het modem op zolder liep. Het klinkt erg vreemd, maar kennelijk was er 's avonds meer storing als overdag waardoor de verbinding steeds verbroken werdt.

Hoever staat jouw modem van je ISRA punt af? Je kan proberen om met korte kabeltjes te gaan testen. Mijn broer had voor het gemak zijn laptop gebruikt om zo dicht mogelijk bij het ISRA punt te kunnen testen.

Toen we later het kabel controlleerde bleek er halverwege een kabelbreuk te zitten.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:52

The_Scarabial

MTB for life!

offtopic: @JvS, welke spoof gebruik jij, en hoe heb je je router dan ingesteld?

Verwijderd

spooftemplate van de ADSLcd van KPN gebruiken :)

Router kan dan dhcp lease krijgen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2004 23:33 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik spoof helemaal niet :?. Ik heb een draytec 2600WE die gewoon NAT router + modem aan het uithangen is.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 29-03-2004 23:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
[ash] : Ik zit ver van het ISRA punt af (het modem dan), maar ik zou niet weten hoe ik het zou moeten testen met een korter kabeltje ivm het volgende probleem. Bij ons ISRA punt gaan er 3 kabels in en komen er 2 kabels uit die naar boven gaan. Ik zou echt niet weten wie voor wat is en welke bij wat hoort, ivm ISDN die ook op zolder staat.

Btw, het ISRA punt ziet er brak uit bij ons thuis, en er liggen een aantal draden los. Geen idee waar het allemaal voor staat, omdat er zoveel lijnen lopen.

Verwijderd

Hier hetzelfde ik zal van de week eens proberen om het direct op het ISRA punt te zetten...

Nog steeds geen reactie van xs4all?? Wat is dit?

• [ash]

[ash]

Als het goed is zit je splitter na het ISRA punt en voor een NT1 (of iets anders). En als het goed is loopt er 1 kabel vanaf je splitter naar het modem. Dit kabel zal je dan voor een kort kabeltje moeten vervangen, de rest kan je gewoon laten zitten of tijdens het testen verwijderen zodat alles uitgesloten is.

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/jessedej/icons/splitter.jpg
plaatje van adslforum.nl gehaald (http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=10172)

Verwijderd

probleem is hier gelocaliseerd: de e-tech router... Ik ga e-tech zo maar eens mailen want dit kan zo niet....

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 20:58

jep

* jep heeft sinds enkele dagen als ik thuis kom timeouts, eerder nooit. IRC, MSN en SSH connecties liggen er dan uit. Ben er nooit zelf bij geweest, maar is niet goed.

Sinds 3 dagen oid.

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben als mij, waar wonen jullie? Ik zelf woon in Nieuwegein (Utrecht), misschien ligt het wel aan 1 centrale......tot dan, ik wacht tot donderdag....

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

die tweedelijns terugbelafspraak gaat je niet verder helpen hoor. Je kan niet tracen dus je kan het probleem niet localiseren. Dan kan de tweede lijn dat ook niet. Dat het je ISRApunt is, ZOU best kunnen, maar daar kan alleen jijzelf jezelf mee helpen, dat kan iemand door de telefoon ook niet voelen en daarnaast doen ISRA's het niet de hele dag goed en dan na 8 uur ineens niet meer. Het is waarschijnlijk iets in de connectie met de rest van de wereld van xs4all, maar daar kom je pas achter door er naar te tracen en te kijken of er ergens iets van packetloss is.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met de e-tech router, en e-mails worden niet beantwoord door e-tech, flikkers :)

Verwijderd

Topicstarter
JvC: Dat wat ik daarboven het geposted is een trace tijdens een kick... Normaal als ik trace als ik wel verbinding heb, dan zie ik het resultaat dat Vilenin eerder poste op deze pagina.

Ik kan dus niet zien waar is packet loss heb.

• [ash]

[ash]

JvS schreef op 30 maart 2004 @ 18:21:
Het is waarschijnlijk iets in de connectie met de rest van de wereld van xs4all, maar daar kom je pas achter door er naar te tracen en te kijken of er ergens iets van packetloss is.
Dit hoeft niet perse waar te zijn, ik moet toegeven dat ik dit eerst bij de problemen van mijn broer ook dacht, maar het bleken toch aan het kabel te liggen.

's avonds worden telefoonlijnen en allerlei andere apparatuur meer gebruikt als overdag, de meeste mensen werken. Vandaar dat er 's avonds gewoon meer 'storing' is, combineer deze 'storing' met een slechte kabel en wie weet wat voor rare problemen je kan verwachten.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[ash] schreef op 30 maart 2004 @ 19:36:
[...]

's avonds worden telefoonlijnen en allerlei andere apparatuur meer gebruikt als overdag, de meeste mensen werken. Vandaar dat er 's avonds gewoon meer 'storing' is, combineer deze 'storing' met een slechte kabel en wie weet wat voor rare problemen je kan verwachten.
Weet ik, ik had het er toevallig vanmiddag nog met een collega over. Maar ik vertel Lezzel alleen maar dat een helpdesk er niets mee kan "ja ik heb soms s'avonds een beetje last van time-outs" is iets waar je als helpdeskmedewerker echt eigenlijk niets mee kan (tenzij je ons 80% van het verhaal hier niet vertelt ofzo). Een ISRA punt bekijken is iets wat je alleen zelf kan doen, bekabeling vervangen door korte ronde telefoonkabel en dat soort dingen kan je nu zelf wel doen :).

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 30-03-2004 20:25 ]

• [ash]

[ash]

JvS schreef op 30 maart 2004 @ 20:24:
[...]
"ja ik heb soms s'avonds een beetje last van time-outs"
Als je dit idd tegen een helpdesk verteld, vraagt hij geheid om je windows op nieuw te installeren :+

no offence voor de echte helpdeskers, maar die voelen zich toch niet aangesproken ;)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[ash] schreef op 30 maart 2004 @ 21:09:
[...]

Als je dit idd tegen een helpdesk verteld, vraagt hij geheid om je windows op nieuw te installeren :+
offtopic:
En je moest eens weten hoe vaak dat bij gare OS'en als win98 de oplossing is :X.

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:52

The_Scarabial

MTB for life!

JvS schreef op 29 maart 2004 @ 23:56:
Ik spoof helemaal niet :?. Ik heb een draytec 2600WE die gewoon NAT router + modem aan het uithangen is.
ok thnx

• RVW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-05 08:18

RVW

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 17:28:
Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben als mij, waar wonen jullie? Ik zelf woon in Nieuwegein (Utrecht), misschien ligt het wel aan 1 centrale......tot dan, ik wacht tot donderdag....
Argh! Ik heb precies hetzelfde probleem als dat jij hier beschrijft. Heb me helemaal gek gezocht naar het probleem: ik dacht eerst dat het kwam door de nieuwe 2.3.8 firmware van m'n Draytek Vigor 2200E, maar downgraden naar 2.3.6 hielp niks. Ik woon in Nieuwegein (centrale zuid).

Overigens lijkt het de afgelopen dagen beter te gaan. De problemen begonnen bij mij ook kort na de recente speedbump.

Oja, en ik heb ook XS4ALL (Basic ADSL).

[ Voor 8% gewijzigd door RVW op 30-03-2004 21:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 maart 2004 @ 18:28:
Ik heb hetzelfde probleem met de e-tech router, en e-mails worden niet beantwoord door e-tech, flikkers :)
Ik heb wel antwoord, nieuwste bericht staat bovenaan:
Geachte heer, mevrouw,

Het antwoord van E-Tech op uw vraag is:

In dat geval is het waarschijnlijk een dsl/cable router v1. U kunt voor deze router het
beste even de nieuwste firmware, v1.26.8 installeren.

Reden waarom het waarschijnlijk misgaat, is dat uw nieuwe 510 modem reeds een
router is. Wij raden aan om de 510 in PPTP login mode te zetten, en onze router
met uw adsl-gegevens in te laten loggen.

Vriendelijke groet,

E-Tech support
A.Meijer
support@e-tech.nu
www.e-tech.nu

Voor algemene info zie ook onze supportpagina's op
internet : http://www.e-tech.nu/faq/index.php?lang=N

0900-ETECHNU (0900-3832468, 45 cpm)
Openingstijden
maandag en vrijdag 9:00u tot 17:30u
woensdag t/m Donderdag 9:00u tot 21:00u

----- Original Message -----

To: 'E-Tech Support'
Sent: Tuesday, March 30, 2004 4:33 PM
Subject: RE: E-tech router problemen icm XS4All

Geachte heer/mevrouw,

Er staat geen typenummer op, het is één van de eerste routers die jullie verkochten, een grijze met een 4 poorts switch erin.

Het is de bedoeling dat de router gewoon op deze manier zijn werk kan doen, dit ging met mijn oude chello connectie ook prima en als ik de kabel direct in mijn pc steek heb ik ook geen problemen..

Met vriendelijke groet,

--------------------------------------------------------------------------------

Van: E-Tech Support [mailto:support@e-tech.nu]
Verzonden: dinsdag 30 maart 2004 16:29

Onderwerp: Re: E-tech router problemen icm XS4All

Geachte heer, mevrouw,

Het antwoord van E-Tech op uw vraag is:

Wat is het typenummer van uw router ?

U zou kunnen proberen onze router de pptp login te laten doen,

dus niet door de 510.

Vriendelijke groet,

E-Tech support
A.Meijer
support@e-tech.nu
www.e-tech.nu

Voor algemene info zie ook onze supportpagina's op
internet : http://www.e-tech.nu/faq/index.php?lang=N

0900-ETECHNU (0900-3832468, 45 cpm)
Openingstijden
maandag en vrijdag 9:00u tot 17:30u
woensdag t/m Donderdag 9:00u tot 21:00u

----- Original Message -----

To: support@e-tech.nu

Sent: Tuesday, March 30, 2004 1:23 PM

Subject: E-tech router problemen icm XS4All

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb hier een e-tech router (zonder geïntegreerd adslmodem) aangesloten op een Thomson Speedtouch 510 die de spoofing template draait zodat de router via dhcp het publieke internet-ipadres krijgt. De nieuwste firmware zit in de router, maar toch heb ik problemen met mijn router. 1x in de ca 50 seconden valt de verbinding voor een seconde of 2 weg, er komt dan geen data meer binnen. Daarna draait hij vrolijk door.

Wanneer ik de speedtouch direct gebruik op mijn pc is er niets aan de hand, dus het probleem zit 100% zeker in de router.

Mijn vraag is nu: Hoe kunnen deze problemen worden opgelost?

Met vriendelijke groet,
Met andere woorden: vette softwarefout dus... Stuur ze ook eens een mail waarin je naar mij verwijst, dat er dus meerdere gevallen zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 17:48 ]

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Even wat meer info van mijn kant..

Ik zit op de centrale van Doesburg.

Kabel van irsa naar modem is gewoon het standaard kabeltje wat bij adsl pakket zat / adslrouter

Heb een zyxel adslrouter.

Daarna gaat een utp kabel naar me switch en gaat internet verder.

En heb een xs4all basic abbo. Bellen werkt wel altijd, alleen internet heeft last van timeouts 's avonds.

Dan is het een week goed en dan weer niet. Daarom kan ik me niet voorstellen dat het aan mijn kant ligt, aangezien het overdag perfect wel, dan een week lang 's avonds ook en dan weer niet. Je kan er geen peil van op trekken.

Tweakers Discord

• [ash]

[ash]

tweakduke schreef op 31 maart 2004 @ 19:37:
Dan is het een week goed en dan weer niet. Daarom kan ik me niet voorstellen dat het aan mijn kant ligt, aangezien het overdag perfect wel, dan een week lang 's avonds ook en dan weer niet. Je kan er geen peil van op trekken.
Dit is vaak het geval met kabels niet meer goed zijn, de ene keer veel last van overspraak de andere keer weer niet. Probeer voor de zekerheid eens andere kabels.

Verwijderd

Topicstarter
Tis inderdaad een probleem waar geen pijl op te trekken is, ik heb er nu weer overdag last van EN 's avonds. Dus mocht morgen geen duidelijkheid komen wat er mis kan zijn, dan ga ik inderdaad met me buurman (werkt bij de PTT / KPN) de kabels doorlopen van het ISRA punt. ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2004 @ 21:48:
Tis inderdaad een probleem waar geen pijl op te trekken is, ik heb er nu weer overdag last van EN 's avonds. Dus mocht morgen geen duidelijkheid komen wat er mis kan zijn, dan ga ik inderdaad met me buurman (werkt bij de PTT / KPN) de kabels doorlopen van het ISRA punt. ;)
Als ik jouw was zou ik idd beginnen met de bekabeling bij je thuis.
Als je hiermee begint en ervoor zorgt dat dit in orde is kan daar het probleem niet meer liggen.
Beetje overbodige opmerking van me is het uiteraard wel maar ik krijg de indruk dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
Blijf rustig en ga op je gemak met die buurman controleren of er bij je thuis niets mis is.
Succes alvast ermee... ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vanavond beginnen met de bekabeling checken, modem direct aansluiten, laptop ernaast, een een halfuurtje / uurtje winamp muziek en msn aan. Dan zie ik het resultaat snel genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost, het probleem was gebroken kabel onder een plint :| . Bekabeling ligt nu anders, en alles werkt in orde nu.

Alle mensen bedankt voor jullie hulp. _/-\o_

• [ash]

[ash]

Verwijderd schreef op 11 april 2004 @ 14:00:
Probleem is opgelost, het probleem was gebroken kabel onder een plint :| . Bekabeling ligt nu anders, en alles werkt in orde nu.

Alle mensen bedankt voor jullie hulp. _/-\o_
Waar heb ik dit eerder meegemaakt >:)

Goed dat het allemaal weer werkt.
Pagina: 1