[XP] Service Packs installeren onmogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 02:55
Ik heb geprobeert om SP1 en SP2 te installeren maar bij allebei krijg ik een melding dat het atapi.sys bestandje in gebruik is en niet vervangen kan worden, nou heb ik het ook geprobeert in veilige modus en daar lukt 't dus net zo goed niet.

Wat kan ik hier tegen doen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

prober het eens als volgt: zet eerst je service packs op je hdd.
vervolgens schakel je in je apparaatbeheer je CD en DVD-drives uit, en dan reboort je. dan zou ie die atapi.sys driver iig niet meer nodig moeten hebben. En dan je SP's vanaf je hdd installeren.
Overigens wel een typisch probleem dat ie atapi.sys wil overschrijven, heb hier echt nog nooit vanb gehoord. Is je PC helemaal spyware en virusvrij??

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Da-WiZZy0n
The_Eagle schreef op 28 maart 2004 @ 21:06:
prober het eens als volgt: zet eerst je service packs op je hdd.
vervolgens schakel je in je apparaatbeheer je CD en DVD-drives uit, en dan reboort je. dan zou ie die atapi.sys driver iig niet meer nodig moeten hebben. En dan je SP's vanaf je hdd installeren.
Overigens wel een typisch probleem dat ie atapi.sys wil overschrijven, heb hier echt nog nooit vanb gehoord. Is je PC helemaal spyware en virusvrij??
Keb um gister overnieuw geinstalleerd, toen zat er op 1 of andere wijze gelijk een virus op, maar daar heb ik gelijk korte metten mee gemaakt. Staat nu Norton Systemworks 2004 op en heb de laatste virus definities, dus hij hoort nu virusvrij te zijn en spyware lijkt me sterk, zal zo adaware is ff installen.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 09:22
En weet je helemaal zeker dat het virus echt weg is? Ik denk namelijk dat dat het probleem is

• Da-WiZZy0n
Wat is dan het verband met dat virus :S
Dat was trouwens virus wat ervoor zorgde dat je die Remote Procedure Call melding kreeg dat je pc dan na 1 min gaat restarten.

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 09:22
Het is gewoon té toevallig dat je een virus hebt (gehad) en dat je nu geen servicepack kan installeren. Wat zou anders bij een schone installatie de oorzaak van dit probleem kunnen zijn?

Dat virus waar jij het over hebt is dus een worm virus, die heb je waarschijnlijk opgelopen toen je de computer zonder updates direct aan het internet hebt gehangen.

Verwijderd

Da-WiZZy0n schreef op 28 maart 2004 @ 21:38:
Wat is dan het verband met dat virus :S
Dat was trouwens virus wat ervoor zorgde dat je die Remote Procedure Call melding kreeg dat je pc dan na 1 min gaat restarten.
Het zo bekende ... BlasterVirus O-)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga even je titel nog editten de ':S' of ':-S' smiley kennen we op GoT (nog) niet :)

Verwijderd

Ik heb het antwoord op je vraag, ik had hetzelfde probleem, als je Daemon Tools Virtual Disk gebruikt, moet je even Umount all drives doen en dan D-tools afsluiten nu doet hij het!

Greetzz!

• psilo
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
heb hetzelfde probleem, blaster worm is er al af sowieso; daemon tools unmounten en afsluiten helpt ook niks..

• somejan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 17:02
had hetzelfde probleem. Ook na d-tools unmounten en number of devices op disabled. mijn oplossing: ik heb de cdrom eruit gehaald (maar ik weet niet of dat nodig was, denk het niet achteraf) en in safemode opgestart. Bij het laden van alle drivers komt heel even iets van "press ESC to cancel loading d***bus.sys", dat is dacht ik de driver van d-tools. Op esc gedrukt en toen werkte het allemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door somejan op 21-04-2004 14:56 . Reden: filenaam aangepast ]

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Hier is nog iemand met hetzelfde probleem.
Re: atapi.sys ist geöffnet oder ....
Von: xYeahx Am: 03.04.2004, 00:40

genau das selbe problem hatte ich bei xp
ich wollte auch service pack 1 installieren ging aber nicht kam der selbe fehler aber ich habs doch noch geschafft service pack 1 zu installieren
unszwar folgender maßen:
als die meldung kam das atapi.sys geöffnet ist etc..
hab ich kurzherhand die datei atapi.sys für 2sekunden gelöscht
und auf " Wiederholen" geklickt
dann ging die Installation weiter und dann hab ich "löschen rückgängig" gemacht
und alles is jetzt ok
glaub mir
mach das auch das wird funktionieren ;))
viel flück
Oftewel:
- zodra de foutmelding verschijnt
- selecteer je het bestand "atapi.sys" in de Verkenner (laat deze altijd openstaan)
- en druk je op "Delete"
- klik vervolgens op "Opnieuw" of iets in die aard bij het installatiescherm van de SP
- laat de installatie van de SP verder gaan
- ga terug naar Verkenner en druk op "CTRL+Z" of "Bestand" --> "Bewerken"
-->"Verwijderen ongedaan maken"

Proberen op eigen risico!

Succes!

[ Voor 13% gewijzigd door Neobahamuth op 15-04-2004 16:00 ]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Verwijderd

Mja echt belachelijk dat je eerst je atapi.sys moet verwijderen.
Werkt wel ;) maarja vind het wel beetje vaag 8)7

• Da-WiZZy0n
Das idd wel heel erg dom :/

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Dus mag ik aannemen dat het bij jullie beiden gelukt is zonder problemen?

(kwestie van een antwoord te hebben in deze thread voor later hergebruik)

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Da-WiZZy0n
Heb t nog niet geprobeert, ga t morgen proberen..

• Shifty-PK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05-2024
He,

Ik heb hetzelfde probleem en de oplossing met het verwijderen van atapi.sys helpt inderdaad.
Wel heb ik nog 1 tip: Verwijder het bestand niet maar knip het gewoon naar een andere lokatie.
Overigens heb ik het niet hoeven terug te plaatsen want nadat ik het had verwijderd en sp1 heb gedraaid had windows het bestand zelf al teruggeplaatst.

Verwijderd

even voor de duidelijkheid: je hoeft bij windows nooit alle servicepacks te installeren he,

alleen de laatste is genoeg, dus niet sp1 en sp2 maar alleen sp2

Verwijderd

Als je de CD-en of DVD-drive's in apparaatbeheer uitschakeld en ook daemon tools uitschakeld en dan reboot dan werkt de installatie waarschijnlijk wel (bij mij toch) en zo hoef je niks te verwijderen ;)

Verwijderd

Ik heb hem net ook geinstalleerd en kreeg dezelfde melding. Heb op annuleren gedrukt en toen isde installatie gewoon door gegaan zonder die atapi.

Alles werkt perfect. Service pack 2 is netjes geinstalleerd!
Pagina: 1