netwerkverbinding valt weg met emule

Pagina: 1
Acties:

• Nikooos
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-03 15:52

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
Ik heb een tijdje lopen zoeken op het forum en wel een aantal dingetjes gevonden, maar niet echt oplossingen voor mijn probleem.

Ik heb via via een of andere merkloze wireless adsl modem/router met 4 ports switch daarin gekregen. En die werkt op zich als een trein.

Ik heb er nu nog maar 1 pc op staan die via de router zijn ip krijgt (DHCP dus)

Voor zover ik weet werkt alles wel oke. Alleen in combinatie met emule ontstaan er wat probleempjes.
Ik was vandaag de hele dag weg en had emule nog draaien en volgens alle grafiekjes in emule en van me DUmeter was me verbinding lekker bezig.
Toen ik thuis kwam en wat ging lopen surfen merkte ik op dat ik het ene moment een goede verbinding had en dat tie elke keer na zo'n 2 seconden wegviel. Ik kon dan ook niet naar mijn router komen in de web-based-interface. dat duurt dan zeg maar een halve minuut ongeveer en dan had ik weer zo'n 2 seconden goede verbinding.

Ik ging wat op zoek en toen ik emule uit zette werkte het weer goed met internetten enzo. Ik vond hier op het forum berichten van de connecties omlaag gooien enzo, maar dat wil ook niet helpen bij mij. Zoals ik al zei is de router zogenaamd merkloos (volgens de site van het 'merk' verkopen ze namelijk niet eens routers/modems enzo), dus een firmware-update is er niet van te vinden.

Heeft er misschien iemand enig idee wat hieraan gedaan kan worden?

Huizenlol.nl - Lol met huizen

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 22:34

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Wat voor "merk" betreft het dan hier? Ben ik gewoon nieuwsgierig naar.

Ik heb een waardeloze Thomson Speedtouch 510 en die heb ik gelimiteerd tot 300 verbindingen te gelijkertijd! En ik heb een 640 / 4096 adsl account en heb de upload op 50 kb staan en de download boeit niet zowel die heb ik op 250 gezet.
Aantal connecties gewoon op 300 en sources op 500
Hier draait alles stabiel.
Hoe heb je overgens die modem/router geconfigd?
Achter NAT? Heb je wel porten gemapt naar juiste interne ip van emule draaiende pc?
Neem aan van wel.
Probleem is denk dat je modem/router het aantal verbindingen niet aan kan en "dicht slipt"
en zoveel aanvragen krijgt dat je niet meer normaal kan internetten van downloaders bij jouw

Speedtouch freak

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
lSltAlKeR schreef op 28 maart 2004 @ 20:19:

Ik heb een waardeloze Thomson Speedtouch 510 en die heb ik gelimiteerd tot 300 verbindingen te gelijkertijd! En ik heb een 640 / 4096 adsl account en heb de upload op 50 kb staan en de download boeit niet zowel die heb ik op 250 gezet.
Aantal connecties gewoon op 300 en sources op 500
Hier draait alles stabiel.
Hoe heb je overgens die modem/router geconfigd?
Achter NAT? Heb je wel porten gemapt naar juiste interne ip van emule draaiende pc?
Neem aan van wel.
Probleem is denk dat je modem/router het aantal verbindingen niet aan kan en "dicht slipt"
en zoveel aanvragen krijgt dat je niet meer normaal kan internetten van downloaders bij jouw
nu ga ik dus door de mand vallen ;) NAT??
ze noemen het merk BIllionton... :X
en ik heb me connecties al heel laag staan dus waarom blijft tie dan nog dichtslibben?? dan zou dat toch moeten stoppen?
de porten zijn idd gemapt naar de juiste IP..

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Wat is laag? Voor glasvezel netwerk is 300 verbindingen tegelijktijd laag ja. :D
Heb je je modem/router wel gereset tijdens het wisselen van je verbindingen.

Besef wel als je eenmaal hoog inzet. Alle emulers aanvraag bij jouw komen doen, waardoor ze allemaal bij jouw computer aankloppen mits jij het gesharde bestand ook heb. Dus blijf je dicht geslipt zitten.
Check da ff door in windows XX naar start > uitvoeren > command (dus dos window) netstat heb je absurt lang lijst zit je dus dicht geslipt.
edit:
Geeft nu zelf ook geen maat aan :X 8)7 |:(

[ Voor 7% gewijzigd door lSltAlKeR op 28-03-2004 23:41 ]

Speedtouch freak

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
lSltAlKeR schreef op 28 maart 2004 @ 23:37:
Wat is laag? Voor glasvezel netwerk is 300 verbindingen tegelijktijd laag ja. :D
Heb je je modem/router wel gereset tijdens het wisselen van je verbindingen.

Besef wel als je eenmaal hoog inzet. Alle emulers aanvraag bij jouw komen doen, waardoor ze allemaal bij jouw computer aankloppen mits jij het gesharde bestand ook heb. Dus blijf je dicht geslipt zitten.
Check da ff door in windows XX naar start > uitvoeren > command (dus dos window) netstat heb je absurt lang lijst zit je dus dicht geslipt.
edit:
Geeft nu zelf ook geen maat aan :X 8)7 |:(
naja.. max op 300 en hard op 100?? maar ik heb m idd nog niet gereset dus dat zal ik nog even doen..
nu is emule uit omdat ik wil internetten :) en dan geeft tie bij netstat dus weinig aan (terecht waarschijnlijk :D )

ik zal morgen nog wel ff berichten!! bedankt alvast

• Nikooos

Nikooos

huizenlol.nl

Topicstarter
naja.. na de reset blijft hij het goed doen! dankje!! _/-\o_

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

offtopic:
Tis zo simpel allemaal, Ik ben ook maar een leek

Speedtouch freak

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

lSltAlKeR schreef op 28 maart 2004 @ 20:19:

Ik heb een waardeloze Thomson Speedtouch 510
..
In alle gevallen kan het wel eens nuttig zijn de firmware up te daten :)
Pagina: 1