Hoe Draytek router instellen.

Pagina: 1
Acties:

• BORG
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 14:52
Ik heb laatst een Draytek Viger 2200E gekocht. Doet het heel mooi. Daar zit ook een NAT firewall in. Met de standaard opties gaat MSN, Games, filesharing ed mooi door de firewall. Ik heb ook via http://scan.sygate.com/ bekeken hoe die firewall zich houd, waar ik op kan maken dat die aardig dicht is.
Nu mijn vraag: Is het verstandig de basis-instellingen nog aan te passen, waardoor de veiligheid vergroot wordt en de functionaliteit gehandhaaft blijft?
En welke instellingen?
Ik wil zo veilig mogelijk zitten, zonder dat er van alles niet meer werkt.
Ik heb al wel gezocht op GoT, maar heb eigenlijk niet veel gevonden.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:09
Met de laatste firmware is volgens mij DoS defence mogelijk in de firewall setup <- niet 100% zeker ik heb namelijk een 2600. Kijk er is naar zou ik zeggen en/of anders naar zonealarm free hiermee kun je de uitgaande connecties in de hand houden. Zo ie zo zul je nooit 100% veilig zijn.

*Ps een antivirus zou ook geen gek idee zijn, ik kan uit je verhaal niet opmaken dat je die draait.

• BORG
Ik heb een virusscanner, nl Mc Afee. Is denk ik idd wel nuttig.
Ik zag dat ik al een vinkje had staan bij: Enable DoS Defense
in de setup van mijn router. Was standaard ingesteld.
Ik weet niet of een sofware firewall nodig is. Dat vertraagd de boel wel, dus dat heb ik liever niet.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:19
Een software firewall kan handig zijn als je de controle wilt houden over applicatie's die het internet op willen. (dus binnen->buiten). Een goede (software) firewall controleert bovendien op gewijzigde applicatie's.
Wanneer je een applicatie toestemming verleent om het internet op te gaan wordt door de firewall een checksum (bijvoorbeeld md5-checksum) aangemaakt. Iedere keer als de applicatie het internet op wil wordt de chechsum gecontroleerd. Als die afwijkt (bv door virus) wordt er een melding gegeven. :)

-

• BORG
Maar weet niemand hoe ik die router beter/strakker in kan stellen, zonder aan functionaliteit in te moeten boeten? Of zijn de standaardinstellingen zo goed, dat ik er niks meer aan hoef te sleutelen?
Ik begreep dat er veel tweakers zijn met deze router. Heeft niemand hier studie van gemaakt?

• BazP
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb gewoon al die dingen bij DOSS attack aangevinkt, maar ik heb eerlijk gezegt ook geen idee hoe ie veiliger kan :)
Pagina: 1