Toon posts:

hardware voor eigen centrale

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik probeer te weten te komen welke hardware er gebruikt word in pda's of hardwarematige routers of centales en enz..

Ik wil namelijk proberen zo'n soort kastje te bouwen en linux er op te installeren om een eigen soort centrale te bouwen.

Softwarematig denk ik een heel eind te komen, maar ik kan niet vinden welke hardware ik precies nodig heb.

Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen, doormiddel van een site waar ik meer hierover kan vinden of misschien een uitleg

Niels

Ps. Ik hoop dat ik het goeie forum heb uitgezocht voor deze vraag, mij leek dit forum iig de beste optie:)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-05 12:56
Waarom bouw je niet gewoon een leuk pctje en gebruik je die als centrale? Volgens mij is dat een stuk makkelijker (en misschien zelfs wel goedkoper) dan wat je nu wilt proberen. En je hebt het voordeel dat je 'm gewoon als PC kan behandelen en er van alles zelf op kan zetten ;)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ja oke heb je gelijk in,

Maar ik wil alsware een soort van test model maken.

En als het wat word dan wil ik misschien meerdere van deze kastjes laten maken en ik denk dat het dan duurder word om er een normale pc van te maken.

Of heb ik dat verkeerd gezien?:)

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

mischien een heele domme vraag, maar watvoor centrale wil je gaan maken?

een telefoon centrale? of een alarm centrale? of een toegangs controle centrale?

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Oude pentium pc`s (+-100Mhz) ? Die zijn krachtig genoeg ervoor :) Kosten nog gene 5 pleuro op de tweede handmarkten :)

[ Voor 39% gewijzigd door Illegal_Alien op 28-03-2004 18:39 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-05 09:24
Als je een embedded device wil maken, kijken naar een RISC of een StrongARM processor.
Ook linux kan daar op draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eens gezocht naar embedded devices en hiermee kom ik idd uit naar wat informatie die me toe leid naar wat ik wil.

Alleen vraag ik me af, moet je nou speciale software er ook voor hebben? Ik zag namelijk een embedded linux variant. Maar waarom zou er geen normale linux op kunnen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 19:42:
Ik heb eens gezocht naar embedded devices en hiermee kom ik idd uit naar wat informatie die me toe leid naar wat ik wil.

Alleen vraag ik me af, moet je nou speciale software er ook voor hebben? Ik zag namelijk een embedded linux variant. Maar waarom zou er geen normale linux op kunnen?
omdat er een groot verschil tussen x86 en bijv RISC cpus zit.
Daar moet de software op aangepast zijn natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
oke ik vat hem,

Ik ben iig nu een stukje op weg en ga het verder uitzoeken

Bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1