Toon posts:

BNC werkt niet...:(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben aardig hopeloos aant worden. Ik heb net een BNC-kabel gekocht, met 5 bnc aansluitingen; rood-groen-blauw en zwart en wit. Zelf heb ik een Ti4400 videokaart, en een Philips 109P40 monitor. Met de andere kabel (dsub-dsub) heb ik gwn beeld, maar als ik de bnc aansluit heb ik dus geen beeld. Wat ik dus al heb gedaan; de pc gewoon aan, opgestart en al, monitor heeft gewoon beeld, dan de input van A naar B gezet, de dsub kabel van de monitor en de kaart, en de bnc eraan...geen beeld. Ik heb ook al geprobeert om de zwarte en de witte connector eraf te laten; geen beeld.

Ik weet t echt niet meer...(ps; je hoeft toch niet de pc uit te zetten, de kabels te verwisselen, en dan weer opnieuw op te starten...of wel :? )

Hopelijk weet iemand raad met mijn bnc euvel...

Alvast hartelijk dank,

Johnny

Verwijderd

voor de zekerheid: V is zwart en H/HV is wit (op m'n iiyama in ieder geval)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
...Met de andere kabel (dsub-dsub) heb ik gwn beeld, maar als ik de bnc aansluit heb ik dus geen beeld. Wat ik dus al heb gedaan; de pc gewoon aan, opgestart en al, monitor heeft gewoon beeld...
uhhhhhhhuh... kan je je tekst iets duidelijker omschrijven s.v.p.?
je geeft namelijk hierbij aan dat hij geen beeld geeft terwijl hij beeld geeft :?
beetje tegenstrijdig ;)

[ Voor 79% gewijzigd door LollieStick op 28-03-2004 17:55 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je de kabel(s) doorgemeten? Misschien is de BNC-kabel gewoon gebroken (onzichtbaar dan)

Is er een manier om de BNC connectors op de monitor te controleren? :?
Waarlom wil je eigenlijk BNC gebruiken als ik vragen mag? Volgens mij geeft dat geen beter beeld ofzo dan de D-SUB

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:26
GJ-tje schreef op 28 maart 2004 @ 17:55:
Heb je de kabel(s) doorgemeten? Misschien is de BNC-kabel gewoon gebroken (onzichtbaar dan)

Is er een manier om de BNC connectors op de monitor te controleren? :?
Waarlom wil je eigenlijk BNC gebruiken als ik vragen mag? Volgens mij geeft dat geen beter beeld ofzo dan de D-SUB
het beeld is wel een beetje beter, om dat het elk een gescheiden draad is :) Maar niet echt noemenswaardig beter. Ik gebruik het op m'n 2e monitor omdat de d-sub kapot is :p

[ Voor 10% gewijzigd door simon op 28-03-2004 17:58 ]

|>

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Bij hoge resoluties is BNC zeker een aanrader

-

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Simon schreef op 28 maart 2004 @ 17:57:
het beeld is wel een beetje beter, om dat het elk een gescheiden draad is :) Maar niet echt noemenswaardig beter. Ik gebruik het op m'n 2e monitor omdat de d-sub kapot is :p
Mja op de uiteinden... Verder volgens mij niet zo hoor... Of je moet die kabels gewoon afschermen, wat (volgens mij) standaard al is bij BNC, maar D-SUB zal dat ook wel hebben denk ik...

Verwijderd

Topicstarter
LinuxUser schreef op 28 maart 2004 @ 17:53:
[...]

uhhhhhhhuh... kan je je tekst iets duidelijker omschrijven s.v.p.?
je geeft namelijk hierbij aan dat hij geen beeld geeft terwijl hij beeld geeft :?
beetje tegenstrijdig ;)
Met de dsub kabel heb ik dus gewoon beeld...maar met de bnc kabel niet. Terwijl ik alle connectoren op de monitor heb zitten en de andere kant van de bnc kabel in de videokaart. Ook heb ik al vaak gewisselt van input A naar input B...maar nergens krijg ik iets te zien op mijn scherm...

pa: ik heb de bnc kabel doorgemeten, en elke connector heeft een verbinding in het dsub-gedeelte, dus het kan volgens mij niet aan de kabel liggen.

Nog iemand een idee???

Iemand??? :'( :'( :'(

Verwijderd

Topicstarter
ik ga zo wieso maandag philips en de paradigit bellen...

maar als er bij iemand nog iets te binne schiet.... :)

ltrs

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 21:31 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
:z

Lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens goed door. Kicken binnen 24h is veel te snel!

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Mja op de uiteinden... Verder volgens mij niet zo hoor...
Ja, wat dacht je...alleen die 2 cm. aan de uiteinden afschermen en de rest lekker in elkaar twisten zou natuurlijk niet zoveel zin hebben. BNC is echt afgeschermd, elke ader afzonderlijk en dan om alle aders nog een gezamelijke afscherming, meestal een folie.
Of je moet die kabels gewoon afschermen, wat (volgens mij) standaard al is bij BNC, maar D-SUB zal dat ook wel hebben denk ik...
Ook D-SUB heeft een gezamelijke afscherming; de recentere kabels in ieder geval allemaal. Maar tussen de afzonderlijke aders kan nog wel overspraak (crosstalk) ontstaan wat zeker in zo'n HF-toepassing heel vervelend kan zijn. Hoe groter de bandbreedte van het signaal, hoe meer last je gaat krijgen. Vandaar dat D-SUB op echt hoge resoluties beter gaat presteren.

Verwijderd

De zwarte en witte connector even omwisselen heeft bij mij hetzelfde probleem opgelost. Het blijkt dat er niet echt een standaard voor is. Voor mijn iiyama geldt dus niet wat in de faq vermeld staat over bnc.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 maart 2004 @ 01:32:
De zwarte en witte connector even omwisselen heeft bij mij hetzelfde probleem opgelost. Het blijkt dat er niet echt een standaard voor is. Voor mijn iiyama geldt dus niet wat in de faq vermeld staat over bnc.
Dat zal ik zo eens ga proberen, ik laat direct iets weten...

Dat zou zeer fijn zijn als het hiermee opgelost is.

Ik was al aan het denken of misschien de bnc aansluiting van mijn 109P40 kapot is ofzo???

ltrs

Verwijderd

Topicstarter
JJJJHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OMFG....thank U soooo much!!!!!!!

Hij doet het...fantastico.

idd; de zwarte en de witte omdraaien...

en je ziet nu echt dat ie mooier beeld heeft, en een hogere frequenties, wat t beeld moet k weer wat uittrekken..

THXXXX

:*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*)

*sluiten maar :)

• GRUMBLER
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-08 16:38
Damn ik heb hetzelfde probleem met mijn 109P4 d8 dat het aan de bnc aansluiting lag omdat een andere bnc kabel ook geen beeld gaf (deed het wel op een IIyama met bnc) maar dit ga ik thuis zeker even proberen.

Thnx TS :)
Pagina: 1