Toon posts:

[XP] rebooten bij opstarten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heey,

wanneer mijn pc opstart, reboot hij bij het xp-boot-screen. Ik heb verder nix veranderd kwa software ervoor. Ik heb geprobeerd om een bootfloppy te maken met scandisk, maar die kan de c: drive niet vinden en is dus nutteloos.

in de safe mode gebeurt precies het zelfde met rebooten.

wat kan ik nu nog proberen ??

ik wil dus absoluut geen format doen want ik heb er belangrijke bestanden opstaan en heb liever geen ruzie met mn pa.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 17:04 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 21:18

..:: ::..

Verwijderd

Topicstarter
ik heb geen orginele windows cd, maar zown computer-fabrikant cd. van sony in dit geval. Dan krijg je geen orginele windows setup enz. ik denk niet dat dat gaat helpen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat ene artikel doorgelezen, die ntfsdos werkt niet. Hij detecteerd de HD niet. Een bootdisk doet dat ook niet. De Hd doet het wel, want in safe mode zie je de drivers enz die geladen worden van de hd dus.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik met een bootdisk wel mijn c: drive zien is mij vraag. dan kan ik een scandisk uitvoeren (of chkdsk). En mijn files backuppen als het egt niet anders meer kan...

Verwijderd

Krijg je een BSOD-scherm? Zoja, dan kan het geugen zijn! Heb ik ook gehad. Een mogelijke oplossing, een DIMM van geheugenbank verplaatsen!

Suc6

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

krozz56 - check even je mail over het kicken :)

Verder - welk OS hebben we het hier over? Zoals je al eerder is vertelt stellen we ook in de diverse fora eisen aan topic titels - in Windows Operated Systems is het verplicht dat je het OS in je topic titel zet.

Als laaste - over het 'spontaan' rebooten is best veel informatie te vinden (dat betekent niet dat er automatisch een oplossing voor is) - maar ik zie je erg weinig hierover vertellen.

Vertel eens wat je zoal geprobeerd hebt?

[ Voor 83% gewijzigd door elevator op 28-03-2004 18:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee, dat krijg ik niet

wanneer de pc opstart zie je eerst merklogo (sony in dit geval), dan win xp home bootscreen en na een tijdje reboot hij. In save mode zie je hem alle drivers etc laden en restart dan.

Ik heb nix verandert aan Hardware.

en goh wat jammer nou ik kan me mail niet checken nu wel op die andere pc

en wat ik heb geprobeer staat er duidelijk 8)7 ik heb met bootfloppys geprobeer scandisks te runnen, maar het ziet de c: schijf niet

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 18:56 ]

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem, is bovenstaande al opgelost, zo ja. Hoe?

Verwijderd

Het is mij gelukt.

Met het programma ZARBBT (http://www.z-a-recovery.com/info_zar32.htm) heb ik eerst een exacte copie van de HD gemaakt.
Dit programma maakt een bootdiskette aan waarmee je vervolgens 1op1 kan kopieren.
Dit duurde wel 2,5 dag. Het was nl een 160 GB Hdtje.

Met het programma Acronis Disk Director Suite (http://www.acronis.com) heb ik de partitie kunnen recoveren. otw. Schijfcontrole uitgevoerd.

Dit alles is uitgevoerd in een andere winxp systeem.

Het systeem waar het probleem is ontstaan ga in nu weer vers herinstaleren.
Pagina: 1