Toon posts:

[mysql] DB op andere PC, probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heyz Tweakers,

Mijn probleem is alsvolgt:
Ik heb een aantal scriptjes geschreven en uitgeprobeerd op een server waar zowel apache, php als MySQL op staan (naam = kwek). Nu heb ik op een andere machine in het netwerk de database zetten. Daar heb ik voor het gemak ook even MySQL, Apache en PHP opgezet (naam = kwik). Als ik op Kwek het script zet en laat um verbinden met localhost dan doet hij het. Als ik hem ipv 'localhost' laat verbinden met 'kwik' en er ook een
code:
1
 or die ("Kan niet verbinden met kwik")
bijzet, geeft hij NIET die foutcode neer. Maar de volgende fout:

code:
1
Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\apache\htdocs\show.php on line 17

Dit doet hij alleen als als host 'kwik' is ingesteld. Bij 'localhost' gaat alles goed. Ik gebruik op beide machine's Win2k-Pro

Even voor de moderators: Ik heb de mail ontvangen, en ik denk dat ik het in dit onderwerp beter aangepakt heb...

Gr. Koen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 17:02 ]

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:21
Misschien staat die andere machiene geen connecties van buitenaf toe of klopt de hostname niet?

Maar eerlijk gezegd is je verhaal nog wel een beetje moeilijk te volgen..

|>

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je op Kwek zelf wel naar localhost verbinden?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Simon schreef op 28 maart 2004 @ 17:02:
Misschien staat die andere machiene geen connecties van buitenaf toe of klopt de hostname niet?

Maar eerlijk gezegd is je verhaal nog wel een beetje moeilijk te volgen..
De hostnaam klopt, want anders zou die een fout geven dat ie niet kan connecten, dat kan hij dus wel, anders zou hij die fout wel geven.

Jmmr dat het moeilijk te volgens is... is ook een raar probleem, maar ik weet niet zo goed hoe ik het anders omschrijven moet...

• simon
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 17:04:
[...]

De hostnaam klopt, want anders zou die een fout geven dat ie niet kan connecten, dat kan hij dus wel, anders zou hij die fout wel geven.

Jmmr dat het moeilijk te volgens is... is ook een raar probleem, maar ik weet niet zo goed hoe ik het anders omschrijven moet...
Doe eens ipv al je or dies or die (mysql_error()); zodat je de echte error weet, niet een of andere vage omschrijving :)

|>

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 28 maart 2004 @ 17:02:
Kun je op Kwek zelf wel naar localhost verbinden?
jep, de machine's werken beide perfect onder het script als er "localhost" ingevuld staat.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ga anders eens gebruik maken van
PHP:
1
mysql_error()
zie ook http://nl3.php.net/manual/en/function.mysql-error.php; zodat je ziet waar het foutgaat?

[ Voor 30% gewijzigd door Spider.007 op 28-03-2004 17:08 . Reden: Hmm.. net te laat... TS moet zelf ook maar eens leren te debuggen :+ ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Simon schreef op 28 maart 2004 @ 17:04:
[...]

Doe eens ipv al je or dies or die (mysql_error()); zodat je de echte error weet, niet een of andere vage omschrijving :)
Heb ik veranderd, maar ik krijg nog steeds geen foutcode met het verbinden. Dat schijnt dus geen probleem te zijn. Het probleem is wel dit:

Als ik 'localhost' draai, gaat alles goed. Als ik 'kwek' of 'kwik' draai krijg ik de volgende fout:

code:
1
Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\apache\htdocs\show.php on line 17

Het vreemde is dat hij die dus ALLEEN weergeeft wanneer de hostnaam niet 'localhost' maar 'kwik' of 'kwek' is.

Ik hoop dat ik de boel hiermee iets verduidelijk heb...

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 17:07:
[...]

Ik hoop dat ik de boel hiermee iets verduidelijk heb...
Dat was wel duidelijk. De fout zit:
• in je script
• op je PHPserver
• op je mySQL server

Kun je zelf ook niet proberen de problemen 1-voor-1 te elimineren? Begin bijvoorbeeld eens met je servernamen te checken, je permissies in mysql te controleren en debug statements in je script te plaatsen :?

---

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 28 maart 2004 @ 17:09:
[...]

Dat was wel duidelijk. De fout zit:
• in je script
• op je PHPserver
• op je mySQL server

Kun je zelf ook niet proberen de problemen 1-voor-1 te elimineren? Begin bijvoorbeeld eens met je servernamen te checken, je permissies in mysql te controleren en debug statements in je script te plaatsen :?
Ik heb servernamen gecheckt enz....

Kan het zijn dat een script wel werkt op 'localhost' en niet op 'kwik'??

Dan zou het dus aan de MySQL server van Kwik liggen (waar alleen database draait)

Of op de PHP server van Kwek (waar php + apache_ op draait...

Of kan het dus ook aan script liggen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 17:13 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 17:12:
[...]

Vertel dat voortaan in je startpost even zodat we deze discussie niet hoeven te voeren.

Maar je weet dus ook al waar de fout zit? PHP, mySQL of ergens anders?

---

• simon
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 17:12:
[...]

Ga dan 1 voor een na welke query deze fout geeft, blijkbaar is een query verkeerd gegaan, of iets eerders waardoor de query niet werkte en kan deze niet uitgevoerd worden. Het iets verderop staande fetch_object merkt op dat de input ervan fout is en geeft deze error...

|>

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Deze fout duidt er toch meestal op dat een query niet gelukt is? Echo de query eens op die regel. Misschien heb je een permissiesprobleem ofzo.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik krijg het gevoel dat wij een beetje voor je aan het debuggen zijn :{
Post je *relevante* code anders gewoon even, dus het opzetten van de connectie, het uitvoeren van de query en het ophalen van de resultaten

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 16:51

flexje

got-father

Bestaat de tabel/veld wel?? Of zeg ik nou iets heel stoms?? :?

[ Voor 69% gewijzigd door flexje op 29-03-2004 01:54 ]

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-05 15:46

igmar

ISO20022

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 17:00:
code:
1
Je query gaat niet goed, en je error handling klopt dus niet :)
Pagina: 1