[debian testing] Sommige apps gtk 1.2 interface

Pagina: 1
Acties:

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 11:00
Ik heb nu sinds kort debian 3 sid op me laptop staan. Maar sommige programma's (waaronder xmms, firefox) zijn nog steeds in gtk-1.2 interface style, die zou ik graag in de 2.0 style willen hebben, zodat ze op mijn theme aansluiten.

Het gaat om Gnome 2.4.

De gtk 1.2 en de gtk 2.0 libs zijn geinstalleerd. De meeste applicaties hebben wel de gtk2 interface, alleen xmms en firebird nog niet.

Ik heb geprobeerd om xmms te compilen, inplaats van de package te gebruiken. Maar steeds stoot ik weer op het zelfde probleem, dat ie de gtk-1.2 libs pakt ipv de gtk 2.0 libs.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

[ Voor 2% gewijzigd door Newjersey op 28-03-2004 16:56 . Reden: firebird in firefox veranderd.. ]

Verwijderd

welke versie van Firefox heb je geinstalleerd? Toch wel deze mag ik hopen (dus met Gtk2 en Xft mogelijkheden meegebakken)?

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-02 11:00
dank je voor die link, dat heeft het probleem met firefox opgelost :) maar nu nog van xmms, weet iemand hoe ik die in gtk2 krijg? :)

Verwijderd

xmms + Gtk2 = beep media player.

(Gtk2 support voor xmms is er -nog- niet, vandaagr dit project)

En dat was met 10 minuten Googelen heel makkelijk te vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 18:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 17:51:
Gtk2 support voor xmms is er -nog- niet
... en zal er ook nooit komen, aangezien de xmms developers van mening zijn dat gtk2 eng, traag en bloated is.

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2025
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 23:45:
[...]

... en zal er ook nooit komen, aangezien de xmms developers van mening zijn dat gtk2 eng, traag en bloated is.
En die mening zouden meer developers moeten hebben! >:)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 18:05

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 23:45:
[...]

Heb jij enig idee waarom ze dat denken?
Ik heb weinig kennis op dat gebied maar vind het wel interessant :)
En waarom geen QT? Is dat helemaal retetraag dan?

Ik vind apps zoals giFT in GTK 2 en Licq met de QT libs wel gewoon lekker werken. :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-02 12:26

Niek

f.k.a. The_Surfer

DeMoN schreef op 29 maart 2004 @ 12:44:
[...]

Heb jij enig idee waarom ze dat denken?
Ik heb weinig kennis op dat gebied maar vind het wel interessant :)
En waarom geen QT? Is dat helemaal retetraag dan?

Ik vind apps zoals giFT in GTK 2 en Licq met de QT libs wel gewoon lekker werken. :)
GTK2 is gewoon een stuk langzamer dat GTK1. Blijkbaar vinden de XMMS developers de voordelen van GTK2 (AA fonts/Unicode/etc) niet opwegen tegen de nadelen.
Qt ligt qua snelheid ergens tussen GTK1 en GTK2 in, maar in de tunnel vision van sommige developers is dat zo mogelijk nog enger dan GTK2 omdat:
  • het C++ is (C-bindings van Qt worden vaak over het hoofd gezien)
  • ontwikkeld wordt door een company (alsof dat bij GTK niet gebeurd -> SUN/RedHat)
  • en de licentie niet bevalt (GPL vs LGPL - alsof dat uitmaakt bij een GPL applicatie als XMMS)
Dat laatste argument wordt ook vaak {ge,mis}bruikt bij de desktops flame wars: GTK zou meer potentie hebben omdat het business-vriendelijker is. En dan te bedenken dat er meer closed sourse Qt programma's zijn dan GTK :X

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Pagina: 1