Toon posts:

[Router] E-tech volledig onbereikbaar na reset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan de webserver van mijn router niet meer benaderen. Na enkele malen de router (E-tech, 4port AnnexA ADSL router, V2, de grijze) gereset te hebben lukt het me nog steeds niet.
De ip adressen http://192.168.1.1 en http://10.0.0.2 geven beide geen inlogscherm, en de e-tech handleiding geeft geen ander default ip dan deze.
Deze beide IP's kan ik ook niet pingen.
Ik kan wel via de router andere computers pingen.

Ik heb de router gereset met het knopje op de voorkant, zowel met de router aan als uit, en heb ook de stroom er al 5 min vanaf gehad. Het knopje druk ik telkens 15 sec in.
Ik weet het niet meer :?

• NestorY*K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-12-2022
Middels de search vind je ook wat antwoorden....maar ik zal er hier ook ff op ingaan.

Dit heb ik ook gehad, ik had namelijk de nieuwste firmware er elke keer opgegooid...maar ik kreeg elke keer problemen met vastlopers. Uiteindelijk kon ik de router helemaal niet meer bereiken. Ik kreeg hem echter weer aan de praat door een oude firmware terug te plaatsen direct nadat ik de reset-knop ingedrukt had. Toen kon ik namelijk heel kort, een minuut ofzo, de router bereiken. Sindsdien draai ik weer een oude firmware...maar stabiel is ie wel :)

Verwijderd

Topicstarter
en wanneer en hoe lang drukte jij op de reset knop? en op welk ip zat ie toen?

edit: ik heb nu via een ander topic het programma loo@lan gevonden.
deze ziet de twee computers die aan de e-tech hangen, en hij ziet een ongeidentificeerd ding op 10.0.0.1
ik kan 10.0.0.1 wel pingen, maar via http://10.0.0.1 kom ik niet in de router....
suggesties?

de trace van look@lan geeft aan als hop 1 : 195.190.245.92
is dit de dns van mn provider? (pc hangt rechtstreeks met usb modem aan planet adsl)
look@lan geeft aan dat het apparaat met 10.0.0.1 niet aan "same lan" zit, maar 1 hop away.
zou het kunnen dat de router een ander subnetmask gebruikt?

ai, als ik mn internet verbinding afsluit en dan opnieuw scan dan is 10.0.0.1 niet meer te bereiken....
help! waar is mijn router?

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 17:36 ]

• NestorY*K
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 17:08:
Ik drukte zo'n 20 seconden op de reset-knop, soms meerdere keren achter elkaar. Daarna vond ik hem op 192.168.1.254

[ Voor 4% gewijzigd door NestorY*K op 28-03-2004 17:35 ]

• NestorY*K
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 17:08:

de trace van look@lan geeft aan als hop 1 : 195.190.245.92
is dit de dns van mn provider? (pc hangt rechtstreeks met usb modem aan planet adsl)
Ik heb als DNS-servers van Planet staan: 195.121.1.34 / 195.121.1.66
Maar het kan zijn dat er nog meerdere DSN-servers zijn...afhankelijk van abbo ofzo?
Ik kan in ieder geval dat ip-adres van je niet herleiden naar iets...

Verwijderd

Topicstarter
Hij is er weer!

Nu ik de pc's op automatisch ip adres verkrijgen en automatisch dns krijgen gezet heb, kan ik de router weer benaderen op IP 10.0.0.2 met inlog "admin" en password "epicrouter".
Deze is klaar, Nestor, bedankt voor je hulp.
Zie nu mijn topic [rml][ Windows] Overdracht bestanden veel te langzaam[/rml]
Pagina: 1