playlist voor mp3 bak

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:44
Ik ben van plan een mp3 bak te gaan maken.
er komt een lcd in van een ti-83+ die wordt aangestuurd met een winamp plugin.

nu denk ik alleen dat ik een probleempje krijg op de duur.
ik wil hem zonder muis/tobo/beeldscherm maken, met alleen een aan/uit knop en een ir-afstandsbediening.

ik zet er win95 op. laat hem opstarten en bij het opstarten automatisch winamp en winlirc starten.

ik druk op mn ab op play en hij gaat het nummer netjes afspelen. ik druk op volgende en hij gaat naar de volgende.

mn mp3 verzameling breit zich best snel uit en ik heb vooral albums.
stel ik heb 200 albums, = 2000 mp3tjes.
staan allemaal in de playlist.
hij speelt guns 'n roses nummertje, maar dan ben ik dan beu en wil graag metallica horen. dan kan ik natuurlijk 500x op volgende gaan drukken, of 50x op (10nummers verder) knopje. maar dat schiet niet op.

heeft iemand dit probleem ook of weet er iemand een oplossing.
ik zat al te denken. als ik ze sorteer op arties van a-z.
en ik stel winlirc zo in dat bijv. 1=A 2=B 3=C teletekst= W enz.enz.enz.

dan druk op de *=G en gaat hij naar de artiesten met een G.
maar in winamp werkt dit dus niet.
is er misschien ook een plugin voor??? :?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gewoon op shuffle zetten anders?

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Als je een goede remote hebt zit er ook een toetsenbord op (shift 1 is bv a b en c, net als op een telefoon zegmaar). Dan druk je op J (JUMP) en typ je de band in :)

Verwijderd

Verwijderd.

[ Voor 128% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 17:02 ]

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13

AirX

Tweak Guru

er zijn ook speciale PC afstand bedieningen.... ideaal, want daar zit vaak ook nog een LCD op :)

Maarja, kost weer €€€.

[ Voor 28% gewijzigd door AirX op 28-03-2004 16:44 ]

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:44
ohja zo kan dat dus wel. dat wist ik niet, als ik nu een beetje grote ab vind komt het goed :)

helaas kun je met winlirc maar 30 knoppies doen, alternatieven hiervoor?

Verwijderd

Ik heb zelf op mijn workstation winlirc in combinatie met IR assistant draaien. In IRassistant kan je m.b.v. een winamp plugin ( de winlirc icm winamp plugin) ook winamp controleren, en daarnaast hele groepen voor toetsen instellen.
Bijvoorbeeld:
Als ik op de teletekst knop druk kom ik in de "winamp control" mode en kan ik alles met winamp doen. Zo ook een knop voor de "windows control" mode. Die gebruik ik bv voor het bedienen van het start menu en het afsluiten van windows (handig voor als je in je bed ligt naar muziek van je pc te luisteren... 1 druk op de knop en pc gaat uit :7).

Naast m'n windows control en winamp control modes, ben ik ook met een typmode begonnen, gebaseerd op hetzelfde concept als een GSM, zoals al eerder werd gezegd. Destijds mee gestopt omdat ik problemen had met het selecteren van winamp als actief venster (zodat een "j" het jump scherm te voorschijn haalt) en het daarna invoeren van tekst. Maar dit was nog winamp 2.91, nu heb ik 5 draaien waarin ik de global hotkeys gebruik. En aangezien je met IRassistant ook keys kan mappen naar je remote, ga ik daar binnenkort maar eens mee vogelen.
Ten slotte wil ik bsplayer ooit nog eens gaan besturen met dat ding. Total remote control zegmaar 8)

IRassistant -> http://www.irassistant.com/ Ook voor de plugins.

Succes en als het je lukt laat even weten hoe, wij willen hier in de tuin al een tijdje een dergelijk soundsystem aanleggen, met alleen een kast, voeding en netwerkkabel en irreceiver.
Pagina: 1