Toon posts:

[Drive Image]CRC Error - HDD loopt vast op diskcheck

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De bedoeling was een 120gb WD schijf regelrecht te kopieren op een Maxtor 120gb (ik had de maxtor nog liggen, en die is een stuk stiller)

de WD disk heeft 3 NTFS partities en die worden gewoon gezien onder Partition Magic en Drive Image ( onder DOS )

Dus ik wil gewoon een disk to disk copy gaan maken en krijg dan het volgende :

" CRC error #45 " (rond 18%)

Dus ik ga kijken wat het kan zijn, en kom ik er dus achter de disk niet " readable " is op dat gebied.

Dus ik ga Diskcheck doen vanuit windowsXP en hij blijft hangen op een bepaald stuk. Defragmenteren werkt wel, maar zegt dat hij een paar bestanden niet kon defraggen. Dus volgens mij is die schijf niet helemaal lekker :(

Eigenlijk nog nooit problemen met die disk gehad, dus erg vreemd dat hij zo raar begint te doen ineens.

Ik kan wel gewoon al mn data van D en E op die schijf zetten, maar C weigert hij gewoon.
Wat kan ik hier het beste aan doen ? want Windows opnieuw installeren heb ik echt geen zin in (staat helemaal perfect afgesteld op het moment namelijk, en kost behoorlijk wat uur om alles weer in orde te gaan maken)

Verwijderd

Test de schijf eens met de diagnostic tool van WD, het lijkt er gewoon op dat de HD bad sectors heeft

Verwijderd

Topicstarter
hmm vreemd, ik heb mn complete disk gechecked met die tool van WD, maar geen problemen gevonden.

Moet ik dan echt alles gaan overzetten en C maar gewoon opnieuw installeren ? :(
dat gaat me werkelijk 2 dagen kosten ofzo, en daar heb ik dus zero tijd voor

Verwijderd

Topicstarter
Klein schopje ( sorry ) is er echt geen andere mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen ? Ik zou graag willen overstappen op een stille maxtor in plaats van een loeiende WD :)

Verwijderd

Topicstarter
voor de laatste keer eenmaal omhoog schoppen :)
zit nog steeds met het probleem, en heb echt hulp nodig :/

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ghost? misschien wil die het wel doen :)

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
maak image aan, zet error UIT, ook overslaan bad nogwat.
geloof mij, als je daarna image op andere schijf zet met ook de error uit dat het gewoon werkt, met resultaat zonder fouten :*)

succes

Verwijderd

Topicstarter
Vierkant228 schreef op 01 april 2004 @ 10:32:
maak image aan, zet error UIT, ook overslaan bad nogwat.
geloof mij, als je daarna image op andere schijf zet met ook de error uit dat het gewoon werkt, met resultaat zonder fouten :*)

succes
en dat doe je dus met Ghost of met Drive Image ? ( want onder DI kan ik wel errors enzo uitzetten, maar hij blijft alsnog steken )

ik zal vanavond ghost ff proberen
Pagina: 1