Toon posts:

DVD opstarten met het Menu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een probleempje, maar dat lijkt me logisch :)

Ik heb vorige week de Godfather-Trilogie gekocht _/-\o_ Dit waren echt dikke films!!! Volgende week Scarface.

Maar het probleem is dat als je deel 1,2 of 3 in de DVD speler doet hij meteen met de film begint. Dit is natuurlijk niet de bedoeling en ik wil dat hij met het menu begint. Zodat je scene's kan uitkiezen en ondertiteling enzo kan kiezen. Er is wel een menu-tje aanwezig, maar hij begint gewoon meteen met de film.

Dit probleem heb ik echter ook met Analyze That. Die film begint ook meteen, wat ik helemaal niet relaxed vind.

Ik wil dus back-ups maken van mij DVD's, maar dan wil ik wel meteen een goede back-up.

Ik rip de DVD's met DvdShrink. Dit is een simpel en goed programmatje.

:? Maar hoe kan ik instellen dat de back-up wel begint met het menu en niet meteen met de film?:?

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn overigens Orginele DVD's. Dus echt gekocht in de winkel. Dit is geen gein en ken er wel een foto van maken als jullie me niet geloven.

Omdat ik Mafia-films helemaal geweldig vind, wil ik een back-up van deze DVD's maken.

Echter het probleem is dat als je de DVD in de DVD-speler stopt, hij níet het menu opstart (wat wel zo is bij de meeste films), maar meteen de film begint af te spelen.

Dit vind ik irritant en als ik een back-up ga maken, zou ik graag willen als ik de DVD in de DVD-speler doe dat hij gewoon bij het menu begint.

Weet iemand hoe je dit moet doen?

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:02
Misschien moet je hem eens kopiëren dan met CloneDVD, van de zelfde makers als CloneCD.
Hopelijk maken ze met CloneDVD waar wat ze met CloneCD ook deden: letterlijk kopiëren zonder poespas.
In dat geval zou je eht menu er denk ik wel bij moeten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Neej, neej...het kopieeren is geen probleem. Dat ken ik wel!!!

Zal even een voorbeeld geven:

stap 1) Ik pak de Godfather 1 DVD
stap 2) Ik doe mijn Standalone DVD-speler open
stap 3) Ik doe de DVD erin en zet de TV aan
stap 4) Ik kijk naar de TV en....

Zie tot mijn verbazing dat de film meteen begint (en dus niet meteen het menu opstart)

Dit is zo gemaakt op het orgineel, dat de film meteen begint (ipv het menu.)

Ik wil echter deze Originele DVD's kopieeren, maar dan iets aangepast, zodat de gekopieerde / back-up versie, na de disk in de speler te doen, meteen opstart met het Menu

:? Weet iemand met welk programma je dit kan aanpassen? :?

Verwijderd

Topicstarter
Waar ik op duid is:

Normaal beginnen ORGINELE films (dvd's) altijd eerst met het
Menu

En vanaf dat menutje kan je de ondertiteling en dergelijken kiezen. Ook kan je op de knop drukken Play Movie

en dan pas begint de Film te draaien.

=================================

Echter bij de ORGINELE Godfather (wat ook een originele DVD is) start meteen de
Film

En als je op je afstandsbediening op Menu drukt DAN PAS kom je bij het menu terecht.

Snappen jullie mijn probleem nu? Ik wil gewoon dat als ik een dvd in de dvd-speler doe dat hij meteen opstart met het Menu.

Want volgens mij wordt het niet begrepen.

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-08 23:41
Misschien handig als je erbij zet voor DVD speler je hebt.
het lijkt me trouwens onwaarschijnlijk dat de makers van een DVD 'instellen' om niet eerst het menu te laten zien ivm het instellen van het geluid, ondertiteling e.d.

Kortom waarschijnlijk zit het in een instelling van je DVD speler

Verwijderd

Topicstarter
OK dit is beter :) :D

Het probleem wordt nu begrepen.

Maar ik heb 2 verschillende DVD-Standalone-Spelers gebruikt en bij beiden hetzelfde verhaal. Alle overige DVD's doet hij wel allemaal goed, zoals Full Metal Jacket en Pulp Fiction (ouwe toppers :9 )

Maar de Godfather en Analyze That doen dat niet.

Hoe kan ik dit veranderen???

Moet ik dan *.VOB of *.INF bestanden aanpassen met een dergelijk programma? Iemand een idee?

• Joen
Weet je zeker dat je wel originele DVD's in huis hebt? ;)
Ik hoor en zie namelijk regelematig dat bij gekopieerde DVD's namelijk alle extra's en menu's weg gelaten worden om zo voldoende ruimte te creëren om de film op de DVD recordable te krijgen.

• Arnold
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 10:35
Godfathertrilogie begint inderdaad met film (heb marantz dv4200).

Ik zou eens op http://www.doom9.org kijken, daar staat vast wel ergens wat erover.
Denk dat je de ifo moet aanpassen, maar zeker weten doe i het niet.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

lekker... nu heeft iemand eens een keer een originele DVD gekocht, wordt ie meteen voor leugenaar uitgemaakt.
Kom op mensen :D

Signature van nature

• Joen
Sircuri schreef op 29 maart 2004 @ 09:27:
lekker... nu heeft iemand eens een keer een originele DVD gekocht, wordt ie meteen voor leugenaar uitgemaakt.
Kom op mensen :D
Ja, sorry. Dat dacht ik maar, omdat ik wel eens hoor dat het dan wel eens voorkomt bij gekopieerde DVD's.
Maar goed, kan natuurlijk ook best een ander probleem zijn natuurlijk. ;)
Ne nee, wij Tweakertjes kopen alles legaal en zijn geen leugenaars. :> O-)
Maar goed, ik ga ene beetje offtopic zo... :-$

Als je op het menu-knopje op de afstandsbedenineing drukt, krijg je dan wel het DVD-menu te zien?

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-08 19:36

Khaine

Python liefhebber

Misschien kun je na een firmware update van je dvd-speler hem forceren altijd eerst het menu-tje te pakken ongeacht wat de dvd wil ?

** khaine666 zit te gissen , maar misschien werkt het wel **

En anders kun je misschien proberen de .inf bestanden op je DVD eens door te lezen en kijken of er ergens een showmenu=false commando (oid) staat . En daar true van maken . Meestal leest het zichzelf wel in een inf file.

Suc6 iig :D

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt zeker niet aan mijn DVD-spelers.
Hij speelt ze zo af in 3 DVD-spelers.

Die van mijn ouders, mijn eigenste en die van mijn vriend!

Maargoed niet onterecht dat jullie denken dat het gekopieerd is, want iedereen weet dat het gebeurt. (Heb er zelf ook een paar) Maar de Godfather heb ik serieus origineel gekocht. Ik wil de drie cd's wel inscannen en een briefje erbij schrijven met een tekst die jullie verzinnen. Als ik jullie moet overtuigen doe ik dat wel even. Geen probleem.

Vond al dat er weinig aandacht aan het topic werd besteed, maar dat komt omdat iedereen denkt dat het toch illegaal is. Maar dat is het deze keer niet O-)

Maar ik krijg mijn menu's wel te zien als ik op Menu druk op de afstandsbediening. Maar wat ik wil is dat ik gewoon de film in de dvd-speler stop en dan opstart met het menu. Ik wil niet dat meteen de film begint en ik vervolgens op het menu moet drukken om naar het menu te gaan en dan de film weer opnieuw aanzetten. Beetje omslachtig. Misschien mierenneukerij, maar toch. Als ik een back-up wil maken wil ik een goed back-up. Dus dat ik me niet irriteer aan de manier waarop de film gebrand is.

Ik denk dat de fabriek / producers hiervoor hebben gekozen, maar ik vind dit zeker niet relaxed. En wil graag uitzoeken hoe dit verholpen kan worden B)

Ik zag er overigens nix in de search over dit probleem. Wel andere problemen zoals zelf menutjes maken. Maarja het menu is er al alléén begint niet op het juiste moment.

Misschien heeft iemand er ervaring mee en zou dit hier willen delen. Zou zeer gewenst zijn. Dan ga ik nu even op www.doom9.net kijken ;) Als jullie willen dat ik het in moet scannen dan doe ik het vanavond wel even inscannen :*) Want als het illegaal is ga ik het echt niet vragen, maar gewoon opnieuw downloaden bijvoorbeeld :X Heb er zelf ook een hekel aan als ze iets vragen terwijl ze weten dat het illegale rotzooi is.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe dit moet en met welk programma?

Op www.doom9.net kon ik niets vinden en op het forum ook niet. Ging het alleen over geluid dat ze niet konden kopieeren.

Graag hulp :| O-)

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:08
je moet hem dan opnieuw authoren met bijvoorbeeld dvdmaestro. First connection moet dan op je menu staan ipv je film. Een andere optie is er niet. Wel raar overigens

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt ik zal dat programma eens gaan downloaden en kijk of het werkt B)

Het is overigens een originele DVD. Wat er wel vreemd aan is, is dat ze 7GB groot zijn terwijl de kwaliteit niet echt supirieur is. Je ziet namelijk van die witte filmlijnen etc. (Begin asjeblieft niet dat dat gefilmd is in de bios, want het is gewoon origineel. Anders had ik ook géén menu he ;) )

Maar zal thuis wel eens even kijken. Ben nu namelijk op het werk en dan doe ik dat thuis wel. Iig bedankt :Y)

• Tony diNovo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-07 21:17
JeroenM_tbs schreef op 29 maart 2004 @ 01:04:
Weet je zeker dat je wel originele DVD's in huis hebt? ;)
Ik hoor en zie namelijk regelematig dat bij gekopieerde DVD's namelijk alle extra's en menu's weg gelaten worden om zo voldoende ruimte te creëren om de film op de DVD recordable te krijgen.
Om de TS even bij te staan; ik heb zelf de Godfather trilogie ook; alle 3 de films beginnen inderdaad direct. Komt omdat alle extra's op een aparte DVD staan...

http://specs.tweak.to/9537

Verwijderd

Topicstarter
Niet alle, want je kan ipv het 5.1 DolbyDigital ook de Director's commentary aanzetten. Dan zie je de film en hoor je commentaar van de director.

Zeer dom mja :*)
Pagina: 1