Toon posts:

poorten mappen door 2 routers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

vroeger had ik altijd een router (alcatel speedlink) aangesloten op een switch en daarover internette ik altijd met alle computers in huis, ik draai een ftp op een server, en ik had in de router altijd als server adres het ip adres van de router,

maar wij hebben een pda en heb ik dus een qtech wireless accepoint gekocht,
ik heb de alcatel op dat accespoint aangesloten en met een crosskabel de switch waar alle computers aan hangen, ik moest @ alle pcs de dns en de gateway veranderen in het ip adres van de qtech, ik internet nu dus eigenlijk over die qtech router, het inernettten gaat perfect, alleen nu wil die ftp het niet meer doen,

het lijkt mij logisch dat hij het niet meer doet omdat de poort dan geforward moet worden door 2 routers, maar dat krijg ik dus niet voor elkaar

ik heb geprobeerd om in beide routers het ip van de server in de vullen maar dat werkt niet, ook heb ik geprobeerd om in de alcatel het ip adres van de qtec in te vullen, en dan in de qtec het ip adres van de server, maar dat werkt dus ook niet,

ook heb ik geprobeerd de qtec rechtstreeks aan de switch aan te sluiten maar dat werkt ook niet, en ik heb ook nog geen optie gevonden om de routingfunctie van die qtec uit te schakelen,

weet iemand hier een oplossing voor

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan toch poort X forwarden naar de andere router, op dezelfde poort...
En dan vanaf de 2e router de poort naar de PC forwarden? :?

En kan je die router er niet tussenuit halen dan? :? Meeste wireless accesspoints hebben ook een ingebouwde modem...

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het moet gewoon werken door de Alcatel het naar de qtech te laten door sturen.

Wat je ook kan doen indien je die 'dubbele administratie' niet handig vind, is om bij de Alcatel bij de functie 'Default server' het ip van je qtech in te vullen.

Dan komt alles ahw standaard bij de qtech aan, en hoef je maar 1 portmap te doen.

Ik denk dat het niet lukte omdat je als ip-adres het interne adres hebt ingevuld van de qtech, maar je alcatel zit extern. (ik neem aan dat je hem op de wan-poort hebt). Dus je moet het externe ip-adres van de router invullen bij de alcatel.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
jongens, hartstikke bedankt het is opgelost, had inderdaar het inside ip geforward,
deze kan dus dicht