ELPIDA geheugen, goede kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 19:45

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ik ben van plan dit aan te schaffen (2e hands via iemand), het is 512 mb ddr PC3200, wat moet kunnen draaien naast op mijn mobo wat tot 2700 gaat (backwards compatible, dus moet goed gaan)

Maar via internet (tom's hardware, google) en de search heb ik niet veel ervaringen/reviews kunnen vinden, vandaar dat ik het hier post.

Kent iemand het merk, is het nog een beetje goed/betrouwbaar?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:17

The Third Man

The Third Jellyfish

About Elpida Memory, Inc.
Elpida Memory, Inc. is a manufacturer of Dynamic Random Access Memory (DRAM) with headquarters based in Tokyo, Japan, and sales and marketing operations located in Japan, North America, Europe and Asia. Elpida offers a broad range of leading-edge DRAM products. Elpida was established as a joint venture company by NEC and Hitachi on December 20, 1999 and has been in operation since April 2000.
Echter volgens hun site hebben ze nog geen eigen 168-pins modules, dus gaat het hier om een module van een ander merk met Elpida chips erop...

Verwijderd

greatgonzo schreef op 28 maart 2004 @ 15:57:
Ik ben van plan dit aan te schaffen (2e hands via iemand), het is 512 mb ddr PC3200, wat moet kunnen draaien naast op mijn mobo wat tot 2700 gaat (backwards compatible, dus moet goed gaan)

Maar via internet (tom's hardware, google) en de search heb ik niet veel ervaringen/reviews kunnen vinden, vandaar dat ik het hier post.

Kent iemand het merk, is het nog een beetje goed/betrouwbaar?
voor zover ik weet is het backwards compatible ( alles ), of het een goed merk is geen idee, als je echt goed geheugen wil moet je denk ik voor corsair gaan

"dit is geheel mijn mening"

het enige nadeel van corsair is het prijskaartje

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
nec geheugen was altijd prima. hitachi geen ervaring mee. maar al het geheugen van de grote aziatische conglomeraten is wel goed eigenlijk naar mijn ervaring. of het nou samsung, hyundai, mitsubischi of god mag weten wat is.

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 04:43
Ik zou zeggen: leen het en probeer het uit.
Werkt het niet: bedank je hem en zeg je "nee"; werkt het wel: nemen! ;)

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 19:45

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
kopen is meestal niet lenen :z

Maar goed, veel kan ik niet miskopen aan 512 ddr pc 2700 voor €55, terwijl het in de winkel ongeveer toch €109 kost, scheelt me mooi de helft

(en kan ik waarschijnlijk BF vietnam in een iets hogere resolutie spelen >:) )
Pagina: 1