[XP] Geluidsproblemen

Pagina: 1
Acties:

• Cutthroat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-12-2022
Ik heb een probleempje met mn geluid: Het valt op de gekste momenten gewoon weg of het hakkelt/hapert, soms is het dan na een half uur weer terug of moet ik ff rebooten, het is erg irritant midden in een game ofzo. Ik heb voor zover ik weet gewoon een onboard geluidskaart en tot nu nog geen problemen mee gehad. Het ligt niet aan mn headset ofzo want die werkt prima.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

On-board geluid is meestal te brak voor woorden. 10 tegen 1 dat het een AC97 chippie is. En 10 tegen 1 dat ie bij een VIA chipset hoort. Dat is natuurlijk vragen, nee, schreeuwen om problemen :)

Je zou es kunnen checkken of er een driver update voor je geluid is, en anders gewoon een goeie geluidskaart kopen (een simpele SB Live is al een hele verbetering).

日本!🎌

• Cutthroat
Goed geraden dat het een AC97 is 8)7
Hoe duur is een nieuw geluidskaartje gemiddeld, en denk je echt dat dat mijn problemen oplost?

Verwijderd

Ik heb ook een AC 97 ook gedonder gehad met geluid.
Nieuwe drivers geinstaleerd en deed het weer.
Leuke geluidskaartjes zijn Creative audigy 2 en de gewone soundblaster 5.1.
kijk voor de prijzen gewoon ff bij de tweakers pricewatch.

http://www.tweakers.net/pricewatch/

Verwijderd

ik had op mijn oud moederbord last van vertraging , ongeveer een halve seconden. Echt te irri als je CS ofzo aant doen bent :P. gewoon ff een creative kaart of zo erin zetten , kdenk dat je rond 60 - 80 euro al een heeeel aardige kaart hebt

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Beetje overdreven die 60-80 euri...

日本!🎌

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Creative kaarten geven vaak ruzie met non-creative speakersetjes. Persoonlijk blijf ik ver weg van spul waar creative op staat.

• Cutthroat
Ik heb overal gezocht maar ik kon nergens die drivers vinden, iemand enig idee waar ik die vandaan haal :?

[*zal wel domme vraag zijn*]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Cutthroat schreef op 30 maart 2004 @ 12:57:
Ik heb overal gezocht maar ik kon nergens die drivers vinden, iemand enig idee waar ik die vandaan haal :?

[*zal wel domme vraag zijn*]
Idd ;) Maar 1 domme kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden, dus ik zal je matsen ;)
Kijk maar eens op de site van de fabrikant van je mobo; 10 tegen 1 dat ze daar op staan, en anders bij de fabrikant van je chipset.
Maar als ik je verhaal zo lees denk ik zelf eerder aan een IRQ-probleem; kijk eens of het IRQ van je geluidskaart niet per ongeluk gedeeld wordt met een ander (net nieuw geinstalleerd? apparaatski. Wil nog wel eens voor ellende zorgen namelijk.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1