Toon posts:

geen ping, hoe dan toch remote control?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik woon in DL en heb een adsl-verbinding met win xp en mijn zusje in NL heeft een tiscali adsl-abo met win 2k. Ze heeft regelmatig problemen met haar pjoeter en daarom wilde ik remote haar pjoeter kunnen overnemen voor hulp via pcAnywhere. Dit werkt niet (no connection) maar ik kan haar ook niet pingen (zij mij wel). Als ik een traceroute doe, krijg ik het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
  1    57 ms    57 ms    55 ms  217.5.98.14
  2    56 ms    54 ms    53 ms  217.237.152.110
  3    79 ms    78 ms    78 ms  ams-e4.AMS.NL.net.DTAG.DE [62.154.15.2]
  4    79 ms    79 ms    78 ms  so-4-1-0.ams20.ip.tiscali.net [213.200.75.9]
  5    79 ms    79 ms    78 ms  so-7-0-0.ams10.ip.tiscali.net [213.200.81.174]
  6    79 ms    94 ms    78 ms  tiscali-nl-2.ip.tiscali.net [213.200.75.30]
  7   103 ms    82 ms    77 ms  kpn-dsl2.net.tiscali.nl [195.241.3.130]
  8    81 ms   165 ms    84 ms  195.190.245.110
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *        *     Request timed out.
 11     *        *        *     Request timed out.
 12     *        *        *     Request timed out.

Is hier iets aan te doen? Het lijkt fout te gaan op het tiscali/kpn netwerk... (ze heeft tiscali over het kpn netwerk).... Of is er een alternatieve manier om toch op haar pjoeter te komen?

• Tarzan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:25
Waarschijnlijk moet je de firewall even goed configureren. De meeste firewalls blokkeren pings, dus dat is wel logisch. Probeer de Pcanywhere-poort bij je zusje eens open te zetten in de firewall.

Als dat niet werkt, dan zijn er ook nog altenatieven. Heb je bv. al eens aan VNC software gedacht?

[ Voor 21% gewijzigd door Tarzan op 28-03-2004 15:19 ]

..:: ::..

Verwijderd

Topicstarter
ze draait geen firewall voor zover ik weet... Misschien, bedenk ik me nu, moet ik haar even vragen een traceroute naar mij te doen, zodat ik de routes kan vergelijken en kan zie waar het mis gaat...

Ik heb gister wel even zitten kijken naar dat VNC idd, maar gaat dat wel werken als ik haar niet kan pingen dan? Mijn (naïeve) gedachte is dat als je iets of iemand niet kunt pingen, het voor een ander programma ook moeilijk/onmogelijk zal zijn een verbinding tot stand te brengen, of zie ik dat verkeerd?

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-08 16:56

Zym0tiC

^_^

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 15:33:
ze draait geen firewall voor zover ik weet... Misschien, bedenk ik me nu, moet ik haar even vragen een traceroute naar mij te doen, zodat ik de routes kan vergelijken en kan zie waar het mis gaat...

Ik heb gister wel even zitten kijken naar dat VNC idd, maar gaat dat wel werken als ik haar niet kan pingen dan? Mijn (naïeve) gedachte is dat als je iets of iemand niet kunt pingen, het voor een ander programma ook moeilijk/onmogelijk zal zijn een verbinding tot stand te brengen, of zie ik dat verkeerd?
dat zie je fout, mijn server thuis kun je ook niet pingen maar wel remote mee connecten. Ik heb gewoon ICMP request geweigerd en mijn vnc & netsupport poort gemapt naar de server

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

bij een ADSL abbo zit een ADSL modem/router. In die modem/router zit soms NAT, wat hetzelfde effect als een firewall kan hebben. Dit is meestal het geval wanneer er meerdere PCs op de modem/router aangesloten kunnen worden.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Zym0tiC schreef op 28 maart 2004 @ 15:37:
[...]

dat zie je fout, mijn server thuis kun je ook niet pingen maar wel remote mee connecten. Ik heb gewoon ICMP request geweigerd en mijn vnc & netsupport poort gemapt naar de server
Ok. Dan ga ik ook even wat info over dat VNC opzoeken...
GambitRS schreef op 28 maart 2004 @ 15:38:
bij een ADSL abbo zit een ADSL modem/router. In die modem/router zit soms NAT, wat hetzelfde effect als een firewall kan hebben. Dit is meestal het geval wanneer er meerdere PCs op de modem/router aangesloten kunnen worden.
Ik heb het even opgezocht, ze heeft zo'n alcatel 510, maar gewoon met 1 poort. Doet dit ding ook aan routing? (ik ga ook zelf even kijken of ik daar iets over kan vinden..)

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Yep de Alcatel met 1 of 4 poorten is intern gelijk. Dus zel zal portforwarding moeten instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Willems schreef op 28 maart 2004 @ 15:57:
Yep de Alcatel met 1 of 4 poorten is intern gelijk. Dus zel zal portforwarding moeten instellen.
Inderdaad, dat heb ik inmiddels ook op de KPN site zien staan... Dan eerst maar ff gaan uitzoeken hoe dat moet gaan gebeuren...
Pagina: 1