Toon posts:

Led op switch knipperen constant om de seconde

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een netwerkkabel 1 in mijn switch stop dan geeft XP de melding dat er een netwerk connectie gedetecteerd is. Vervang ik vervolgens kabel 1 voor een andere kabel dan geeft XP dit bericht niet. Simpel zou je zeggen: De 2de netwerk kabel is niet in orde. Als ik deze kabel echter test met een kabel tester dan blijkt de kabel goed te zijn. Al de 8 aders zijn op de juiste wijze met elkaar verbonden. Inmiddels heb ik 3 verschillende switches geporbeerd (Sitecom, Sweex en 3com). Op het moment dat ik de 2de kabel in een van de drie switches stop dan beginnen de ledjes op die poort om de seconde ongeveer te knipperen. Normaal gesproken moeten de ledjes natuurlijk alleen gaan knipperen als er netwerkverkeer is (onregelmatig dus), maar nu blijven ze dus constant knipperen met dezelfde interval. In de handleidingen van de switches kan ik niet achterhalen wat dit te betekenen heeft. Iemand suggesties?

(p.s. normaal zou je zeggen weggooien die kabel en een nieuwe kopen, maar hij ligt door het hele huis heen, dus kost nogal veel moeite).

Al vast bedankt en groeten,
Ben

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

zelfgeknipt???

want dan kan het zijn dat je overspraak hebt (had ik ook met mijn mooie outlets, had niet het goede schema gebruikt.....)

het juiste schema is: wit/oranje - oranje - wit/groen - blauw - wit/blauw - groen - wit/bruin - bruin

[ Voor 29% gewijzigd door Romke op 28-03-2004 15:02 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad zelf geknipt. Maar op zich maakt het toch niet uit welk schema je gebruikt? Als je dezelfde volgorde aan beide kanten aanhoud dan kan er toch niets mis gaan?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:58

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Weggooien hoeft ook helemaal niet.
Aan beide kanten even de RJ-45 jack eraf knippen en opnieuw knijpen. Kost je misschien 5 centimer van je kabel.
Die tester kan vrolijk zeggen dat de kabel OK is, maar je legt zelf uit dat de praktijk anders is ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 16:23:
Inderdaad zelf geknipt. Maar op zich maakt het toch niet uit welk schema je gebruikt? Als je dezelfde volgorde aan beide kanten aanhoud dan kan er toch niets mis gaan?
Helaas het is niet voor niet twisted pair, je gebruikt voor 10 en 100mb dus 2 paar en dus wel ader 1,2,3 en 6 dus 3 en zes moeten een getist paar zijn. en dit is dus waar het vaak fout gaat, kijk maar naar het gegeven volledig kloppende bedradings schema.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 16:23:
Mja, dat dacht ik vroeger ook ;)
Met 10mbit gaat dat wel. Maar als je meer wilt dan dat over een grotere afstand dan, zeg, een meter moet je toch echt netjes 't goede kleurschema aanhouden.
Als je de twists goed in de gaten houdt hoeft het natuurlijk niet, maar waarom zou je dan niet gewoon de standaard kleuren gebruiken?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Na het opnieuw knijpen van de connectoren werkt het inderdaad wel! Weer wat geleerd. Allen bedankt voor de reacties!
Pagina: 1