Als ik een netwerkkabel 1 in mijn switch stop dan geeft XP de melding dat er een netwerk connectie gedetecteerd is. Vervang ik vervolgens kabel 1 voor een andere kabel dan geeft XP dit bericht niet. Simpel zou je zeggen: De 2de netwerk kabel is niet in orde. Als ik deze kabel echter test met een kabel tester dan blijkt de kabel goed te zijn. Al de 8 aders zijn op de juiste wijze met elkaar verbonden. Inmiddels heb ik 3 verschillende switches geporbeerd (Sitecom, Sweex en 3com). Op het moment dat ik de 2de kabel in een van de drie switches stop dan beginnen de ledjes op die poort om de seconde ongeveer te knipperen. Normaal gesproken moeten de ledjes natuurlijk alleen gaan knipperen als er netwerkverkeer is (onregelmatig dus), maar nu blijven ze dus constant knipperen met dezelfde interval. In de handleidingen van de switches kan ik niet achterhalen wat dit te betekenen heeft. Iemand suggesties?
(p.s. normaal zou je zeggen weggooien die kabel en een nieuwe kopen, maar hij ligt door het hele huis heen, dus kost nogal veel moeite).
Al vast bedankt en groeten,
Ben
(p.s. normaal zou je zeggen weggooien die kabel en een nieuwe kopen, maar hij ligt door het hele huis heen, dus kost nogal veel moeite).
Al vast bedankt en groeten,
Ben