Toon posts:

AGP-PCI Dual Monitor prob

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst Hardware:

AGP - GeForce4 MX + Viewsonic 17"
PCI - S3 Trio32/64 + 15"

Ik heb de search nagezocht, maar nergenns een oplossing voor dit vinden.

Het probleem is, ik krijg die PCI kaart niet aan de praat, als ik dus de PCI in mijn bios als primair zet, dan heb ik mijn bootscherm op de pci kaart. Tot halverwege het laden van windows, dan stopt ie. Dan springt mijn AGP monitor aan en kan ik daarop verder. maar dan geeft die pci kaart de melding:

This device cannot start. (Code 10)

Click Troubleshoot to start the troubleshooter for this device.

(zeg trouwens niet: gebruik de troubleshooter, al geprobeerd)

Start ik dus via AGP op, dan doet mijn 2e monitor dus helemaal nix, en zegt de PCI kaart,

Cannot find enough resources (Code 12)

of iets in die geest.

Help alsjeblieft, ik wil Dual Monitors! |:( |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 14:54 ]

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Welke Windows draai je?
Sommige S3 PCI videokaarten willen het niet doen met multiple monitoring.
Dat je de PCI videokaart het eerste moet laten initialiseren is wel goed. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Misschien het overwegen waard om een AGP kaart aan te schaffen waar zowel een analoge VGA connector op zit, als een DVI poort. Daar krijg je 9 van de 10 keer een converter bij om van die DVI een 2e analoge aansluiting te maken. Vooral met Radeon kaarten tot nu toe geprobeerd, en werkt prima over het algemeen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz.. alles staat goed geinstalleerd, S3 kaart word goed gevonden, maar krijg nog steeds deze melding:

This device cannot find enough free resources that it can use. (Code 12)

If you want to use this device, you will need to disable one of the other devices on this system.

ik word hier moe van :Z

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

het bekende probleem dat bepaalde s3 kaartjes geven als ze als 2e kaart gebruikt worden. Ik vrees dat je het met die kaart kan vergeten... :(

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
under-world schreef op 28 maart 2004 @ 16:00:
het bekende probleem dat bepaalde s3 kaartjes geven als ze als 2e kaart gebruikt worden. Ik vrees dat je het met die kaart kan vergeten... :(
Idd... heb hier ook een S3 Trio die niet wil in XP, terwijl een S3 Virge geen problemen geeft in dezelfde config.
Pagina: 1