Toon posts:

Asus P4P800 USB2.0 werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb lang geleden een Asus P4P800 Deluxe gekocht, omdat mijn andere kortsluiting had. Dus toen ik hem erin deed, en alles aan deed, deed USB het niet, vorige mobo was usb1.
Ik gebruik Windows XP, heb een 2.53 Ghz mobo

Dus ik ga naar me bios, alles staat normaal maar toch staat er None bij Enabled..Afbeeldingslocatie: http://www.icezaz.com/onzin/boot.jpg

Verder ben ik een grote hardware noob, alles zit er goed in, alle poorten geprobeerd, windows opnieuw geinstalleerd, hardware geupdate, service pack geinstalleerd.

Ik kreeg ook een driver op de CD van Asus, iets met AFUDOS, maar ik snap niet echt wat je er mee moet doen, kan iemand me helpen?

Bjorn

(btw werkt een USB2 PCI dan wel?)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 14:44 ]

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid:
doet geen enkel apparaat het niet of doen ze het alleen op usb 1 speed?

Heb je (indien aansluitingen aan de voorkant vd kast) de kabels niet per ongeluk op de firewire aansluitingen aangesloten? Of misschien kabels omdraaien op de aansluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 15:39:
Even voor de duidelijkheid:
doet geen enkel apparaat het niet of doen ze het alleen op usb 1 speed?

Heb je (indien aansluitingen aan de voorkant vd kast) de kabels niet per ongeluk op de firewire aansluitingen aangesloten? Of misschien kabels omdraaien op de aansluiting.
Op me vorige moederboard deden ze het wel, en dat was zeker geen USB2
Het zijn gewoon de aansluitingen aan de achterkant, en geen FireWire

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Heb je de usb-drivers wel geïnstalleerd? Kijk ff bij apparaatbeheer om dit te checken. Als je ze niet hebt geïnstalleerd moet je de asus cd erin doen en de drivers installeren vanuit de map \Drivers\USB2\2K\EHCI Package. Ik hoop dat dit werkt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

het is veel makelijker denk ik
heb je sp1?????
zo ja moet je waarschijnlijk deze: opdate hebben
http://www.microsoft.com/...5b688b7f86&DisplayLang=en
ff juiste taal selecteren downloaden en instaleren en dan doet hij het als het goed is

ik heb precies hetzelfde gehad met mijn a7n8x toen pakte niks op de usb porten
mocht dit niet werken dan moet je ff bij apparaatbeheer kijken waar het uitroeptekentje staat daar is wat fout mee en dan moet je maar weer ff posten

veel suc6

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op 28 maart 2004 @ 23:31:
Heb je de usb-drivers wel geïnstalleerd? Kijk ff bij apparaatbeheer om dit te checken. Als je ze niet hebt geïnstalleerd moet je de asus cd erin doen en de drivers installeren vanuit de map \Drivers\USB2\2K\EHCI Package. Ik hoop dat dit werkt.
Ik zie het staan, maar ik zou niet weten hoe ik het moet instaleren, ik ben niet zo goed met die dingen ;p.
Apparaatbeheer:
Afbeeldingslocatie: http://www.icezaz.com/onzin/appa.gif

Btw, die install file werkte niet, install wel, maar na reboot werkt me headset/muis/keyboard nog steeds niet!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand? Dit is echt heel irritand :(

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Staan de jumpers op je moederbord wel goed? (ik weet het ook niet, het is maar een gokje). Bij mijn a7n8x moeten eerst de jumpers goed staan, maar of je dan in de bios al je usb aan kan zetten en waarom windows dan de usb wel ziet: geen idee...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 13:58
installeer wel XP sp1 anders moet je de usb hotfix installeren

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Moet de bovenste optie niet op 8 poorten staan ipv 4?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
AteZ schreef op 30 maart 2004 @ 14:56:
installeer wel XP sp1 anders moet je de usb hotfix installeren
Startpost, heb ik al...

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

ik wil morgen wel ff mijn instellingen voor je na kijken ik heb ook p4p800

kom helaas vandaag niet meer thuis....

Verwijderd

Topicstarter
Mystic Spirit schreef op 30 maart 2004 @ 16:31:
ik wil morgen wel ff mijn instellingen voor je na kijken ik heb ook p4p800

kom helaas vandaag niet meer thuis....
Bedankt!

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

in het bios naar advanced en dan naar usb configuration

ik heb de volgende instellingen

USB function ------> 8 Ports
Legacy USB support ------> Auto
USB 2.0 Controller ------> Enabled
USB 2.0 Controller Mode ------> FullSpeed

met deze bios instelling werkt het bij mij perfect
ik heb wel een deluxe versie

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

Mystic je hebt je poorten wel op usb 1.1 lopen zo
hispeed is usb 2

Verwijderd

1. Don't forget to enable your new USB ports in your BIOS, if you previously disabled them.

2. And don't forget to apply ("install") the Intel Chipset Software Installation Utility to each of your USB devices in turn, so their capabilities will be properly recognized by Windows.

gevonden via Google: http://www.google.nl/sear...n&hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8
en dan :
http://www.techsupportfor...read.php?s=&threadid=7745

misschien staan er nog wel meer tips bij Google ....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2004 22:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey, het lukt me gewoon niet, en me pa is terug uit USA met een USB2.0 PCI Card, die gebruik ik wel, erg bedankt mensen

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 10:42:
Hey, het lukt me gewoon niet, en me pa is terug uit USA met een USB2.0 PCI Card, die gebruik ik wel, erg bedankt mensen
Heb je de waarde in je bios al op 8 usb gezet :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-07 16:23

ScSi

Belg.

Verwijderd schreef op 01 april 2004 @ 10:42:
Zou het niet kunnen dat je idd dat Intel tooltje moet installeren om alles werkende te krijgen? Dat staat op de cdrom van asus dat bij het Mobo zat.. ik heb hetzelfde overzicht als jou in apparaatbeheer, ttz 5 hoofdhubs en dan nog eens een klets andere die er ook tussen staan.
Hopelijk helpt dat intel tooltje

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:59

n00bs

Het is weer Zomer!

Sp1 installen, Intel Inf. drivers installen. Volgens mij werkt het dan gewoon. Tenminste bij mij wel ;) en USB Legacy moet je disablen

• Mystic Spirit

Mystic Spirit

star-saber schreef op 31 maart 2004 @ 21:31:
Mystic je hebt je poorten wel op usb 1.1 lopen zo
hispeed is usb 2
nooit geweten :)
zal eens kijken wat hispeed uit haalt :)

Verwijderd

Topicstarter
Alle drivers die ik kon vinden geinstalled
SP1 erop
Asus Drivers
Chipset drives
8 port
Hispeed

etc. veel geprobeerd maarja

Verwijderd

Mijn pa heeft nu ook dit moederbord, P4P800 SE, en bij hem werkt de usb 2.0 ook niet. De poorten werken nu op usb 1.1. Ik heb windows XP, SP1 en de intel inf drivers geinstalleerd maar dat maakt niet uit. In de BIOS staat alles goed ingesteld. Iemand die nog weet wat de oplossing kan zijn ?

• Chaos81
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 17:59

Chaos81

StickyToepad

Tja hele goede wat het kan zijn. Ik heb een gewoon P4P800 bordje enneh... in mijn app. beheer staat totaal geen vermelding van usb 2.0 ! Zou me nix verbazen als de hispeed usb apparaten bij mij ook niet werken... O-)

Ben wel een update van Microsoft tegengekomen voor usb1.1/2.0, wellicht dat dit werkt. Ik ga dat zo is installeren. De link is:

http://support.microsoft.com/?kbid=822603

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je n bios update moet uitvoeren voor je mobotje...

Moet zeggen dak dit probleem vaker gehoord heb over Asus P4x800 bordjes... :(

ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4, AMD Ryzen 5 5600X 6-Core Processor (3.70 GHz), Corsair DDR4 Vengeance LPX CMK16GX 3200C16, Asrock Phantom Gaming X Radeon RX580 8G OC.

• star-saber

star-saber

Ryzen

enige wat nodig is voor usb 2 is sp1 voor xp of hoger
de drivers op de cd absoluut niet installeren of andere.
dan gaat het zeker fout.

Verwijderd

star-saber schreef op 16 april 2004 @ 22:13:
enige wat nodig is voor usb 2 is sp1 voor xp of hoger
de drivers op de cd absoluut niet installeren of andere.
dan gaat het zeker fout.
Dat werkte niet. Ik had juist die intel inf drivers geinstalleerd omdat usb 2.0 niet werkte na het installeren van SP1.
en USB Legacy moet je disablen
Dit werkt ook niet, je krijgt dan inderdaad niet meer de melding in windows "highspeed usb device plugged in non-highspeed usb port" maar dan werken ze nog steeds op usb 1.1. Ook heb je dan niet meer de optie in het BIOS dat je kunt kiezen tussen hi-speed of fullspeed. USB Legacy op enabled zetten werkt helemaal niet, hij ziet dan helemaal geen usb devices meer.

Of moet je het juist in een andere volgorde installeren? Dus eerst XP, dan die intel inf drivers en dan pas SP1 ?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2004 12:57 ]

Verwijderd

Hier staat alleen dat zij dit probleem ook hadden maar niet een oplossing :( Op VIA en Nvidia bordjes installeer je gewoon een driver en alles werkt op usb 2.0, waarom levert intel die ook niet voor zijn bordjes, zeker omdat bijna iedereen dit probleem heeft zo te zien..

• star-saber

star-saber

Ryzen

verwijder de usb troep in windows
gooi alleen de intel chipset driver eroverheen
geen usb2 driver
zorg dat sp1 erop staat
en reboot

Verwijderd

Ik heb ook het p4p800 deluxe moederbord en je hoeft onder win XP geen drivers te instaleren, doet ie vanzelf. Heb je de jumpers idd wel goed staan? Mijn USB poorten stonden namelijk uit toen ik het mobo inbouwde (logisch dat ze uit staan maar de jumpers stonden op off)

• /TheDuke\
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Lijkt op mijn probleem met een Asus P4B533-E ([rml][ Asus P4B533-E] USB20 altijd op USB10 snelheid[/rml])

Verwijderd

Ok, ik heb het aan de praat gekregen. In device manager (had ik al eerder gekeken) stond nog een usb controller met een vraagteken ervoor. Daar update driver gedaan en hem laten zoeken op de moederbord cd en hij vond een usb 2.0 driver en heeft die geinstalleerd. Wel vreemd, aangezien intel zegt dat er geen driver voor nodig is omdat SP1 dit ondersteund, wat dus niet waar is... Misschien is dit ook een oplossing voor meer mensen. In ieder geval bedankt :)

• star-saber

star-saber

Ryzen

klopt wel hoor geen usb2 driver nodig
als je sp1 installeert
dan moet je alleen die usb zooi eruit gooien in device manager.
en opnieuw opstarten
Pagina: 1