Toon posts:

[Firewire] Panasonic camera wordt niet gevonden door XP

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mn pa heeft 2 weken geleden een nieuwe pc binnengekregen, een dell dimension 8300 met Firewire.

Nu heb ik er een FW-kabel bijgekocht en normaal zou het plug and play moeten zijn maar dat is het dus niet.

Windows XP herkent helemaal niets en heeft ook niet door dat er iets is aangesloten |:(

Heb de search doorgespit en kwam daar een windows update tegen maar die mocht ook niet baten. Verder mag ik volgende mij ivm garantie de dellpc niet openen dus dat is al kansloos (?).

Het is een panasonic NV-DS11.

Iemand suggesties om XP wel de camera te laten herkennen :?
edit: op de panasonic site vind ik er ook niets over & andere FW-pport helpt ook niet (zitten er 2 op)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 14:25 ]

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Misschien een binnenkoppertje, staat de FW wel enabled in de bios? En niet elk apparaat is P&P, voor sommigen moet je eerst drivers installeren.

Verwijderd

Topicstarter
bobje86nl schreef op 28 maart 2004 @ 14:25:
Misschien een binnenkoppertje, staat de FW wel enabled in de bios? En niet elk apparaat is P&P, voor sommigen moet je eerst drivers installeren.
Ik ga uit van wel, de FW-kaart is herkend door XP en goed geinstalleerd :)

En die drivers, ja die kan ik dus niet vinden :(
(Zit met die stomme 56k hier :P)

• Bobje
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 14:36:
[...]

Ik ga uit van wel, de FW-kaart is herkend door XP en goed geinstalleerd :)

En die drivers, ja die kan ik dus niet vinden :(
(Zit met die stomme 56k hier :P)
Wat voor soort apparaat wil je aansluiten? Heb je daar eventueel merk en modelnummer van?

Verwijderd

Topicstarter
Digitale videocamera, en zoals gezegd: de Panasonic NV-DS11

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 14:47
Oplossing:

Windows XP met SP1 geïnstalleerd heeft een probleem met het juist installeren van de benodigde drivers voor Panasonic DV-camera's. Het gevolg daarvan is dat de camera niet goed wordt herkend. Er is een patch voor beschikbaar van Microsoft, deze werkt voor vrijwel alle Panasonic camera's.

Knowledgebase link:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;810032

Patch link:
http://microsoft.com/down...F378118854&displaylang=en

Als het goed is moet de camera dan worden herkend door Windows XP :*)

Verwijderd

Topicstarter
Jeroenz18 schreef op 28 maart 2004 @ 16:02:
Oplossing:

Windows XP met SP1 geïnstalleerd heeft een probleem met het juist installeren van de benodigde drivers voor Panasonic DV-camera's. Het gevolg daarvan is dat de camera niet goed wordt herkend. Er is een patch voor beschikbaar van Microsoft, deze werkt voor vrijwel alle Panasonic camera's.

Knowledgebase link:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;810032

Patch link:
http://microsoft.com/down...F378118854&displaylang=en

Als het goed is moet de camera dan worden herkend door Windows XP :*)
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 14:23:
Heb de search doorgespit en kwam daar een windows update tegen maar die mocht ook niet baten.
Helaas werkt dat dus niet |:(

Misschien ligt het ook wel aan mijn manier van aansluiten?
Hoe moet het normaal, eerst alles aansluiten dan PC aan, of net als bij USB alles opstarten dan aansluiten en dan de camera aanzetten :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 16:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
*update*

Omg, ik zit nu weer thuis met breedband internet. En ik word van her naar der gestuurd op die panasonic site.

Ik heb wel duitse sites met behulp van google gevonden maar ik spreek net aan basis-duits (en ook dat is al 5 jaar geleden dat ik dat voor het laatst heb gehad) :(

En die panasonic site zegt dattie niet eens een NV-DS11 kent |:(

• Bobje
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 22:19:
*update*

Omg, ik zit nu weer thuis met breedband internet. En ik word van her naar der gestuurd op die panasonic site.

Ik heb wel duitse sites met behulp van google gevonden maar ik spreek net aan basis-duits (en ook dat is al 5 jaar geleden dat ik dat voor het laatst heb gehad) :(

En die panasonic site zegt dattie niet eens een NV-DS11 kent |:(
Ik heb ook nog _lang_ voor je gezocht :). Ik heb alleen niks kunnen vinden, net zoals jij :/. Heb je Panasonic gebeld? Misschien kunnen die je wat opweg helpen.

Verwijderd

Topicstarter
bobje86nl schreef op 28 maart 2004 @ 22:30:
[...]
Ik heb ook nog _lang_ voor je gezocht :). Ik heb alleen niks kunnen vinden, net zoals jij :/. Heb je Panasonic gebeld? Misschien kunnen die je wat opweg helpen.
Hehe thx for searching dan :)

Ik heb Panasonic nog niet gebeld, dies dicht he op zondag 8)7
Zal idd eens effe bellen hoe dat zit, misschien wel goed plan... tis alleen lastig dat ik die camera niet hier heb :(
Anders install ik XP Prof wel even volgende keer ipv Home, misschien helpt dat :? XP SP1 dan he ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 22:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Updatetje :)

Heb Panasonic van de week gebeld, werd afgescheept met het antwoord dat die update zou moeten helpen en anders wisten ze het ook niet.

Vond ik wel beetje genaai, maar had al inmiddels meer gevonden op internet (www.dv-in.nl bijv) over dat het bij veel panasonic camera's een probleem was.

Ik heb toen aan mn pa gevraagd of ie niet een camera van zn werk kon regelen, en ja hoor dat kon. Dus ik plug die FW kabel in de sony-camera en hatseklats alles werkt in 1 keer.

Het ligt dus aan de panasonic-camera :( stom probleem, maar mn pa leent nu gewoon die anderen van zn werk als ie wat wil overzetten :)

Een echte oplossing dus nog niet gevonden ;)
Pagina: 1