[XP] Hibernate wil niet meer aan na clean install

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Vrijdag heb ik mijn laptop geherinstalleerd, windows xp, sp1.

Nu krijg ik hibernate niet meer aan bij het aanvinken en applyen / ok duwen geeft hij dit:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/tomsworld/temp/error.PNG

Power Policy Manager unable to reserve hibernate file

The process cannot access the file because it is being used by another process.

Het is een compaq 2810 EA, ik heb alle drivers van de compaq site.

Microsoft site zegt niets, de zaken in google groups helpen niet.
• Vooral windows 2000 problemen
• Men zegt een paar keer hiberfil.sys verwijderen rebooten en weer enablen, ik heb de file niet dat werkt niet.
• Men noemt een paar softwarepakketten die staan er niet op.
• De drivers: modem en video verwijderd met hetzelfde resultaat, alle dirvers komen dus van hp/compaq af.

GoT search leverde ook geen gelijkaardige problemen op

Het grappig is dat het voor de format werkte.

Er is nergens op de schijf een hiberfil.sys te vinden.

[ Voor 45% gewijzigd door Tomsworld op 28-03-2004 14:14 . Reden: beetje meer info ]

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Staat er iets in je eventlog of iets dergelijks? :)

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:41
dat is toevallig, ik heb precies hetzelfde probleem (alleen dan in het nederlands :) )

zie [rml][ XP] Energiebeleidsbeheer kan geen slaapstandbestand reserve[/rml]

Helaas heb ik ook nog geen oplossing

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Eventjes een update.

Ik ben nog even doorgegaan met zoeken alle drivers weggegooid, bios defaults blijkbaar wou niets helpen. Tevens had ik nog een melding in de event log waar ik niet zo blij mee was.

Omdat mijn windows installs meestal voor lang zijn wil ik ze graag ok hebben dus ben ik even opnieuw begonnen. Stond nog niet zo veel op.

Daar botste ik even weer op het probleem van geen powermanagement, maar blijkbaar na ff te kijken was het opgelost met een andere driver voor de videokaart.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-03 19:44
Heeft iemand al een oplossing voor dit probleem, ik heb hetzelfde namelijk

• Jack Flushell
ik geef em nog een kickje, wil hibernate graag gebruiken...
Ben al BIOS instellingen afgeweest en dergelijke en heb alle services en progsels op achtergrond al eens uitgehad maar krijg de optie maar niet enabled (met de foutmelding van de startpost)

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Klein schopje heb hetzelfde probleem nu op een laptop van iemand anders. Heeft ook net een reinstall gehad.

Ik zou het nu wel es graag weten wat het is. Nog es herinstalleren is geen optie.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als je heel je device manager eens leeg gooit als ware op de Win9x bekende manier - en je zet dan vrij snel je hibernating aan functioneert het dan wel? :)

• Jack Flushell
elevator schreef op 29 april 2004 @ 10:05:
Als je heel je device manager eens leeg gooit als ware op de Win9x bekende manier - en je zet dan vrij snel je hibernating aan functioneert het dan wel? :)
Nopeioooo :(

• Jack Flushell
Heb nog wel een ideetje... t zou kunnen liggen aan de VIA hyperion drivers die geinstalleerd zijn... heeft iemand het geprobeerd zonder?

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Jack Flushell schreef op 29 april 2004 @ 11:13:
Heb nog wel een ideetje... t zou kunnen liggen aan de VIA hyperion drivers die geinstalleerd zijn... heeft iemand het geprobeerd zonder?
Nee die 1e laptop was puur 100 % intel based, niks via ofzo aanwezig. Het gekke was reinstall en dan deed hij het wel weer.

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Ik ben nog even op zoek gegaan google vertelt niet veel alleen wat over data bescherm programmatjes die draaien. Maar dat is hier niet het gevaal.

Ik heb ook even de virusscan verwijderd en terug geinstalleerd maar dat helpt niet.

Basicly is het windows xp pro sp 1, eng met alle winupdates & virusscan & alle compaq drivers, paar utilities.

Het is een gek probleem, ook de hyberfil.sys bestaat totaal niet. Dus gek dat die file in use kan zijn.

[edit]
En ik moet edit knop gebruiken als ik wat toevoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door Tomsworld op 29-04-2004 16:56 ]

• Jack Flushell
Hmja... en als ik hyberfil.sys aanmaak (met notepad), mag dat ook gewoon

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:35

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik loop nu helaas zelf ook tegen dit probleem aan, PC'tje schoon ingericht, alleen drivers en basics, maar geen mogelijkheid om Hibernation aan te zetten.

Gaat hier om een nieuwe HP Pavilion T.590 (Asus P4SD-LA board, I865) met een 3.2 Cpu en allerlei andere recente shit. :P

Er staat ook geen hiberfil.sys, dus hoe kan dat proces dan in gebruik zijn?

Vaag hoor. Net een mooi schoon ingerichte machine. :{

Aannames zijn fataal.

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op 13 juni 2004 @ 02:13:
Ik loop nu helaas zelf ook tegen dit probleem aan, PC'tje schoon ingericht, alleen drivers en basics, maar geen mogelijkheid om Hibernation aan te zetten.

Gaat hier om een nieuwe HP Pavilion T.590 (Asus P4SD-LA board, I865) met een 3.2 Cpu en allerlei andere recente shit. :P

Er staat ook geen hiberfil.sys, dus hoe kan dat proces dan in gebruik zijn?

Vaag hoor. Net een mooi schoon ingerichte machine. :{
Ati videokaart ?

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Nope, in dat bakkie zit een Geforce FX 5500 ding. (Nog. ;) ) Laatste WHQL's van Nvidia.com, tevens ook laatste versie intel inf dingetje geinstalled. Voor de rest zit er niet zoveel "vreemde" hardware in, alleen een Realtek nic en ALC 650 audio. De rest is allemaal chipset eigen spul. (IDE/SATA controllers, USB, etc.)

(Overigens natuurlijk ook SP1 en alle andere windowsupdates die er zijn behalve het .net framework)

[ Voor 56% gewijzigd door GaMeOvEr op 13-06-2004 14:41 ]

Aannames zijn fataal.

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op 13 juni 2004 @ 14:37:
[...]

Nope, in dat bakkie zit een Geforce FX 5500 ding. (Nog. ;) ) Laatste WHQL's van Nvidia.com, tevens ook laatste versie intel inf dingetje geinstalled. Voor de rest zit er niet zoveel "vreemde" hardware in, alleen een Realtek nic en ALC 650 audio. De rest is allemaal chipset eigen spul. (IDE/SATA controllers, USB, etc.)

(Overigens natuurlijk ook SP1 en alle andere windowsupdates die er zijn behalve het .net framework)
Hoe ik het toen heb opgelost was format c: , 1e ding is hibernate enablen en daarna verder installeren.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Tomsworld schreef op 13 juni 2004 @ 14:42:
[...]

Hoe ik het toen heb opgelost was format c: , 1e ding is hibernate enablen en daarna verder installeren.
Hm. Die optie spreekt me niet zo aan, het ding is net klaar met Office en alle recente drivers enzo. Dan gaan we maar standby gebruiken, (Die het wel prima doet overigens) totdat we tegen een fix aanlopen. :)

Aannames zijn fataal.

• Faust
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-02-2022
ik heb gelezen dat je een hibernate partie moet hebben. Die moet precies even groot zijn als je werkgeheugen. Hoe je het aan zet weet ik niet, heb namelijk een a-merk en hoef me niet de verdiepen in die functies. Ik hoef alleen op een knop te drukken.

Maar succes ermee!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Faust schreef op 13 juni 2004 @ 14:52:
ik heb gelezen dat je een hibernate partie moet hebben. Die moet precies even groot zijn als je werkgeheugen. Hoe je het aan zet weet ik niet, heb namelijk een a-merk en hoef me niet de verdiepen in die functies. Ik hoef alleen op een knop te drukken.

Maar succes ermee!
Nee hoor, daar heb je geen aparte partitie voor nodig, maar er wordt een bestand op je windows install disk aangemaakt, met de grote van je geheugen genaamd hiberfil.sys. Ik weet hoe het hoort te werken, ik heb namelijk 4 andere systemen die wel prima hibernaten. ;)

En jij mag je verdiepen in je restore cd als je "A merk" ooit crashed, dat is ook leuk. :+

Aannames zijn fataal.

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

GaMeOvEr schreef op 13 juni 2004 @ 15:13:
[...]
En jij mag je verdiepen in je restore cd als je "A merk" ooit crashed, dat is ook leuk. :+
Crashen? Dat doet een a-merk toch nooit? :P En anders die restore CD is gewoon een paar keer op enter drukken, daar hoef ik me ook niet in te verdiepen :+

[This is what you get when you mess with us]

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op 13 juni 2004 @ 14:47:
[...]

Hm. Die optie spreekt me niet zo aan, het ding is net klaar met Office en alle recente drivers enzo. Dan gaan we maar standby gebruiken, (Die het wel prima doet overigens) totdat we tegen een fix aanlopen. :)
Idd ik ontdekte het vrij vroeg ;)

Maar dit kwam ik nog tegen: http://forum.geizhals.at/t251480,1531827.html#1531827

Blijkbaar iets met atapi.sys

• Faust
Nou nou nou...

Het zijn ten eerste resore cd'S (zijn er 4) en ja, het is wel handig. Mijn systeem is nog niet gecrasht van een echte error, maar ik deed regelmatig recoveren vanwege allemaal spellen en gare applicaties die mijn register vervuilen.
Zoals iedereen weet is je pc na het recoveren net zo snel als na een clean install.

Nu recover ik niet meer, ik gebruik ghost, en het werkt perfect. vrienden van mij vinden het een beetje abnormaal dat ik na iedere 3 programma's die ik heb geinstalleerd, maar niet naar smaak werken, ghost. Maar kom op! In 2,5 minuut heb ik die image van 4 gigabyte terug gepoot naar c:, dus wat is het probleem?

Maar op terug te komen op de hybernate kwestie, "hiberfil.sys" vind ik op geen van mijn harde schijven,( =partities, ik heb er maar :'( )terug. Toch gebruik ik (3 keer per dag) de functie. Hoe kan dit?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 haat Restore Cds.
grondig.

maar goed.
Je hebt toch wel hidden én system hidden files zichtbaar staan he?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Faust
oeps! normaal gesproken wel dus, maar ik heb gister nog geghost, dus...

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Tomsworld schreef op 13 juni 2004 @ 16:01:
[...]

Idd ik ontdekte het vrij vroeg ;)

Maar dit kwam ik nog tegen: http://forum.geizhals.at/t251480,1531827.html#1531827

Blijkbaar iets met atapi.sys
Hm, ik heb niet dezelfde diskconfig (eerste disk is gewoon een pata disk) als hij, maar ik kan allicht eens testen wat er gebeurd als ik alle andere IDE devices ff uitknal en boot. :)

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Nou, alle andere ATA devices uit behalve de primary disk was voor mij in ieder geval geen oplossing. :P

Aannames zijn fataal.

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-04 11:57

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Vaak werken die extra powermodes niet als 1 of meer van je drivers niet ACPI-compliant zijn/is.

Vaak is dit een videokaart-driver (nVidia), zoals je al aangaf heb je de drivers van de Compaq site gedownload, heb je deze allemaal geinstalleerd?
En zijn dit ook de drivers voor het corresponderend OS? (W2K of XP).

Wellicht zitten er op een bijgeleverde CD wel de correcte drives, laat windhoos daar eens op zoeken.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

D3ton4tor schreef op 17 juni 2004 @ 13:02:
Vaak werken die extra powermodes niet als 1 of meer van je drivers niet ACPI-compliant zijn/is.

Vaak is dit een videokaart-driver (nVidia), zoals je al aangaf heb je de drivers van de Compaq site gedownload, heb je deze allemaal geinstalleerd?
En zijn dit ook de drivers voor het corresponderend OS? (W2K of XP).

Wellicht zitten er op een bijgeleverde CD wel de correcte drives, laat windhoos daar eens op zoeken.
Nou. :P Het probleem met die machine is dat er geen restore cd/dvd bij zit, maar er zat een restore partitie van 5 GB op. De machine was uitgerust met XP Home, dus ik heb die meuk gepartioneerd en kwam er pas later achter dat die restore partitie het enige was... Op de site van HP kun je doodleuk geen drivers downloaden, die verwijst je door naar je restore partitie. |:( (Leuk als je disk gecrashed is...) De drivers die ik niet bij de fabrikant kon scoren (Keyboard/muis ding en cardreader) heb ik bij HP weggetrokken bij de t.490, waarvoor je wel drivers kunt downloaden, in tegenstelling tot de t.590. :{

Voor de rest zit er overigens niet echt boeiende hardware in die machine, alles standaard Intel spul, Nvidia videokaart en realtek Nic en Sound. Van alles de laatste drivers geinstalleerd. Wat er dan over blijft zijn de drivers voor de multifunction toetsen voor het draadloze tobo/muis combo en een driver ding wat de cardreader unit de juiste namen geeft (MS/MS Pro/SD/CF enzo in explorer ipv I: J: en zo)

Dit spul deinstalleren heb ik dus al geprobeerd, dat hielp helaas niet. Maar ik zal nog eens kijken wat er gebeurd als ik de meuk eraf gooi en ff mijn register clean, misschien dat ik iets over het hoofd gezien heb. :)

Aannames zijn fataal.

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06-2025
hmmz
* frankivo schopt de topic ook nog maar eens ophoog

kzit naar herinstallatie op laptop met hetzelfde probleem |:(

http://forum.geizhals.at/t251480,1531827.html#1531827 gaat voor mij niet op als ik het zo bekijk, aangezien mijn harddisk niet iets van serial ata of raid is...

weet er inmiddels iemand een oplossing voor het probleem?

iRacing Profiel

• Jack Flushell
frankivo schreef op 23 juni 2004 @ 00:22:
hmmz
* Jack Flushell schopt de topic ook nog maar eens ophoog

kzit naar herinstallatie op laptop met hetzelfde probleem |:(

http://forum.geizhals.at/t251480,1531827.html#1531827 gaat voor mij niet op als ik het zo bekijk, aangezien mijn harddisk niet iets van serial ata of raid is...

weet er inmiddels iemand een oplossing voor het probleem?
Nieuw mobo loste het op
Zal wel aan je mobo liggen, onoplosbaar dus.

Verwijderd

Had hetzelfde probleem, bij mij lag het aan Deamon Tools dat was geinstaleerd, iets met de virtuele CD-rom drive die het aan maakt, na de-instalatie was het verholpen.

kwam erachter door een post bij de site van alcahol120% die hetzelfde probleem hadden door de virtuele drive die dat programma aanmaakt.

• Mexicanos
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij mij gaf Alcohol 120% de problemen na deze eraf gegooid te hebben kon ik hibernate wel activeren.

Verwijderd

Kijk eens of je onder computer in apparaatbeheer de ACPI Multiprocessor pc hebt geinstalleerd :+
Pagina: 1