Toon posts:

Ondertitels in DivX/Xvid film

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Xvid film, ook een divX film, en daar had ik een .srt file voor, die al ge-convert naar een .ssa bestand

Dan vobsub gepakt, die .avi erin gesleept, die .ssa erin gesleept, op mux geduwd, dan is hij eventjes bezig, je ziet de tijd zo, dan is het gedaan, ik open de file, maar de ondertitels zijn er niet bij?

Maar wel zie je zo in de onderste zwarte balk links "GAB2"

Hoe zet ik nu die ondertitels gewoon vast in de Xvid/DivX film? Heb al veel gezocht hier op GoT en google, maar het wil maar niet werken :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 14:04 ]

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

ik geloof niet dat het gaat lukken om een sub in een Divx te krijgen.

Wel kan je zoals de link aangeeft hem inbakken in een Mpeg.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik dus al geprobeerd, maar het werkt niet, ben er al dagen/weken mee bezig me die virtual dub en tempgenc en nan-dub en dub-mod enzo, maar het wil niet werken, heb al topics hierover ge-opend.

Maar ik dacht dat het kon om gewoon subs erin te zetten.

Ik convert nu niet meer met progjes, want altijd scheelde er wel iets mee.

Nu sleep ik gewoon de .avi bij Nero6 in, en dat gaat perfect, alleen, geen subs, en dat vindt ik zeer spijtig :'(

Verwijderd

heb je de site gelezen die ik gaf???

Volg de stappen tot

"Start nu de Frame Server van VirtualDub File>>Start frame server..."

Maar inplaats daarvan druk je CTRL+P In dit scherm onderaan kies je Xvid
Druk dan op ok en ga naar File en kies dan Save Avi.

Tada een avi met ondertiteling

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

hmm, subs krijg je zichtbaar op diverse mogelijkheden:

- Directvobsub gebruiken. Die zal subs opzoeken en automatisch weergeven. Voorwaarde: de subfile moet exact zelfde naam hebben als moviefile (enige verschil zijn extensies)

- Subs erin doen (hardsubs) Voordeel is gewoon afspelen zonder directvobsub, nadeel is de iets afname van kwaliteit, want re-encoden van avi gaat altijd wat verloren (net zoiets van opnieuw saven van jpeg) Beter softsubben. Er zijn genoeg tutorials voor op internet. Je hebt wel nodige ervaring nodig, en het kost tijd als subs verkeerd zitten of foute kleuren hebben. Niet aan te raden voor beginner.

- Gebruik container formaat (ogm of mkv) om subs samen met avi te muxen. Dat is beter en is veel gebruikt. Submux ken ik niet en zal weinig gebruikt te zijn. Aan te raden voor beginners.

- Juiste player gebruiken. De stokoude mediaplayer kan het niet. Gebruik Zoomplayer, of aangepaste Mediaplayer Classic (niet eentje in Windows) Met deze programma's worden mkv of ogm bestanden automatisch demuxed en krijg je dan subs te zien, weergegeven met behulp van directvobsub filter.

Anders heb je aardig fout gedaan als er nog geen subs te zien zijn.
Altijd vooraf testen of subs te zien zijn in Zoomplayer of MPC. Doet het niet, dan directvobsub inschakelen (te controleren of codecpack daarvoor installeren)

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Beetje offtopic vraagje, maar wou er niet speciaal een nieuw topic voor aanmaken.

Heb zelf een paar (officiele) dvd's geleend, om ze dan naar divx om te zetten. Maar soms kan er wel een stukje af van de film in het begin of eind. Als ik dan een paar seconden van het begin afknip, dan loopt natuurlijk de ondertiteling niet goed meer mee. Dat zou ik dus op kunnen lossen met "vobsub" (zit bij gordian knot). Ik dat programma opstarten, maar ik kan geen optie/functie oid vinden om het gelijk te laten lopen met de divx die ik heb gemaakt.

Weet iemand hier een manier op om de ondertitels synchroon te laten mee draaien met de film? Alvast bedankt voor het antwoord :)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Verwijderd

http://users.pandora.be/vlad/subsync/index_nl.htm

Daarmee moet het als het goed is lukken

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Bedankt RPG_Fan, ik zal het es met dat progje proberen 8)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Waarom zou je ondertitels in je videofile zelf willen bakken? Een beetje applicatie kan ondertitels toch netjes weergeven vanaf een losse (.srt, .sub oid) file? Ik vind van die ingebakken ondertitels vaak zelfs lelijk.
Pagina: 1