[sound] Geluid van TV door 5.1 aan PC

Pagina: 1
Acties:

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Goeiemorgen middag :),

Ik heb op mijn kamer een TV, Nintendo 64, PC en een 5.1 setje. Nu wil ik dus als ik Nintendo of TV kijk, het geluid via het 5.1 setje horen.

Hoe doe ik dat? De Line-In is al in gebruik door het 5.1 setje. Ik zou er dus nog een kaartje bij moeten zetten. Dit heb ik geprobeerd, maar dan raakt de geluidskaart waar het 5.1 setje aan zit, ontregeld (die geeft ruis / storing).

Ik ben er al wel van bewust dat ik geen echt 5.1 geluid zal krijgen, maar dat geeft niet. Ik wil gewoon geluid op die 5.1 boxjes.

Qua search ben ik niet heel veel verder gekomen, ik heb _denk ik_ de verkeerde woorden gebruikt :/.

Alvast bedankt :>.

Verwijderd

5.1 setje, bedoel je daarmee een 5.1 PC speaker set of een HT set?

Anyway, er bestaan bij de wat betere electrozaken wel schakelkastjes die je op de line-in van de pc kunt aansluiten en dan je tv en de N64 op dat kastje. Dan kun je switchen. Een mengpaneeltje zou ook nog een optie kunnen zijn als je al die apparaten ook tegelijkertijd wilt hebben.

• Bobje
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 13:36:
5.1 setje, bedoel je daarmee een 5.1 PC speaker set of een HT set?
5.1 Pc speaker set.
Anyway, er bestaan bij de wat betere electrozaken wel schakelkastjes die je op de line-in van de pc kunt aansluiten en dan je tv en de N64 op dat kastje. Dan kun je switchen. Een mengpaneeltje zou ook nog een optie kunnen zijn als je al die apparaten ook tegelijkertijd wilt hebben.
Uhm, dit snap ik even niet. De Nintendo geeft via de TV (de Tv eigelijk dus) een signaal uit. Dit moet eerst de computer ingaan, om het vervolgens weer uit te zenden met het 5.1 setje.
code:
1
[N64]-->[TV]-->[PC]-->[5.1]
Normaal zou het geluid de computer inkomen via de Line-in. Nu wordt de Line-in gebruikt om geluid uit te zenden. Met een schakelkastje zou ik dus wel mijn TV en 5.1 set tegelijk kunnen aansluiten. Maar van de TV moet het geluid de PC in, bij het 5.1 setje moet het geluid de PC uit. De Line-in kan dus niet tegelijk voor Line-in en Center-out (dacht ik) spelen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

I.p.v de line-in, kun je ook de ingang gebruiken waar je normaal cd CD-ROM speler aanhangt. Moet je wel ff een verloopkabeltje solderen, maar dat mag het probleem niet zijn!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Bobje
deepspace schreef op 28 maart 2004 @ 13:55:
I.p.v de line-in, kun je ook de ingang gebruiken waar je normaal cd CD-ROM speler aanhangt. Moet je wel ff een verloopkabeltje solderen, maar dat mag het probleem niet zijn!
Je bedoelt die audio kabeltjes? Waar rood/wit/zwart aan zit? Ik heb op het moment mijn CD-speler daar aan zitten. Ik ben zelf geen held in solderen, maar een A/V Tulp kabel omzetten in het signaal waarme die CD-rom werkt, ik denk niet dat dat gaat lukken. Er moet denk ik wel een simpelere oplossing zijn :).

[ Voor 4% gewijzigd door Bobje op 28-03-2004 14:07 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:43

voodooless

Sound is no voodoo!

De CD-rom kun kun je loskoppelen, gewoon in XP digitale audio extractie aanzetten. Dan kun je er gewoon tulp stekkers aanmaken en aanlsuiten. Verder is er niets speciaals nodig!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Volgens je specs heb je een Abit NF7-S mobo, indien dat nog steeds het geval is heb je gewoon een aparte LINE IN en aparte uitgangen voor FRONT, REAR en CENTER/SUBWOOFER (pagina 6 van de pdf manual)

Dus zou je gewoon je N64 aan kunnen sluiten op je pc. Wil je meer dan 1 LINE IN dan moet je inderdaad met een splitterkastje werken.

• Bobje
deepspace schreef op 28 maart 2004 @ 14:12:
De CD-rom kun kun je loskoppelen, gewoon in XP digitale audio extractie aanzetten. Dan kun je er gewoon tulp stekkers aanmaken en aanlsuiten. Verder is er niets speciaals nodig!
Uhm, ik heb juist dan toch een kabel met Tulp stekkers, die ik eraf moet halen om die (kale) kabeltjes aan mijn moederbord te bevestigen :??
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 14:12:
Volgens je specs heb je een Abit NF7-S mobo, indien dat nog steeds het geval is heb je gewoon een aparte LINE IN en aparte uitgangen voor FRONT, REAR en CENTER/SUBWOOFER (pagina 6 van de pdf manual)

Dus zou je gewoon je N64 aan kunnen sluiten op je pc. Wil je meer dan 1 LINE IN dan moet je inderdaad met een splitterkastje werken.
Het gaat hier om een andere computer, met de Asus A7V8X-X. Ik heb nu ook een TV-Anywhere kaartje geprobeerd, omdat daar ook een Line-In op zit. Alleen dan wordt dat kaartje als geluidskaart gebruikt, dan heb ik dus geen geluid meer.

[ Voor 24% gewijzigd door Bobje op 28-03-2004 14:19 ]

Verwijderd

bobje86nl schreef op 28 maart 2004 @ 14:18:
[...]
Het gaat hier om een andere computer, met de Asus A7V8X-X. Ik heb nu ook een TV-Anywhere kaartje geprobeerd, omdat daar ook een Line-In op zit. Alleen dan wordt dat kaartje als geluidskaart gebruikt, dan heb ik dus geen geluid meer.
Ah ok, handig als je dat ook even in je TS vermeldt dan.

Tja, dan zit er niets anders op dan idd deepspace's tip op te volgen- Of kijken of je een front panel kan krijgen waar wel die line in op zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 14:24 ]

Pagina: 1