[Authorware] Database Tabel Probleem

Pagina: 1
Acties:

• itdinges
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 09:00
Weet iemand hoe ik een dynamische database tabel kan maken in authorware.
Ik heb geprobeerd om dit te doen met het ActivX componenten (DBGrid) maar deze kan niet geladen worden onder authorware (dus niet bruikbaar). :(

Om het alleen iets te verduidelijken.

Ik heb in een access database een lijst met leerlingen die een COO cursus volgen.
Al deze leerlingen moeten dus in een tabel vrom op het schermkomen. Maar dan wel zo dat de data niet van het scherm afloopt. 8)7

(PS connect met de DB en het ophallen van de gegevens gaat allemaal goed. :) )

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat is het probleem van het tonen dan? Je kan toch op je scherm een aantal text velden neerzetten en deze vullen met de juiste gegevens? Een knopje erbij om naar de volgende "bladzijde" te springen en klaar. Mocht je text velden hebben die niet gevuld zijn, dan verberg je deze netjes.

Overigens zijn er volgens mij UCD's of Xtra's te vinden waarmee je een listview of een treeview op je scherm kan zetten en deze vullen met je DB gegevens.

Welke Xtra gebruik je overigens om in AW je data op te halen vanuit Access? De meest gebruikte Xtra (waarvan de naam me even ontschoten is) is namelijk aan de trage kant ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• itdinges
Ik gebruik gewoon een ODBC koppeling zouw niet weten welke Xtra dat is eigenlijk. :|
denk dat het deze is, Odbc.u32 aangezien die ook in de publish map staat :P.

PS mijn kennis van Authorware is niet echt bepaald hoog zegmaar, (Werk er nu grof weg 5 dagen mee :P)

• Creepy

Creepy

itdinges schreef op 28 maart 2004 @ 14:09:
Ik gebruik gewoon een ODBC koppeling zouw niet weten welke Xtra dat is eigenlijk. :|
denk dat het deze is, Odbc.u32 aangezien die ook in de publish map staat :P.

PS mijn kennis van Authorware is niet echt bepaald hoog zegmaar, (Werk er nu grof weg 5 dagen mee :P)
Dat is een UCD, en geen Extra ;). Maar dan heb je dus losse functies om de boel te openen, op te vragen e.d..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• itdinges
Een UCD, ok (werk pas een week met Authorware dus ben er nog niet erg handig )
maar ja ik prutel gewoon wat verder,
heb nu al wel iets, dus dat scheelt :P

• Creepy

Creepy

offtopic: je weet dat Authorware zo goed als niet meer ondersteunt wordt door Marcomedia?

• itdinges
Nee ^.^ dat wist ik niet

Maar goed ben al wel iets verder, heb nog wel 1 vraagje eigenlijk..
Ik probeer data van uit een qeurry in een soort van array te pleuren maar dat wil niet heel erg lukken, waarschijnlijk doe ik van alles fout. ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Trace("--- Return Data Leerlingaanta. -- ")
Trace("LeerlingAantal Inhoud " ^ LeerlingAantal)

Trace("--- Return Data LeerlingOverzicht -- ")
Trace("LeerlingOverzicht Inhoud " ^ LeerlingOverzicht)

i := 0
-- Begin met uitlezen van de leerlingen.
repeat with i := 1 to LeerlingAantal
    rij[i] := GetLine(LeerlingOverzicht; i; i)
    Trace ("inhoud rij["^i^"] : " ^ rij[i] )
end repeat

uID             := GetLine( rij[i] ; 1; 1; Tab)
    uVoornaam       := GetLine( rij[i] ; 2; 2; Tab)
    uTussenvoegsels := GetLine( rij[i] ; 3; 3; Tab)
    uAchterNaam     := GetLine( rij[i] ; 4; 4; Tab)
    uInlognaam      := GetLine( rij[i] ; 5; 5; Tab)
    uKlas           := GetLine( rij[i] ; 6; 6; Tab)
    uExtra          := GetLine( rij[i] ; 7; 7; Tab)

Volgens mij zout dit zo toch ongeveer moeten kunnen,
alleen blijven de waardus 0, en daar schiet ik niet echt veel mee op..

• Creepy

Creepy

Die rij[i] wordt wel goed gevult? En LeerlingenOverzicht is een array of een textveld??

Heb je geen ODBC functies om door een resultset heen te lopen?

En waarom gebruik je geen 2 dim. array, of een associative array. Zo kan je rij[i] gebruiken als zijnde rij[i,"uid"] (of was het rij[i]["uid"]?). De precieze syntax is me even ontschoten, Authorware is voor mij ook al zo lang geleden ;)

• itdinges
LeerlingOverzicht is een Qeurry van 7 strings en dan een X aantal rijen (is dynamisch),
met LeerlingAantal vis ik eerst het aantal rijen er uit, (die X dus)
en dat zit ik dan per rij in een array.
Teminste das de bedoeling :P

Wat die ODBC dingen betreft ik heb geen flauw idee of ze daar iets voor hebben, ik had eigenlijk gehoopt van wel, maar ben nu al 2 weken aan het zoeken en kan alleen maar, betaalde versie vinden, en ik kan er geen geld aan uit geven.

• Creepy

Creepy

Heb je hier al eens gekeken? En dan bij de categorie Xtra's en UCD/U32

Datagrip schijnt de meest gebruikte te zijn. Die moet je echter wel kopen, maar een eval versie is gewoon te gebruiken. Je krijgt dan wel een popup aan het begin van je app. Wat me opviel aan datagrip is dat ie bagger traag was. (in elk geval met AW 5 en 6). Ik heb toendertijd zelf een UCD geschreven voor het connecten naar een AccessDB, en helaas, deze is niet vrij te gebruiken ;)

En ik betwijfel dus of leerlingenoverzicht wel een array is, aangezien je niet hebt aangegeven of het een array is. Van datagrip kan ik me herinneren dat er een functie is om een result set in een array om te zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Creepy op 30-03-2004 08:49 ]

• itdinges
Leerlingoverzicht is ook geen array, das gewoon een sting van alles gescheiden door tabs,
het probleem is, dat we dus geen demo spullen mogen gebruiken en het mag ook geen cent kosten.. (anders had het ook niet zo lang hoeven duren)

naja ik prutsel wel wat verder we hebben morgen en overleg, en dan zal ik het wel ff over dat datagrip hebben.
(PS ik heb er wel ff mee zitte werken maar als ik de voorbeeld code gebruik) krijg ik, een syntax error. (lijkt me niet echt handig?)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
global rsHandle
global dbHandle
--
-- Save any un-saved data
--
if DGRSGetEditMode(rsHandle) = 2 then
    SaveCurrentData()
    DGRSUpdate(rsHandle)
    DGRSMoveLast(rsHandle)
end if

set descStr = the text of member "tmpDesc_Field"
set NumStr = the text of member "tmpNum_Field"

if the number of words in descStr=0 and the number of words in numStr=0  then
   return
end if

set id = DGRSGetFieldValue("ContactID", rsHandle)
if id <> "#ERROR#" then
    set tmpRS = DGCreateRecordset("SELECT * FROM PhoneNumbers Where ContactID ="  >>
    && id, dbHandle)
    DGRSAddNew(tmpRS)
    DGRSSetFieldValue("ContactID", id, tmpRS)
    DGRSSetFieldValue("Description", descStr, tmpRS)
    DGRSSetFieldValue("PhoneNumber", numStr, tmpRS)
    DGRSUpdate(tmpRS)
    DGRSClose(tmpRS)
end if

dit is gewoon stukie code uit de documentatie, maar als ik dit gebruik krijg ik steeds syntax errors. :?
volgens mij moeten die , vervangen worden door ; ofniet |:(

• Creepy

Creepy

Whehehe.. het aloude lijstscheidingstekens en AW probleem.
Je werkt op een Nederlandse Windows? Zo ja, dan is je lijstscheidingsteken een ; Als je je lijstscheidingsteken op een , instelt zal het wel werken. AW neemt helaas voor de lijstscheidingsteken de taalinstellingen van je systee over.

Tip: gewoon in Windows je lijstscheidingsteken op , instellen als je met AW werkt. Anders blijf je de ,'s vervangen door ;'s.

• itdinges
Sjonge sjonge... das echt een Bagger instelling natuurlijk :|
Hoe ken je nu ooit consistend werken als ze daar geen vaste regels voor gebruiken :|

PS ik werk op een UK versie van Windows, alleen met nederlandse settings.. voor, tijd, geld etc

[ Voor 29% gewijzigd door itdinges op 30-03-2004 10:42 ]

Pagina: 1