Toon posts:

MLDonkey: ervaringen ? (nu nogal traag)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Nu ik een ADSL-verbinding heb, kan ik ook wat makkelijker/sneller bestanden downloaden. Ik ben daarvoor in eerste instantie wat met MLDonkey aan het spelen. Ik heb dit gecompileerd en geinstalleerd, maar ben nog niet echt tevreden. Ik weet echter niet precies wat ik moet verwachten, dus ben benieuwd naar andere ervaringen.
Waar ik op dit moment last van heb, is:
- trage user interface van MLDonkey zelf. Via de browserinterface (http://localhost:4080) duurt het verwerken van een optie verschrikkelijk lang. Is dit normaal of mist er iets in de configuratie ?
- het downloaden zelf is heel erg traag (<1Kb). Ik heb al diverse FAQ's en GoT-pagina's bekeken, maar nog niet het goede antwoord gevonden. Wel denk ik dat er wat problemen zijn met de firewall, maar stel dat dat is opgelost, wat zijn dan download-snelheden die een beetje passen bij m'n verbinding (1024/320) ?

Alvast bedankt,
Melis

Verwijderd

Ik heb het zelf een tijdje geprobeerd maar ik heb het al snel weg gedaan omdat ik niet helemaal blij wwas met de UI. De snelheid hoort volgens mij wel een stuk hogen te zijn omdat MLdonkey oa via het overnet netwerk werkt wat wel aardig snel werkt op zich.

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04:04
Ik heb zelf net versie 2.5-16 geïnstalleerd en moet zeggen dat ie een stuk rapper is dan de vorige die ik had (2.5-9 geloof ik)

Verder ligt het er heel erg aan wat je download. Ik heb wel eens dingen die gewoon dagen of zelfs weken duren, maar dat probleem heb je ook met eMule. Populaire dingen gaan vaak stukken sneller.

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Idd populaire dingen gaan gewoon soms 100 bij mij, die heb je dan ook zo binnen. Maarja die obscure files die gaan er niet sneller op. MLdonkey gebruikt gewoon niet het credit syteem wat Emule gebruikt en daardoor is het een stuk sneller.

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-02 20:19

ikbenwouter

! w t R

Y0ur1 schreef op 28 maart 2004 @ 13:18:
Idd populaire dingen gaan gewoon soms 100 bij mij, die heb je dan ook zo binnen. Maarja die obcure files die gaan er niet sneller op. MLdonkey gebruikt gewoon niet het credit ssyteem wat Emule gebruikt en daardoor is het een stuk sneller.
Als je gewoon een beetje gezonde upload instelt gaat Emule juist heel snel.

........................................................................................................................................................

Verwijderd

Ik draai mlDonkey op mijn server en ik vind het nog steeds het beste P2P pakket. De UI is niet super en inderdaad soms traag (en soms pakt hij bijv. mijn cancels niet) maar daar kan ik best mee leven.

Het pakket draait permanent op mijn always-on Linux server en ik kan van overal (via een VPN) transfers toevoegen en verwijderen. Transfers gaan niet altijd even snel, maar als je er niet de hele tijd op let komt het meeste na een tijdje wel binnen.

Ik krijg soms download rates van 400 Kbyte/s, maar dat zijn wel de uitzonderingen. Meestal mag je al blij zijn met 20.

Het feit dat je een limiet aan je upload kunt stellen betekent dat je normaal gesproken bijna niks merkt van het feit dat MLD op de achtergrond aan het downloaden is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 13:24 ]

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
woutor schreef op 28 maart 2004 @ 13:20:
[...]

Nou ik heb een tijd emule gebruikt en bij mij zuigde het best wel... Ik upload nu gewoon altijd 20 k up met mldonkey

Verwijderd

Topicstarter
woutor schreef op 28 maart 2004 @ 13:20:
[...]

Wat is een 'beetje gezonde upload' ? De parameters die ik nu in downloads.ini heb staan zijn:
(* The maximal upload rate you can tolerate on your link in kBytes/s (0 = no limit)
The limit will apply on all your connections (clients and servers) and both
control and data messages. *)
max_hard_upload_rate = 10

(* The maximal download rate you can tolerate on your link in kBytes/s (0 = no limit)
The limit will apply on all your connections (clients and servers) and both
control and data messages. *)
max_hard_download_rate = 104

Wat gebruiken jullie ?

• ikbenwouter
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-02 20:19

ikbenwouter

! w t R

Ik heb nu een gemiddelde UL:DL ratio van 2:1 op Emule.
Mijn upload staat op 40 K/s en die zit ook bijna altijd vol dus dat betekent dat ik gemiddeld op een download zit van 20 K/s.

Ik download veel obscure bestanden, geen populaire dingen dus ik ben wel tevreden met deze getallen.

........................................................................................................................................................

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-02 09:33
Breek mij de bek niet open :X

Ik vind het om te ... om te ... }) Vind hem perfectos :D

Gewoon wat dieper in gaan op het configureren en je krijgt een beest waar je U tegen zegt. Nee ik ben geen teamlid oid dat ik m'n eigen bijdrage zit te supporten. (kan net een beetje java, meer niet)

Als je een beetje die server lists goed verzameld, wat tijd erin steekt in vooral het configureren van het donkey netwerk kan je makkelijk en snel downloaden. Soms duurt een film een dag (hooguit anderhalf) en soms is die met het uur binnen ( jaja, 8Mbit nu :D ) En de extra's die erbij zitten om te controleren dat het geen Fakes zijn zijn ook goed.

Ik werk met MLdonkey icm Sancho. Sancho omdat je daarmee kan forceren om weer te connecten met alle sources die je hebt. (dat mis ik bij G2Gui)

Tot slot nog een paar screenies: Het downloaden van bronnen zelf EN het mooie grafiekje :) (grafiekje was van toen ik nog een 2Mbit con. had, kan je nagaan)

Voor de rest vind ik al die extra opties die erop zitten wel leuk, BitTorrent/DC/GNutella(2) alleen is het allemaal nog een beetje in de testfase. Ik wacht met smart af op de rest, want op de site stond iets in de zin van dat de volgende release best wel eens 1 file van meerdere netwerken tegelijk kon slurpen (dat is een sterk verhaaltje, maar met of zonder die functionaliteit vind ik het te doen)
Networks can be enabled/disabled, searches are performed in parallel on all enabled networks, but each file is only downloaded from one network (wait for next release !), but from multiple clients concurrently.

[ Voor 1% gewijzigd door LinuX-TUX op 28-03-2004 14:48 . Reden: downloaden piccie verkeerde URL gegeven ]

Verwijderd

Topicstarter
LinuX-TUX schreef op 28 maart 2004 @ 14:29:

Gewoon wat dieper in gaan op het configureren en je krijgt een beest waar je U tegen zegt. Nee ik ben geen teamlid oid dat ik m'n eigen bijdrage zit te supporten. (kan net een beetje java, meer niet)

Als je een beetje die server lists goed verzameld, wat tijd erin steekt in vooral het configureren van het donkey netwerk kan je makkelijk en snel downloaden. Soms duurt een film een dag (hooguit anderhalf) en soms is die met het uur binnen ( jaja, 8Mbit nu :D ) En de extra's die erbij zitten om te controleren dat het geen Fakes zijn zijn ook goed.

Ik werk met MLdonkey icm Sancho. Sancho omdat je daarmee kan forceren om weer te connecten met alle sources die je hebt. (dat mis ik bij G2Gui)
"Gewoon wat dieper in gaan op het configureren": kun je hier iets meer over zeggen ? Wat moet je wel configureren en wat kun je op de default laten staan ? Kun je wellicht je ini's posten ?

Welke lists gebruik jij ?

Ik gebruik nu de HTML-versie van MLDonkey en heb even gekeken naar een KDE-versie (KMLDonkey). Heb sancho al wel binnen, maar nog niet geinstalleerd.

Melis

• LinuX-TUX
Ik kan je wel de aanpak vertellen:

1) Geen HTML mods gebruiken (Zuul en die van MLdonkey zelf op :4080)
2) Goede GUI erbij slepen (zelf vond ik Sancho wel relax)
3) Wat googlen op "servers.met" (zet zo wel een lijstje neer op mijn site, hel om te vinden)
4) Afstellen daarintegen (max connecties dat soort onzin) moet je echt op je verbinding zelf doen. Ik kan hier ECHT veel draadjes tegelijk open zetten zonder dat de modem/router of bandbreedte de bottleneck gaat vormen, dus ik heb gewoon 50 servers ingevult (dat dat het streven is) maar heb daarintegen wel weer de andere netwerken die nog wat instabiel zijn/niet lekker werken uit gezet. (bij mij staat aan: Soulseek Donkey en BitTorrent)
5) Zorg dat je een High ID hebt op de netwerken en hem sinds je geen Kabel hebt, ook wat upload gunt. (ADSL downloads hebben daar minder last van als kabel, dus waarom zou je er wakker van liggen?)

Zoek & download tips:
1) Vlak voordat je zoekt, even nog wat meer servers connecten, neem de Advanced search bij Sancho als je avi bestanden download, kan je hem heel erg focussen en daarna sorteren op aanbod + controleren!
2) Geef hem de eerste 5 minuten de ruimte (niet gelijk van: HEE, der gebeurd geen fl*kker, NEXT!) + prioriteit als je er 1 of 2 download en mocht de download wat instorten, connect nog een paar servers en doe connect all.
3) Ligt weer aan de verbinding zelf, maar geef hem de ruimte om zoveel mogelijk door te zoeken naar bronnen, met 20 zijn we natuurlijk niet content en helpt de "connect all" optie natuurlijk niet optimaal als je telkens naar dezelfde 20 terug gaat. ( Doe je dacht ik met: min_left_sources uit mijn hoofd, staat hier op 150, dus als je dan net naar een paar nieuwe servers connect gaat ie gelijk staan te zeuren }) )

Voor de rest is het nog wat spelen met de mogelijkheden, meer niet :)

[edit]
Server Met lijstje, voeg er gerust 1 toe :)

[ Voor 4% gewijzigd door LinuX-TUX op 28-03-2004 15:42 ]

• LinuX-TUX
Om toch deze vorm van donkey clients omhoog te werpen, nog een replie eruit.

Ik ben sinds kort over gestapt van m'n eigen geconfigte/compileerde MLdonkey naar de standaard debian installatie.

Heb er helemaal niets aan veranderd en het werkt al goed. Weer Sancho erbij als client en je hebt geen eMule/Donkey meer nodig :)
Als je haast hebt even snel de commando's "vu" en "nu #" gebruiken in de console van sancho en hij gaat weer als de brandweer :Y) ( en af en toe apt-get update;apt-get upgrade wil ook wel eens helpen om hem bij de tijd te houden :D )
Pagina: 1