Helaas is 1 van mijn slangetjes gaan lekken gisteren. Het gevolg is dat mijn radeon 9500 (gemod naar 9700) uiteraard nat is geworden. Heb e kaart een tijdje te drogen neergelegd en weer in de computer gestopt. Echter wanneer ik dat doe blijken de pinnetjes (weet ff de naam niet) nog vochtig te zijn want het beeld is knap lelijk en als ik de kaart weer verwijder zijn ze helemaal vochtig. Heeft iemand dit eerder meegemaakt ? , en zo ja gaat de kaart nog werken als ik m droog of moet ik vast op zoek naar een nieuwe ?
Verwijderd
Waar zitten die pinnetjes? Als het de connectoren zijn, waarmee de kaart in het AGP slot zit, zou je met een fohn over het mobo moeten gaan.
Het water zou dan namelijk uit het AGPslot kunnen komen, dan zou fohnen dat moeten oplossen, mits de kaart en het mobo niet zijn beschadigd.
Het water zou dan namelijk uit het AGPslot kunnen komen, dan zou fohnen dat moeten oplossen, mits de kaart en het mobo niet zijn beschadigd.
Volgens mij is het mobo al om zeep
, ik probeer het nu met een ander mobo maar de koelvloeistof komt uit de connectoren.
Als je de pc aanzet terwijl de kaart nog nat is weet je zo goed als zeker dat de kaart hardstikke dood is. Dus eerst echt lang (paar dagen) wachten tot alles opgedroogd is. Dan proberen of de kaart weer gewoon werkt. Maar aangezien je nu al geprobeerd hebt terwijl de kaart nog vochtig was geef ik je weinig kans
Verwijderd
Hoeft nog niet dood te zijn: Ik had dit ook een keer, allemaal water op m'n videokaart.
Met een fohn drooggemaakt, werkte allemaal weer.
NIet goed genoeg waarschijnlijk, want toen alles (echt) goed was opgedroogt, is er weer een verbinding ontstaan-> weer artifacts. VErvolgens met alcohol schoongemaakt, alles deed het weer.
Dit water kwam overigens alleen op de pcb, dus niet in het slot zelf btw
NIet goed genoeg waarschijnlijk, want toen alles (echt) goed was opgedroogt, is er weer een verbinding ontstaan-> weer artifacts. VErvolgens met alcohol schoongemaakt, alles deed het weer.
Dit water kwam overigens alleen op de pcb, dus niet in het slot zelf btw
dat is heel erg niet waar , ik heb dat erp ongeluk eens gedaan en mn mobo en vid kaart hebben dat overleeft ( ik wist toen nog niet dat mn wc lektePollewob schreef op 28 maart 2004 @ 13:49:
Als je de pc aanzet terwijl de kaart nog nat is weet je zo goed als zeker dat de kaart hardstikke dood is. Dus eerst echt lang (paar dagen) wachten tot alles opgedroogd is. Dan proberen of de kaart weer gewoon werkt. Maar aangezien je nu al geprobeerd hebt terwijl de kaart nog vochtig was geef ik je weinig kans
Het ligt er heel erg aan, op je kaart en in je pc ligt vaak een cm stof, stof+gedestileerd water == non-gedestileerd water, en dat geleidt dus zeer goed. Als er een klein kortsluitinkje ontstaat, zal je pc niet booten, en zal je kaart het over leven. Als er echter 12V op je vpu komt te staan zal die wel gauw dood zijn. Je kunt dus geluk en pech hebben met water, natuurlijk moet je hem wel altijd eerst laten drogen(als je weet dat er een lek is)dat is heel erg niet waar , ik heb dat erp ongeluk eens gedaan en mn mobo en vid kaart hebben dat overleeft ( ik wist toen nog niet dat mn wc lekte ) is toen ook over mn geluidskaart gekoemn en werkt ook nog steeds prima. alleen toen ie nog nat was wou ie niet booten, dus ik kijken en schrik WATER (wel gedestileerd he) nou alles laten drogen en zo en toen gewoon op gestart
De kaart kan nog best werken ! Vergeet namelijk niet dat een waterkoeling meestal in combinatie met gedest. water is. Dat geleid geen stroomPollewob schreef op 28 maart 2004 @ 13:49:
@ TS:
Laat je kaart gewoon een aantal dagen drogen.. Ga niet experimenteren met een haardroger ofzow
Als het echt gedestileerd water was zou de pc gewoon doorwerken ook al ligt er water op de videokaart
Verwijderd
Ged. water heeft meestal toch nog wel een geleidbaarheid van 1 of 2 microsiemens (kraanwater = 400). Het is idd héél weinig, en in hoeverre het voor problemen kan zorgen weet ik niet, maar ik zou het niet voor de lol in m'n pc durven gooien.Pollewob schreef op 28 maart 2004 @ 17:57:
Als het echt gedestileerd water was zou de pc gewoon doorwerken ook al ligt er water op de videokaart
Wel dank allemaal. Ik ben rustig aan het wachten, het is overigens geen gedestilleerd watr maar koelvloeistoef. Beetje greasy maar ik hoop er het beste van. De kaart licht nu vrolijk achter mijn radiator. Mar ik hoop echt dat ie het blijft doen, een beetje kaart kost toch weer een hoop geld. Zo goedkoop en enorm snel vind je ze eigenlijk niet meer denk ik.
Pagina: 1