Ik heb sinds enige tijd een Audigy 2 kaart, nooit problemen, tot voorkort.
Situatie:
Met IDE schijf geen problemen.
Sinds ik 2X SATA (Raid 0) ontstonden er problemen.
Hiervoor gebruik ik de onboard oplossing op mijn mobo (sil-image-chip d8 ik).
Mijn eigen conclusie is dat deze Sata chip ALLEEN Pio ondersteund en geen DMA.
Na het toevoegen van effecten aan het geluid gaat het geluid kraken bij een hoge HD belasting. Dit lijkt niet erg, maar zonder CMSS 2 klinkt het geluid stukken minder vol. Nu hoopte ik dat jullie oplossingen hadden.
Wat er misschien ook toe doet: Bij belasting van HD's gaat beeld ook storen bij videokaart!
De Audigy 2 heeft IRQ 16 en de SATAraid chip IRQ 18.
Wat ik al gedaan heb:
1. Verandere van type pc (dat bespaard een irq ofzo)
2. Alle onboard zooi uitzetten, behalve hoognodige. (dus onboard sound, onboard firewire, 1 van de 2 onboard netwerkaarten enz)
3. Ander PCI slot.
4. Alle oplossingen geprobeerd op de site van Creative.
5. Nieuwe drivers geprobeerd.(sound&chipset)
Systemspecs staan in signature.
Hopelijk hebben jullie een oplossing zodat mijn geluid niet meer kraakt/ beeld niet meer stoort bij tv-kaart.
Kraakgeluid komt vaker voor, zijn ook al veel topics over geweest, toch denk ik dat dit probleem daar niet in behandeld wordt.
Situatie:
Met IDE schijf geen problemen.
Sinds ik 2X SATA (Raid 0) ontstonden er problemen.
Hiervoor gebruik ik de onboard oplossing op mijn mobo (sil-image-chip d8 ik).
Mijn eigen conclusie is dat deze Sata chip ALLEEN Pio ondersteund en geen DMA.
Na het toevoegen van effecten aan het geluid gaat het geluid kraken bij een hoge HD belasting. Dit lijkt niet erg, maar zonder CMSS 2 klinkt het geluid stukken minder vol. Nu hoopte ik dat jullie oplossingen hadden.
Wat er misschien ook toe doet: Bij belasting van HD's gaat beeld ook storen bij videokaart!
De Audigy 2 heeft IRQ 16 en de SATAraid chip IRQ 18.
Wat ik al gedaan heb:
1. Verandere van type pc (dat bespaard een irq ofzo)
2. Alle onboard zooi uitzetten, behalve hoognodige. (dus onboard sound, onboard firewire, 1 van de 2 onboard netwerkaarten enz)
3. Ander PCI slot.
4. Alle oplossingen geprobeerd op de site van Creative.
5. Nieuwe drivers geprobeerd.(sound&chipset)
Systemspecs staan in signature.
Hopelijk hebben jullie een oplossing zodat mijn geluid niet meer kraakt/ beeld niet meer stoort bij tv-kaart.
Kraakgeluid komt vaker voor, zijn ook al veel topics over geweest, toch denk ik dat dit probleem daar niet in behandeld wordt.
[ Voor 6% gewijzigd door Sharkys op 28-03-2004 12:18 ]