Toon posts:

3Com 3C905TX based Ethernet adapter wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe Aldi pc gekocht. Nu wil ik de netwerkkaart die in de computer zit gebruiken voor internet en heb ik een 3Com 3C905TX netwerkkaart bijgeplugd om een netwerkverbinding met een andere computer te maken.
De computer ontdekte de netwerkkaart wel, maar beschikt niet over software ervoor. Ik heb geprobeerd om software van internet te downloaden maar die wordt niet herkend door de computer.

Wie heeft ook zoiets bij de hand gehad en een oplossing voorhanden?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik had dat laatst ook met een realtek 8139 in xp. die zou hij natuurlijk gewoon moeten zien. was een nieuwe mobo, een nieuwe windows install en een nieuwe kaart. andere kaart of ander pci slot hielpen niet. uiteindelijk hielp het laden van de standaardwaarden in de bios setup. heel gek, want het was een nieuw bord en ik heb niks zitten verkloten ofzo.

ps: die 3com 905 wordt volgens mij ook standaard gezien door xp.

• Volk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-05 13:16
zoiets had ik laatst ook in windows 2000.

Ik plugde mijn 3com 905b in en starte windows op.
hij zag wel een ethernet adpater maar kon geen drivers vinden.

Ik heb toen een clean install gedaan en toen deed hij het wel :S

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Gewoon bij Driverguide.com het volledige modelnaam enzo intypen plus OS. Dan krijg je als het goed is de 'meest compatible' drivers. Meteen ff dat apparaat uit apparatenbeheer verwijderen en overal waar 'ie eventueel nog zou kunnen staan (wellicht ff ander PCI slot proberen).

Vervolgens rebooten, en bij het detecteren de locatie opgegeven van die gedownloadde stuff. Dan zou 'ie het toch echt moeten doen :o

[ Voor 19% gewijzigd door Silent Thunder op 28-03-2004 23:41 ]