Met Vigor Router en ADSL 2 netwerken verbinden

Pagina: 1
Acties:

• Amster
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-08 15:43
Hallo,

Ik ben nu al een tijdje aan het zoeken naar een "makkelijke" en goedkope oplossing om 2 lokale netwerken aan elkaar te koppelen door middel van VPN over adsl.

ik denk dat ik op beide lokaties een ADSL Router van Draytek neerzet.
(een 2500 of een 2600)

Als ik die aangesloten heb volgens "het boekje" en ze kunnen allebei op het Internet komen.
en vervolgens volg ik alle stappen zoals uitgelegd op de site van Draytek LAN-LAN verbindingen tussen twee routers.

Als dit is ingesteld moet ik dan aan de private kant van de routers nog iets speciaals doen met de OS (windows 98/2k en XP)
extra dingen aan zetten zoals PPTP.?

Misschien is dit al eens behandelt en kan ik door de bomen het bos niet meer zien, maar ik kom met zoeken een hoop tegen over de Vigor en hoe deze te configureren.Maar nergens zie ik staan wat ik dan nog moet doen.

Wat mijn vraag dus is :
Moet ik zorgen dat de twee netwerken elkaar gaan zien door in de OS settings aan te passen of wordt dit allemaal door de router gedaan (eventeel met wat hulp van het RIP protocol)?

met vr. gr.
:+ Erwin (8>

Don't speak unless you can improve on the silence.

Verwijderd

Beste Amster,

Waneer je 2 routers aan elkaar koppelt hoeft er in de regel verder geen werkstation daarvoor geconfigureerd te worden. Wat wel erg belangrijk is is dat de routering in het lan goed loopt. Als je als default gateway op de werkstations het lan ip van de router ingeeft dan is dat geen probleem.

Mocht je toevallig met een proxyserver werken dan is het belangrijk dat hier ook het een en ander op geconfigureerd gaat worden.

Persoonlijk zou ik niet voor een draytek router kiezen om een VPN voor een lan-lan op te zetten, maar als je kijkt naar een wat makkelijkere en goedkopere oplossing dan is dit misschien toch wel de juiste oplossing voor jou.

Suc6!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

volgens mij moet je om te beginnen 2 poorten openen:

poort 500 UDP
poort 47 TCP

op beide routers, doorsturen naar de pc waar je verbinding mee wilt maken (de server neem ik aan)

en dan verder het OS configureren volgens mij...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

win2k nerd schreef op 28 maart 2004 @ 13:50:
volgens mij moet je om te beginnen 2 poorten openen:

poort 500 UDP
poort 47 TCP

op beide routers, doorsturen naar de pc waar je verbinding mee wilt maken (de server neem ik aan)

en dan verder het OS configureren volgens mij...
Volgens mij heb je de vraag niet helemaal goed gelezen :) Hij gaat de VPN opzetten met de routers zelf.

• Amster
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-08 15:43
Hallo bedankt voor de snelle reactie,
Mischien kunnen jullie mij met nog een vervolg vraagje helpen,

Als ik de Lan-2-Lan op zet mbv de vigor routers, kan ik dan op elke locatie ook nog gewoon internetten?

@ Meph:
ik weet dat er stabielere / betere opties zijn met meer profesionele spullen.
maar helaas heb ik daar geen budget voor :'(
Tevens is dit voor mij ook een beetje om te leren

:+ Amster (8>

Don't speak unless you can improve on the silence.