Bescheiden auto installatie vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:37
Nu moet het er dan toch maar van komen, leuk die standaard installatie, maar 1 speaker klinkt niet lekker, en dit ga ik dan mooi als excuus aanvoeren om de zooi maar ff wat te "upgraden" :+ (auto is van moeders :{ )
Ik ben niet een hardcore/trance/rmb/oid liefhebber, en hoef dus niet uit me stoel te trillen, maar wil wel een beetje meer bas, ik heb geen hoedenplank (opel tigra) en alles dat niet in de deuren zit moet het liefst makkelijk demonteerbaar zin, want das makkelijk als er om boodschappen gegaan wordt of iets dergelijks.

Nu zat ik zelf te denken aan gewoon 4 speakers op mijn standaard radio (vervanging van dat ding is niet echt een optie ivm moeders ;) ). En een actieve subwoofer in de kofferbak, waarvan ik de kabels dan onderbreek met een connector, zodat dat makkelijk mee kan (kan dat kwaad trouwens als ik de radio aanzet terwijl daar niets aan hangt?)

Heb even rond zitten neuzen, en dacht voor de speakers aan iets als deze:

Kenwood KFC-1379ie € 53.1
Afbeeldingslocatie: https://wwws.autoshop.nl/winkel/dbproducts/kfc-1379ie.jpg
Kenwood speakers 13 cm, 2 wegsysteem, 150 watt.

Voor de actieve sub kwam ik deze tegen:

Pioneer TS-WX105A € 188.10
Afbeeldingslocatie: https://wwws.autoshop.nl/winkel/dbproducts/tswx105a.jpg
Pioneer 10 cm subwooferbox met ingebouwde versterker van 100 watt.

Maar ik las in een ander topic dat die 10cm echt veel te weinig is om fatsoenlijk geluid uit te krijgen, maar ik zou het wel in die prijsklasse willen houden ( +/- 200 euro) want ik wil niet ver boven de 300 euro uitkomen. iets dat me wel redelijk lijkt voor een bescheiden setje (of ben ik nu een krent :? )
Ik las ook dat je dan beter een pasieve subwoofer kunt nemen, is dat een betere optie voor mij :? Als iemand zegt dat iets 100watt is dan heb ik eigenlijk geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen :{ Weet niet wat er uit m'n radio komt, maar tis een standaard opel/philips radio-cdspeler, dus denk 4x25 ( :? )

Zit ik een beetje op koers nu, of maak ik hier de verkeerde keuzes, en wat is een betere keuze dan die pioneer sub dat toch een beetje rond die prijsklasse zit?

(hoop dat ik niet al te n00bish overkom, heb niet al te veel kaas van audio gegeten, als ik iets belangrijks over het hoofd gezien heb, vertel het me dan aub :) ) (prijzen en pics van https://wwws.autoshop.nl/ )

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117

Die speakers kan je in ieder geval aanraden.

Komt een zeer behoorlijk geluid uit, zelfs bij een standaard JVC radio met 4x 40w.

Enige nadeel is dat ze niet echt diep (blijft toch maar 5'). Een sub is dus echt aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Als je de mogelijkheid hebt om in plaats van die 13cm kenwoods iets groters te nemen, raad ik je dat aan.
Als je namelijk wat harder gaat, beginnen ze te vervormen, en ben je genoodzaakt de bas wat terug te draaien.
Dat was tenminste het geval met de 13cm tweeweg JVC's die ik in mijn deuren heb zitten.
Heb het maar opgelost door ze op een aparte versterker te hangen en ze fijn te filteren. :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:37

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

En wellicht zou je ook eens kunnen kijken naar een compo setje.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:43
Ik denk dat je beter voor een composetje kan kijken voor voor in de auto , die zijn er ook van kenwood en pioneer en die klinken best leuk.

Verder voor een subwoofer , kijk eens naar de goedkopere subs van caliber en jbl , die zijn er voor rond de 230 E actief.

Hier in Bergen Op Zoom zit autoshop brabant en daar verkopen ze echt veel :)

suc6 er mee.

offtopic gisteren bij een maat ook alles ingebouwd.

6x9"in de hoedenplank ( jbl GTO 926 )
16.5 CM pioneer in iedere deur ( x4 )
En een 10"subwoofer met versterker in de kofferbak
het klink eecht strak en gaat ook aso hard :P
/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Anoniem: 117 schreef op 28 maart 2004 @ 09:33:
Die speakers kan je in ieder geval aanraden.
Phase-Shifter schreef op 28 maart 2004 @ 10:59:
Als je namelijk wat harder gaat, beginnen ze te vervormen, en ben je genoodzaakt de bas wat terug te draaien.
Dat was tenminste het geval met de 13cm tweeweg JVC's die ik in mijn deuren heb zitten.
Lijkt me dat dit gewoon merk gerelateerd is? de Kenwoods zijn beter dan de JVC's :?
teacher schreef op 28 maart 2004 @ 11:58:
En wellicht zou je ook eens kunnen kijken naar een compo setje.
Wat is een compo setje als ik vragen mag?
Galaxis schreef op 28 maart 2004 @ 12:10:
Ik denk dat je beter voor een composetje kan kijken voor voor in de auto , die zijn er ook van kenwood en pioneer en die klinken best leuk.

Verder voor een subwoofer , kijk eens naar de goedkopere subs van caliber en jbl , die zijn er voor rond de 230 E actief.

Hier in Bergen Op Zoom zit autoshop brabant en daar verkopen ze echt veel :)

suc6 er mee.
Autoshop brabant ken ik wel, woon in BoZ namelijk :)
Dacht eigenlijk juist dat bijv Caliber (waar ik eens wat van gehad heb, was er erg over te spreken) juist een prijklasse duurder zat dan de bekende HiFi merken. Ik kan alleen nergens een site vinden waar er prijzen van vermeld worden.

Een (Actieve :? ) sub is dus wel aan te raden zie ik, groter dan 13cm (in de deuren) kan ik niet echt gaan, dat is gewoon de maat die er in past, de "grilles" moeten er wel weer gewoon voor kunnen, me moeder zal niet echt te spreken zijn over 17cm boxen die de deur uit komen zetten ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Maverick op 28-03-2004 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 16:09

JT

VETAK y0

Mediamarkt is duur, behalve met sommige aanbiedingen. Ga daar is kijken, misschien kan je voor 180 pleuro een losse subwoofer met een losse amp en kabelset vinden. Tijdje geleden stond er Caliber. Misschien staat er ook nog Lightning Audio, wat ook goed is want dat is het budget spul van Rockford Fosgate.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Zoals gezegd, autoshop brabant ziet hier in de stad, dus als ik weet wat ik wil dan denk ik dat ik het daar het beste haal. Overigens vroeg ik mij af hoe ik zoiets aansluit. Pak ik gewoon de draad van de linker/rechter-achterspeaker en verbind ik die met de sub, of is dat helemaal fout? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32302

Maverick schreef op 28 maart 2004 @ 13:11:
Zoals gezegd, autoshop brabant ziet hier in de stad, dus als ik weet wat ik wil dan denk ik dat ik het daar het beste haal. Overigens vroeg ik mij af hoe ik zoiets aansluit. Pak ik gewoon de draad van de linker/rechter-achterspeaker en verbind ik die met de sub, of is dat helemaal fout? :X
line out uitgang van je radio lijkt me een betere optie.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Maverick schreef op 28 maart 2004 @ 12:33:
Wat is een compo setje als ik vragen mag?
Een componentenset. Dan heb je een losse woofer en een losse tweeter met eventueel een kastje met het scheidingsfilter. Het voordeel daarvan is dat de richtingsongevoelige lagere tonen gewoon uit de deur komen waar je de woofer plaatst en de hogere tonen uit de tweeter die je een mooi plekje kan geven hoger op de deur, de A-stijl of het dashboard. Zo krijg je meer hoog op je luisterpositie met een beter geluid als gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Maverick schreef op 28 maart 2004 @ 13:11:
Er moet een kabel van je accu naar je kofferbak om de amp van de subwoofer van stroom te voorzien. En dan ook nog een kabel van achter je radio naar de kofferbak voor de sub. En je sub hoeft niet actief te zijn, je kan ook een losse amp en sub kopen :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Anoniem: 32302 schreef op 28 maart 2004 @ 13:15:
[...]
line out uitgang van je radio lijkt me een betere optie.. ;)
En dat heeft iedere radio?
Wekkel schreef op 28 maart 2004 @ 13:22:
[...]

Een componentenset. Dan heb je een losse woofer en een losse tweeter met eventueel een kastje met het scheidingsfilter. Het voordeel daarvan is dat de richtingsongevoelige lagere tonen gewoon uit de deur komen waar je de woofer plaatst en de hogere tonen uit de tweeter die je een mooi plekje kan geven hoger op de deur, de A-stijl of het dashboard. Zo krijg je meer hoog op je luisterpositie met een beter geluid als gevolg.
Ah ok, das niet echt een optie, heb niet echt plek om die tweeters op een goede plek zonder dat ze te zien zijn in te bouwen, dus dan valt dat voordeel weg.

Heeft niemand een redelijk advies voor een andere Sub? Of een site met caliber producten incl prijs?

[ Voor 68% gewijzigd door Maverick op 28-03-2004 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:54

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

Een maat van mij heeft een sub 38cm doorsnede, ik dacht 400watt rms, heeft hij 100€ betaald, het is van het "merk" bass denk ik, dat staat teminste in het groot op de sub, hij heeft er een versterker aanhangen van climax, denk dat hij die tweedehands heeft gekocht voor 75€ ofzo, hij haald met die woofer toch 131.6db tijdens een db-drag, dus dat is al iets, en zeker voor die prijs...

[ Voor 5% gewijzigd door Jellabie op 28-03-2004 13:49 ]

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Ja, maar voor een 38cm doorsnede sub heb ik dus geen plek. (overigens is dat een beetje overkill ook denk ik)

[ Voor 31% gewijzigd door Maverick op 28-03-2004 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

Voor 60 euro heb je een 18" (46cm) subwoofer van raveland die prima bonkt, ik haal hier op mijn kamer (100m³, 40m²) 126dB met 2 van die dingen, tel daar nog maar 10-15dB bij op en dan weet je wat je in de auto haalt :P

Moraal van het verhaal dB's zegt niet zoveel, je gaat echt niet met 130dB muziek luisteren.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, laatst bij een dB wedstrijdje bij Conrad kwam een of andere gast langs met 2 Gamma boomboxen op z'n radio zonder amp erachter, haalde nog 108,6dB :+

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 28-03-2004 17:32 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Ja das allemaal heel leuk, maar zoals ik al zei, het moet ene beetje handzaam zijn, en het hoeft niet door de hele buurt te bonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 23:37
JT schreef op 28 maart 2004 @ 17:27:
Ja, laatst bij een dB wedstrijdje bij Conrad kwam een of andere gast langs met 2 Gamma boomboxen op z'n radio zonder amp erachter, haalde nog 108,6dB :+
Het voordeel is je hoort toch niets clippen, want het lijkt ofdat het altijd clipt :D

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
hey maverick , wat is je mail ? ik wil het best aansluiten voor je , heb ook alles ingebouwd bij mijn maat :) . Neem even contact met mij op anders :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Galaxis schreef op 28 maart 2004 @ 21:56:
hey maverick , wat is je mail ? ik wil het best aansluiten voor je , heb ook alles ingebouwd bij mijn maat :) . Neem even contact met mij op anders :) .
Mwah, dat inbouwen moet wel lukken, tis meer wat ik moet gaan kopen, dan hoe sluit ik het aan, doe electrotechniek, dus zou me dood moeten schamen wil het niet lukken ;) (Mailen kun je me altijd, op d.hagenaars (AT) home.nl )

Maar ff genoeg van dat offtopic geneuzel, zit nog wel met een paar dingetjes.

Is een actieve sub nodig voor wat ik wil bereiken? (geloof dat ik wel duidelijk heb gemaakt dat niet persee de hele buurt mee hoeft te genieten als ik het woonerf op kom rijden.
kan het kwaad als ik een loskoppelbaar iets maak kan de installatie nog aan zonder iets te slopen?
Wat is een goede sub voor zo'n 200E voor mijn doeleinden
waar vind ik specs/prijzen van bijvoorbeeld Caliber produkten

Ga een zaterdag maar eens buurten bij autoshop brabant zowiezo, vand e week me ma maar ff waarschuwen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Actief is niet nodig, maar je moet er zowiezo een versterker bij hebben. Kijk anders is voor de JBL Bass Pro. Klein, alles in een kistje en als je aan de kabels stekkertjes maakt dan kan je hem er ook zo uit halen.

http://www.versand-preisw...bassbox-jbl-bass-pro.html

[ Voor 16% gewijzigd door JT op 28-03-2004 22:37 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
In je deuren kan je maximaal 13 cm kwijt ?

Moet je eens bij autoshop brabant kijken naar 13cm speakerstjes van Alpine , een acteive sub is niet nodig , maar als je een sub wil heb je t och een versterker nodig. Vandaar dat een actieve sub wat makkelijker is omdat daar de versterings module al zit ingebouwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-07 16:19

Sick Nick

Drop the top!

Daar hoef je natuurlijk niet perse op te letten, je kan ook geoon een losse amp tegen de behuizing van je subwoofer aanschroeven. Zit ie ook er aan vast en haal je 1 ding uit je auto als je hem eruit wilt halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108223

Je hebt nodig:

*een Composetje die in je standaard deuropening past: Macaudio, Caliber, Pioneer, Kenwood, noem maar op. Gewoon bij de audioboer binnenwippen en er enkele beluisteren.

* Een High-low converter om aan je originele autoradio aan te sluiten. dit is een converter waar je aan de ene kant je luidsprekeruitgang van de radio aansluit, en aan de andere kant verkrijg je dan een cinch-aansluiting aan de adapter. Zo kun je op je originele radio zonder probleem een versterker aansluiten. Een originele Tigra-radio heeft geen line-outs.

* Je maakt of koopt een kistje met een 25 cm subje erin. Kist en Subwoofer samen heb je ZEKER voor 200 euro van een degelijk merk. voor een leek raadt ik je aan om een kist te kopen. Laat je niet naaien door die boomboxen met neon verlichting en andere tuinverlichting !!, Koop bij een audioboer, die zal je deftig materiaal verkopen die in je budget past.

*Je koopt je een versterker, en monteert deze op je kist. achteraan of zo. Zorg dat de versterker een Low-pass filter heeft, deze zorgt ervoor dat je sub alleen de lage tonen binnenkrijgt.

*Vervolgens wat stroomkabels: 5 meter voedingsdraad 10 mm², 2 meter massadraad 10 mm², massa neem je op een stevige plaats zoals die bout waar je gordels aan vastzitten. Verf afschuren en met een draadoog bevestigen.
Dan nog een cinch kabel van 5 meter, en een 'remote' draad waar je je versterker mee inschakelt van 1,5 mm² (geschakelde 12 volt die je meestal aan de iso-connector van je radio kunt nemen). En dan nog een zekering met zekeringhouder voor aan de batterij.

* Wat het loskoppelen betreft, Ik denk dat caliber zo'n fiches verkoopt die je kan loskoppelen. Zo kun je eenvoudig je boeltje eruit nemen en de hond of schoonmoeder meenemen in de kofferbak ! :+

Veel succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108223

Uit een 13 cm composetje kun je héél deftige klank krijgen !, gewoon voor een kwalitatief setje kiezen, deftig inbouwen, deur iets meer isoleren, en radio een beetje afstellen. Sony heeft ook leuke compo's, ikzelf verkies Mac-audio qua prijs-kwaliteit verhouding, maar er zijn heel wat merken.

Wees niet te trots om hulp te vragen wat de installatie betreft : Het zou kunnen leiden tot kapotte onderdelen, of zelfs brand. Eens je het samen met een 'ancien' hebt geinstalleerd, is het peanuts.

Kies geen te grote sub. een 20 of 25 cm sub is ideaal. Dan is je kist niet te groot, en valt het gewicht ook mee.

Al es nagedacht over tweedehands materiaal ? Als je goed rondkijkt op internet zijn er echte koopjes te doen. Dan heb je voor je budget deftig materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Met actieve sub bedoel ik dus een subwoofer met ingebouwde versterker, of een lossen, das 1 pot nat natuurlijk ;) Alleen een woofer is dus niet handig zoals ik begrijp.
Waarom ik beter een compo setje kan nemen snap ik niet echt, losse tweeters zijn imho voor mijn situatie nergens voor nodig.
Ik heb zelf ff dit gebrouwen, dit lijkt me handig om te doen.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/d.hagenaars/schema.png
klik voor groter

Of de sub van appart met de amp of alles in 1 zit laat ik dan even in het midden.
Achter laat ik de oude boxen zitten, die zitten op een klote plaats, en ik heb gene hoede plank, dus kan er toch weinig nuttigs mee, als ik dan de subwoofer mer versterker erin plug, dan koppel ik ze gewoon los. Dan krijg ik dus de L + R kanalen gecombineerd, maar dat kan geen kwaad geloof ik he?

De voorspeakers moet ik gewoon ff kijken wat ze hebben voor rond de 50 euro, ben niet zo merkgeil, dus ik vraag bij autoshop brabant wel wat goed is. Alleen voor de subwoofer ben ik er nog niet helemaal uit, Ik zag die Jbl wel, maar die kost op sommige plekken bijna 300 euro. Denk dat ik dan beter apparte sub en amp kan nemen. Als ik zo'n kist neem (Hebben ze die bij Autobrabant Galaxis, vast wel he?) Dan kan ik de amp. er evt ook nog wel IN monteren lijkt me.

(heb btw nog een 400(!) Watt versterker van supertech liggen, zal'k die evt gebruiken? :+ :Y) ;) )
Al es nagedacht over tweedehands materiaal ? Als je goed rondkijkt op internet zijn er echte koopjes te doen. Dan heb je voor je budget deftig materiaal.
Ik heb het opzich niet zo op 2e hands, persoonlijk trekje vrees ik.

[ Voor 9% gewijzigd door Maverick op 29-03-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

LPF zit meestal al in de amp. Klein maar fijne woofer: JL Audio 6w0, dan heb je maar een kissie nodig van 10 liter :) 6,5" woofer met 75w continu. Gericht op SQ (SQ=Sound Qualtity, SPL=Sound Pressure Level)

Kijk even in mijn signature :P

[ Voor 12% gewijzigd door JT op 29-03-2004 22:09 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:02

mollie

als je speakers onder aan in je deuren zitten kan je wel losse tweeters gebruiken anders stralen de hoge tonen op je benen af.. ook leuk maar het klint voor geen meter...de tweeters trekken het geluidsbeeld omhoog en zo hoort het :)

mocht je een sub willen koop dan minimaal een 25 cm .. voor dat geld zijn het geen super subs dus kan je wel wat oppervlakte gebruiken

voor wat caliber aanbiedingen
www.caradio.nl

andere winkels kan je zoeken op www.showyoursound.nl

zorg dat je de boel fatsoenlijk aansluit met minimaal 10mm2 en zeker de boel af binnen 30 cm van je accu ..beter nog koop een kant en klaar setje dan weet je zeker dat dat goed zit

suc6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dat 10" verhaal ben ik zeker niet met je eens. Zoals er al staat, hij wil toch geen booming car. Daarnaast haal je met een JL Audio 6w0 alsnog 113dB. En dat is echt wel hard genoeg in een auto. Dat 6,5" niet voldoende zou zijn is gewoon bullshit.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
10" is wel het absolute maximum, als ze veel groter worden dan wordt het onhandig. en bovendien, overbodig.
Een klasgenoot van me heeft nog een 10" Caliber woofer in kist staan, hij weet niet hoeveel watt uit z'n hoofd, maar er heeft een 400wat versterker (ook caliber) aangehangen. Voor 50 euro is ie voor mij, dus dat is absoluut het overwegen waard. Denk dat ik dan gewoon een 2x50 Caliber versterkertje voor koop (wat is een richtprijs voor zoiets??? ) dat lijkt me wel een redelijke combinatie. Ik kan misschien morgen wel ff langs AutoshopBrabant, dus kan ik even onformeren ook, anders vrijdag.
2x50 lijkt me meer dan voldoende voor mijn situatie, die kan ik dan als 1x100 gebruiken, of is dat niet goed/voldoende?

Dat van die tweeters stelde iemand anders ook al voor, maar ik wil die dingen niet in me auto hebben hangen, tmag best discreet blijven.

M'n schema is wel de manier om het te doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ga er maar vanuit dat dat ding geen 400w is :P Heb je ook niet nodig. Zou gewoon zoiets voor je sub nemen: http://www.rondevries.nl/...ath=23_89&products_id=354

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
JT schreef op 30 maart 2004 @ 20:59:
Ga er maar vanuit dat dat ding geen 400w is :P Heb je ook niet nodig. Zou gewoon zoiets voor je sub nemen: http://www.rondevries.nl/...ath=23_89&products_id=354
Nee dat snap ik, maar als ie daar aan heeft gehangen zonder kapot te gaan, dan moet een 100w versterker ook lukken lijkt me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja hoor. Alleen zal een Caliber 100w amp echt niet goedkoper zijn dan de Magnat die ik hierboven gaf.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Hm dat kan, maar hijs wel erg krachtig. Ik heb ooit eens een 2x20Watt Caliber gehad (leen) en dat ding maakte al herrie waar je U tegen zei. Dus ik ben eerder geneigd om een minder Watt Caliber te nemen voor hetzelfde geld, of moet ik dan eerst maar eens een magnat versterker beluisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

20w gaat ook hard, of het nou Caliber, Magnat of Hifonics is. Die Magnat zal zeker wel de 100watts leveren die de caliber dat doet. Magnat zegt gebrugd 200w continu, ik schat 150 echt. Met dezelfde kwaliteit en goedkoper.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
JT schreef op 30 maart 2004 @ 23:10:
20w gaat ook hard, of het nou Caliber, Magnat of Hifonics is. Die Magnat zal zeker wel de 100watts leveren die de caliber dat doet. Magnat zegt gebrugd 200w continu, ik schat 150 echt. Met dezelfde kwaliteit en goedkoper.
Ik las in een ander topic dat het niet slim is om een luchte amp aan een sware sub te hangen, dan beter een luchte sub eraan, klopt dit zo, of begrijp ik het dan verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Klopt wel. Maar zoals ik al zei, die sub zal gerust geen 400w aankunnen :P Geef is een type voor die woofer. Ik geloof dat alleen de allerduurste van Caliber dat aankunnen en dan zou die maat het niet voor 50 euro verkopen :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

Het hele lichte versterker/zware speaker en zware versterker/lichte speaker verhaal wordt altijd maar gedeeltelijk uitgelegd.

1. Als je met een lichte amp een zware speaker op wilt blazen moet je deze gedurende langere tijd laten clippen, iets wat iemand normaal gesproken wel hoort

2. Met een zware versterker kun je harder spelen voordat je begint te clippen dus je kan meer decibels halen zonder te clippen

3. Met een zware versterker kun je zonder te clippen (dus ook zonder het te horen als je er niet oplet) een speaker al opblazen.

4. Als je een speaker tot zijn maximum belast (met een zware versterker) krijg je door het verwarmen van de voicecoil een grotere weerstand waardoor je SPL naar beneden gaat, dit heet powercompresie en het komt natuurlijk niet voor als je een zwaardere speaker hebt met meer warmteafvoermogelijkheden.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

m.m schreef op 31 maart 2004 @ 07:23:
Als je met een lichte amp een zware speaker op wilt blazen moet je deze gedurende langere tijd laten clippen, iets wat iemand normaal gesproken wel hoort
Ik begrijp dat je dat pas vanaf 10% clippen hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Ik bedoelde meer dat een luchte amp aan een luchte sub beter/meer klinkt dan een zwaresub aan een luchte versterker.

Ik zal eens informeren naar het typenummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

m.m schreef op 31 maart 2004 @ 07:23:
Het hele lichte versterker/zware speaker en zware versterker/lichte speaker verhaal wordt altijd maar gedeeltelijk uitgelegd.

1. Als je met een lichte amp een zware speaker op wilt blazen moet je deze gedurende langere tijd laten clippen, iets wat iemand normaal gesproken wel hoort
Je moest is weten hoeveel mensen dat niet horen :| Dat is echt om van te schrikken gewoon...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
hm, even om het typenummer gevraagd van die sub. Caliber power cube (schrijf je dat zo?) 110 SK. Heb er even op gegoogled, maar kan niet vinden?

Vandaag ook bij autoshopbrabant. Voor 200 euro hebben ze een nette active sub 50watt rms van Caliber. appasrt zit je al gauw zeker 100 euro hoger. dus als die woofer wat blijkt te zijn is dat zeker een optie om te overwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Apart 100 euro hoger ? Ik haal voor 50 euro een JBL woofer en voor 80 euro een 200w Magnat amp. Das nog altijd 130 euro, 70 euro minder dan die Caliber van die winkel :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
JT schreef op 31 maart 2004 @ 23:35:
Apart 50 euro hoger ? Ik haal voor 50 euro een JBL woofer en voor 80 euro een 200w Magnat amp. Das nog altijd 130 euro, 70 euro minder dan die Caliber van die winkel :P
woofer incl. kist?

vertel me waar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

www.rondevries.nl voor de amp, daar kan je evt ook een woofer meenemen (die Hollywood voor 59 ziet er goed uit, met die Magnat van 39 kom je er ook wel en de JBL kan je voor 50 bij RAF halen) en dan heb je 2 opties:
• Zelf kist maken, kosten zo een 15 euro, onbekleed
• Beklede kist halen, zo een 39 euro

Zelfs met de laatste optie ben je nog 30 euro goedkoper uit, heb je een amp met meer vermogen en heb je uitbreidingsmogelijkheden :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
hm, ken jij btw die caliber sub die ik noemde? (powercube 110Sk) die kan ik voor 50 euro kopen, das natuurlijk helemaal handig dan naruutlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik ken hem niet. Ik denk dat het voor jou de beste optie is om die te nemen en dan een losse amp halen.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Vrijdag kan ik die iig bekijken, als ie niet te lomp (groot) is dan lijkt me dat een goede optie, moet dan alleen nog een redelijke versterker vinden. Frontspeakers is zoiezo niet echt een drama, das allemaal wel best. (blijkt btw dat er 17 in gaat ipv 13, ik zat abuis)
Maar kan ik nu beter een mono versterker nemen, of gewoon een normale stereo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Mono heb je niet nodig en is stukje duurder. Neem zo een Magnat Scorpion :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
hm de 400 ziet er idd wel netjes uit. denk dat het idd die kant op zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Die kan je bruggen zodat je uiteindelijk alsnog 1 kanaal hebt :)
Check m'n sig :P

[ Voor 19% gewijzigd door JT op 01-04-2004 00:00 ]

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1