Nu moet het er dan toch maar van komen, leuk die standaard installatie, maar 1 speaker klinkt niet lekker, en dit ga ik dan mooi als excuus aanvoeren om de zooi maar ff wat te "upgraden"
(auto is van moeders
)
Ik ben niet een hardcore/trance/rmb/oid liefhebber, en hoef dus niet uit me stoel te trillen, maar wil wel een beetje meer bas, ik heb geen hoedenplank (opel tigra) en alles dat niet in de deuren zit moet het liefst makkelijk demonteerbaar zin, want das makkelijk als er om boodschappen gegaan wordt of iets dergelijks.
Nu zat ik zelf te denken aan gewoon 4 speakers op mijn standaard radio (vervanging van dat ding is niet echt een optie ivm moeders
). En een actieve subwoofer in de kofferbak, waarvan ik de kabels dan onderbreek met een connector, zodat dat makkelijk mee kan (kan dat kwaad trouwens als ik de radio aanzet terwijl daar niets aan hangt?)
Heb even rond zitten neuzen, en dacht voor de speakers aan iets als deze:
Kenwood KFC-1379ie € 53.1

Kenwood speakers 13 cm, 2 wegsysteem, 150 watt.
Voor de actieve sub kwam ik deze tegen:
Pioneer TS-WX105A € 188.10

Pioneer 10 cm subwooferbox met ingebouwde versterker van 100 watt.
Maar ik las in een ander topic dat die 10cm echt veel te weinig is om fatsoenlijk geluid uit te krijgen, maar ik zou het wel in die prijsklasse willen houden ( +/- 200 euro) want ik wil niet ver boven de 300 euro uitkomen. iets dat me wel redelijk lijkt voor een bescheiden setje (of ben ik nu een krent
)
Ik las ook dat je dan beter een pasieve subwoofer kunt nemen, is dat een betere optie voor mij
Als iemand zegt dat iets 100watt is dan heb ik eigenlijk geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen
Weet niet wat er uit m'n radio komt, maar tis een standaard opel/philips radio-cdspeler, dus denk 4x25 (
)
Zit ik een beetje op koers nu, of maak ik hier de verkeerde keuzes, en wat is een betere keuze dan die pioneer sub dat toch een beetje rond die prijsklasse zit?
(hoop dat ik niet al te n00bish overkom, heb niet al te veel kaas van audio gegeten, als ik iets belangrijks over het hoofd gezien heb, vertel het me dan aub
) (prijzen en pics van https://wwws.autoshop.nl/ )

Ik ben niet een hardcore/trance/rmb/oid liefhebber, en hoef dus niet uit me stoel te trillen, maar wil wel een beetje meer bas, ik heb geen hoedenplank (opel tigra) en alles dat niet in de deuren zit moet het liefst makkelijk demonteerbaar zin, want das makkelijk als er om boodschappen gegaan wordt of iets dergelijks.
Nu zat ik zelf te denken aan gewoon 4 speakers op mijn standaard radio (vervanging van dat ding is niet echt een optie ivm moeders
Heb even rond zitten neuzen, en dacht voor de speakers aan iets als deze:
Kenwood KFC-1379ie € 53.1

Kenwood speakers 13 cm, 2 wegsysteem, 150 watt.
Voor de actieve sub kwam ik deze tegen:
Pioneer TS-WX105A € 188.10

Pioneer 10 cm subwooferbox met ingebouwde versterker van 100 watt.
Maar ik las in een ander topic dat die 10cm echt veel te weinig is om fatsoenlijk geluid uit te krijgen, maar ik zou het wel in die prijsklasse willen houden ( +/- 200 euro) want ik wil niet ver boven de 300 euro uitkomen. iets dat me wel redelijk lijkt voor een bescheiden setje (of ben ik nu een krent
Ik las ook dat je dan beter een pasieve subwoofer kunt nemen, is dat een betere optie voor mij

Zit ik een beetje op koers nu, of maak ik hier de verkeerde keuzes, en wat is een betere keuze dan die pioneer sub dat toch een beetje rond die prijsklasse zit?
(hoop dat ik niet al te n00bish overkom, heb niet al te veel kaas van audio gegeten, als ik iets belangrijks over het hoofd gezien heb, vertel het me dan aub
PSN: DutchTrickle PVoutput