ATI 9700 rare lag tijden game na CPU overklok

Pagina: 1
Acties:

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn Barton 2600 overgeklokt naar 11.5x182 fsb. Alles is goed gegaan en ik heb verder heel stabiele computer ( geen error of crash )
Vcore 1.65v, Dimm 2.9 (die draait nu op 220 mzh) en AGP default voltage.

Ik speel alleen Call of Duty op dit moment en ik heb heel erg last van soor lag achtig beeld vertraging.. mijn fps dropt van 150 naar 2-5 fps (1 of 2 sec). Dit had ik niet met mijn ouwe T-bred 2400 (draaide op 11x200)

Ik heb alles geprobeerd... fastwrite staat gewoon uit en AGP heb ik ook op 66mhz gelocked... verder zou ik ook niet weten wat eigenlijk oorzaak is...

Ik heb ook geen hoge ping als die lag-achtig beeldvertraging voor doet. Het gebeurt ook gewoon zomaar maar ook als iemand neerschiet...

BVD

Lucky Goldstar

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Wat zijn je temps? Heb dit ooit eens voorgehad met een Pentium III; de fan was niet gestart tijdens booten en toen kreeg ik ook zo'n lag als de CPU te warm werd tijdens het gamen.

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Dawai schreef op 28 maart 2004 @ 03:22:
Wat zijn je temps? Heb dit ooit eens voorgehad met een Pentium III; de fan was niet gestart tijdens booten en toen kreeg ik ook zo'n lag als de CPU te warm werd tijdens het gamen.
Mijn CPU temp is idle 45 stressed 50

Lucky Goldstar

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:20

OMD

Ik had exact hetzelfde. Je moet je cpu wat lager zetten of je videokaart wat lager zetten dan zijn al je probs voorbij. Ik had het met ut2004 rare lags zoals jij beschrijft en toen gooide ik me cpu en videokaart omlaag toen waren probs voorbij.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

Verwijderd

OMD schreef op 28 maart 2004 @ 03:49:
Ik had exact hetzelfde. Je moet je cpu wat lager zetten of je videokaart wat lager zetten dan zijn al je probs voorbij. Ik had het met ut2004 rare lags zoals jij beschrijft en toen gooide ik me cpu en videokaart omlaag toen waren probs voorbij.
maar dat is waarschijnlijk niet wat hji wil.

Ik heb het hier trouwens ook als ik mijn cpu (p4 1.7 Ghz) overclock tot 1.9 krijg ik in bf ook van die rare lags, duren gemiddeld zon 3 a 5 sec ook met een radeon 9700 :? . Ik heb mijn cpu daarom maar weer teruggeclockt, wel vreemd want eerst had ik dit nooit.

Ben nu maar mijn radeon aan t overclocke zit al op GPU 351 en geheugen 286 (verder durf ik nog niet met de standaard koeling), maar het verschil mag der cker weze. In BFVietnam haal ik cker 25 tot 30 frames hoger.

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 11:27:
[...]

maar dat is waarschijnlijk niet wat hji wil.

Ik heb het hier trouwens ook als ik mijn cpu (p4 1.7 Ghz) overclock tot 1.9 krijg ik in bf ook van die rare lags, duren gemiddeld zon 3 a 5 sec ook met een radeon 9700 :? . Ik heb mijn cpu daarom maar weer teruggeclockt, wel vreemd want eerst had ik dit nooit.

Ben nu maar mijn radeon aan t overclocke zit al op GPU 351 en geheugen 286 (verder durf ik nog niet met de standaard koeling), maar het verschil mag der cker weze. In BFVietnam haal ik cker 25 tot 30 frames hoger.
Ik heb mijn cpu weer onderklokt... 11.5x170 en ATI is niet overgeklokt maar toch heb ik die bagger lag weer... echt niet te geloven :P

Lucky Goldstar

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:52
Volgens mij heeft dit te maken met de videokaart. Ik denk dat je ram van de VID kaart niet meer helemaal in orde is.

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 04:43
Ik kan hierover maar één ding zeggen: je videokaart is te warm geworden. Zorg voor betere cooling of stop met overklokken van je CPU!

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Ik heb voor lol 2 opties uitgeprobeerd... CPU standaard laten-Videokaart Standaard dan effe proberen... zelfde resultaat.

Toen overklok 11.5x195 ATI core 290 mem 285 ... precies zelfde resultaat... :P

Lucky Goldstar

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:20

OMD

wat me wel opvalt is dat dit probleem voornamelijk bij radeon 9700(pro) gebruikers optreed. Ik heb op meerdere sites gelezen van dit probleem. Je kan ook proberen met ander drivers te gaan werken misschien dat het dan wat beter gaat.

succes.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // RX9070 Hellhound

• DJkim

DJkim

Topicstarter
Zou je mij link kunnen geven van die forum? Dan kan ik het ook effe doornemen :)

Lucky Goldstar

• Laar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-08 16:17
Hoe vaak gebeurt het ? Toevallig niet exact om de 2 minuten ? Dat is een probleem dat ik heb met Norton Antivirus 2003 installed. Effe je PC gewoon idle laten draaien, met Task Manager open, en kijken of je CPU usage constant laag blijft, en niet af en toe (of exact elke 2 minuten...) even een piek geeft van 50-100%....

Helpt het niet... dan is dat toch ook weer 1 zaak uitgesloten....

www.beneluxracingonline.com

Pagina: 1