[Car Audio] Versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 554 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Airpower
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12 20:55

Airpower

Feel the Power!

Topicstarter
Ik heb een VDo Dayton 2703 cd/MP3-autoradio van 4X 55Watt. Ik wil graag de volgende boxen hierop aansluiten:

-Magnat Classic 130 Compo-setje
System 2 way component car speaker
Impedance 4 Ohm
Frequency spectrum 38-25000 Hz
Nominal/musical power handling 65/130 Watt
Sensivity/Soundpressure level 90 db
Crossover frequencies 4100 Hz

-Pioneer TS-A6910 6x9"
weg "A-ccelerate" 6 x 9" coaxiale speakers.

Frequency response: 25 - 30.000 Hz
Sensitivity (1W/1m): 93 dB
Maximum Power: 330 Watt
Nominal input power: 80 Watt
Speaker Size: 265 x 185 mm
Woofer size (cm): 16,3 x 23,7 cm
Woofer material: Crystalline IMPP Cone woofer with Butyl rubber edge
Midrange size (mm): 66,0 mm
Midrange material: cone mid-range with Ferrite magnet
Tweeter size (mm): 18,0 mm

-Pioneer TS-W305c Woofer
C-Type Subwoofer
30cm woofer
Interlaced Aramid Fibre Reinforced IMPP cone
Wide-roll, 3-layer fibre woven radial surround
Dual mass high power magnet
Extended and vented pole yoke
Frequency response 18-2000Hz
Sensitivity (1W/1m) 89dB
QTS 0.34
Recommended sealed enclosure (Litres) 42.5
Lowest resonance frequency (FS) 35Hz
Maximum Power 800 Watt
Nominal input power 400 Watt
VAS 51.45L
Woofer size (cm) 30cm

Nu komt mijn vraag;

Welke versterker kan ik hier het beste bij nemen? mono, 2, 4 of 6-kanaals?
en hoe moet dit worden aangesloten? Kan je bv. het beste de boxen op de radio laten en alleen de woofer op de versterker of alle boxen op de versterker + de woofer of er tussenin?

Misschien een beetje een n00b-vraagje, maar ik ben nou eenmaal een n00b op audio-gebied. Toch hardstikke bedankt!

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Sluit de frontspeakers, de magnat waarschijnlijk, op de headunit aan, en koop dan een 4-kanaals versterker.
Wel een exemplaar met goede filter-opties uiteraard.
De woofer filter je lowpass 100Hz, de rearspeakers highpass 100Hz.

Maar ik denk dat als je even de search gebruikt, je genoeg informatie kunt vinden. :)

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Airpower

Airpower

Feel the Power!

Topicstarter
Hoeveel vermogen moet de versterker dan hebben?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik zou het andersom doen... In tegenstelling tot wat iedereen blijkt te vergeten is een goed geluid van voren (tenminste; voor de muziekliefhebber) belangrijker dan goed geluid van achter. Hierom zou ik dus mijn voorspeakers aan de versterker hangen (behalve meer power vaak ook beter geluid), óf alle speakers aan een versterker hangen. Maar dan denk ik dat een 4 en een 2 kanaals versterker of zelfs 3 2 kanaalsversterkers goedkoper is dan een 6 kanaals (bestaan die uberhaupt?). Je zou dan eventueel die sub gebrugd aan de woofer kunnen hangen, en de 4 kanaalsversterker voor de speakers kunnen gebruiken...

En vermogen zegt, zeker in car-audio, niet zo heel erg veel. Je moet alleen wel op kwaliteit letten... Dus hang geen Marquant/AE/Supertech of iets in die richting in je auto, mijn ervaring is dat het geluid daar over het algemeen niet beter van wordt. Maar de meeste versterkers van de wat betere merken voldoen denkik wel. Duurdere jvc versterker zijn trouwens best goed voor het geld. Maar ook hierbij geld, ga eens luisteren.

Trouwens; gisteren kwam een klant bij mij met de vraag "ik ben op zoek naar een 750 watt RMS woofer..." Dan weet je al meteen hoe laat het is :+

[ Voor 33% gewijzigd door MikeyMan op 28-03-2004 11:41 ]

• Roger_Rabbit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-12 00:27
6 kanaals versterkers bestaan wel, die zijn er zelfs met een apparte subwoofer uitgang. :9 :P

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB

• Airpower

Airpower

Feel the Power!

Topicstarter
Welke versterker kan ik het beste nemen gelet op de prijs?

http://www.rondevries.nl/...8c5612c531edff7f2720c2f35

edit:
Als ik de front op de head unit laat en de achterboxen (6x9) en de woofer op de versterker wil hebben

[ Voor 28% gewijzigd door Airpower op 28-03-2004 11:49 ]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:19

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

hoe groot is dat budget dan eigenlijk?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

* teacher gaat mee met MikeyMan...

Zoek een leuke brugbare 4-kanaals versterker en zet daar de compo set (waarvoor je wel een iets betere mag kiezen) op en de sub. Speakers achter kan je op bezuinigen (6x9 hoéft niet) en die gewoon op je HU laten spelen.

edit:

gelet op de prijs:
jbl gto 6000 (dan heb je 6 kanalen!)
Lanzar vibe 431

Iets meer "pit":
magnat combat 900

goede allrounder:
signat rom 4

serieus ding:
hifonics zx4400

[ Voor 29% gewijzigd door teacher op 28-03-2004 11:54 ]

Wise enough to play the fool

• Airpower

Airpower

Feel the Power!

Topicstarter
Niet te veel eigenlijk, ik dacht zo rond de 150 euro.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:11

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Airpower schreef op 28 maart 2004 @ 11:51:
Niet te veel eigenlijk, ik dacht zo rond de 150 euro.
spaar door of koop gebruikt.

Op het showyoursound forum kan je wel eea vinden :)

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Ik zou inderdaad de voor speaker op een versterker zetten.(bij een concert komt het geluid ook van voren toch?)
De achter speaker op de radio die dienen toch als aanvulling.
De sub ook op de versterker.
Let wel op als je een versterker koopt dat er een crossover filter op zit.
Hiermee kan je de voorspeaker highpass aansturen, en de sub lowpass.
Laat die sub dan rond de 50-60 hertz spelen en laat de voorspeakers daar beginnen.

Wat ook niet raar is is een goedvoorsetje te kopen en de achterspeaker te laten vervallen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 12:12 ]

• Airpower

Airpower

Feel the Power!

Topicstarter
Is deze combo beter?

Afbeeldingslocatie: http://www.remcocarstereo.nl/shop/images/20030a.jpg

13cm compo system custom fit
* 2 x 140 real Watt
* Frequency response 39-23khz
* Polymid membrane soft dome tweeter ferrofluid
cooled
* Neodynium magnet
* Crossover network with PTC overload protection

Of aan welke andere combo had je dan gedacht? Bv. op www.rondevries.nl

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:35

JT

VETAK y0

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111111111

GEEN CLIMAX !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11111111111 Das de supertech onder de autohifi !

Sorry, dat moest er ff uit. Zeker gevonden bij die zaak in Amsterdam die iets van Remco Car Hifi heet ofzo ? Wegblijven bij die prutz0rs. Die denken letterlijk dat een Marquant woofer het overleeft op een Hifonics 500w continu klasse D monoblok. De eigenaren van dat monoblok zeiden van niet en wilden dan dan wel testen op risico van Remco. Toen de spreekspoelen begonnen te roken hadden zij het gedaan, lag het aan hun amp en werden ze verbannen uit de winkel...wat ze toch niet erg vonden want ze waren er voor de lol :P

Magnat is leuk autospul voor een zachte prijs, alleen de specs rekken ze altijd een beetje :P Ga er dus niet vanuit dat die composet ook echt 65 continu kan hebben :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Als je veel vermogen nodig hebt, kan je eens naar de Signat ROM-4 kijken. Met EUR 250 geen koopje, maar daar krijg je wel veel vermogen voor. Als Signat nog steeds Signat is, is die 4x90 watt RMS in de praktijk vast nog veel hoger :9

De JBL GTO 6000 is met EUR 170 een mooie instapper en biedt genoeg kanalen om al je speakers apart aan te sturen. Ik zou alleen beducht zijn voor 'Amerikaans' geluid met aangezette bassen en scherper hoog. Of dit vooroordeel waar is, moet je zelf beoordelen met een luistertest.

De Kenwood KAC-649s is eigenlijk al een prima instapper en met EUR 99 een superinstapper. Echter, de highpass vast op 150 Hz is onwerkbaar, met de lowpass op 80 Hz valt nog wel te werken. Jammer, want met 4x30 watt had je echt wel goed kunnen starten. Dan rest slechts de Kenwood KAC-8401 van EUR 199. Traploze filters aan boord en met 4x60 watt een prima start. Dan heb je echter wel wat kunst- en vliegwerk nodig om al je speakers aan te vuren.

Een andere optie vind ik wel de Sony XM 1505SX, die met 5 kanalen een prima uitgangspunt vormt voor een audio setup. Sony techniek is qua versterkers up to date tegen een vriendelijke prijs. Ik vind het wel mooi versterkersspul in weerwil van de meningen over de luidsprekers van Sony.

Ook de versterker van Hifonics of de andere versterkers in de EUR 199 klasse zijn natuurlijk prima bruikbaar. Eens de demowand afluisteren kan misschien je keuzemogelijkheden iets nader inkaderen. Zelf ben ik altijd fan van de Kenwood instappers vanwege de hoge kwaliteit van het geluid (helder en transparant) en het stevige basfundament zonder kleuring voor een vriendelijke prijs. De JBL heb ik het wat minder op, maar dat kan geheel een vooroordeel zijn. De Sony lijkt mij een prachtige eerste versterker, maar enigszins beperkt omdat er maar een subuitgang op zit. Daar zit je dan de rest van je car-audio leven aan vast als je ooit wil gaan uitbreiden. Wat dat betreft is de JBL met 6 kanalen iets beter inzetbaar voor volgende uitbreidingen (als die ooit komen).

Overigens heb ik zelf een 4x75 JVC achterin liggen, waarop de sub zit (gebrugd kanaal) en op de andere kanalen voor- en achterspeakers. Who needs a fader? :P

Verwijderd

Wekkel schreef op 28 maart 2004 @ 13:17:

Overigens heb ik zelf een 4x75 JVC achterin liggen, waarop de sub zit (gebrugd kanaal) en op de andere kanalen voor- en achterspeakers. Who needs a fader? :P
Dat kan niet met elke versterker, omdat hij dan op 2omh gaat spelen.
Hierdoor wordt hij dan instabiel.

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 13:29:
[...]

Dat kan niet met elke versterker, omdat hij dan op 2omh gaat spelen.
Hierdoor wordt hij dan instabiel.
Oh ja joh 8)7 Dat staat er gerust wel op, of het kan of niet :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

JT schreef op 28 maart 2004 @ 13:32:
[...]

Oh ja joh 8)7 Dat staat er gerust wel op, of het kan of niet :P
Al staat het er op wil het nog niet zeggen dat i het ook kan.
Er zijn hierboven een aantal merken voorbij gekomen waar dat het geval is.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Tegenwoordig is 2 Ohm stabiliteit wel een gegeven. Zelfs bij de el cheapo merken begint het al goed door te komen.

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 13:48:
[...]

Al staat het er op wil het nog niet zeggen dat i het ook kan.
Er zijn hierboven een aantal merken voorbij gekomen waar dat het geval is.
Zeker wel. Of je een amp kan bruggen is niet alleen afhankelijk van de weerstand, maar ook van een constructie die erbij moet. En wat voor zin heeft het om die constructie erin te bouwen en de amp te adverteren met 'brugbaar' als het niet kan :? Dat is simpelweg misleiding volgens de Reclame Code Comissie en daar kan je zo een bedrijf zelfs voor aanklagen 8)7

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

JT schreef op 28 maart 2004 @ 14:05:
[...]

Zeker wel. Of je een amp kan bruggen is niet alleen afhankelijk van de weerstand, maar ook van een constructie die erbij moet. En wat voor zin heeft het om die constructie erin te bouwen en de amp te adverteren met 'brugbaar' als het niet kan :? Dat is simpelweg misleiding volgens de Reclame Code Comissie en daar kan je zo een bedrijf zelfs voor aanklagen 8)7
Het gaat niet om het bruggen van een versterker want dat veranderd niets an de versterker,die zal gewoon 4 0mh blijven .Maar als je je voor en achterspeakers op 1 kanaal zet gaat hij wel naar 2 omh en dat kan niet elke versterker.

Verwijderd

beetje oftopic:

heb zelf since kort:
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/0/8AF92E2808135BCAC1256E570042527A/$file/kd-g401.jpg

ja mn eerste egte eigen autoradio :p

kheb voor weinig een leuk setje jvc 180W op de kip getokt, maar khebt id dat ie inhoud ofzo.
voorin liggen standaart speakers, enk hebt id dat r meer volume uit die voorspeakers komt dan uit de achetrste speakers..:s
bijv: zet ik m op Vol.25 met loudness ON dan is dat egt max. anders gaan de bassen 'flabberen' en gaat ie een bijgeluid maken ofzo...(bass staat dan op 0)
zet ik loudness OFF dan kank m met bass+2 de radio op Vol.35 zetten...
toch wazig gezien t feit dat t geen goedkope zijn/waren..
tevens + en - omgedraaid maar geen resultaat helaas :(
Ookal ligt er dan nog geen versterker in: hij moet toch ook zonder nog wel harder kunnen 'klappen' hebk t id...

iemand een id ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 14:16 ]

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 14:16:
beetje oftopic:

heb zelf since kort:
[afbeelding]

ja mn eerste egte eigen autoradio :p

kheb voor weinig een leuk setje jvc 180W op de kip getokt, maar khebt id dat ie inhoud ofzo.
voorin liggen standaart speakers, enk hebt id dat r meer volume uit die voorspeakers komt dan uit de achetrste speakers..:s
bijv: zet ik m op Vol.25 met loudness ON dan is dat egt max. anders gaan de bassen 'flabberen' en gaat ie een bijgeluid maken ofzo...(bass staat dan op 0)
zet ik loudness OFF dan kank m met bass+2 de radio op Vol.35 zetten...
toch wazig gezien t feit dat t geen goedkope zijn/waren..
Ookal ligt er dan nog geen versterker in: hij moet toch ook zonder nog wel harder kunnen 'klappen' hebk t id...

iemand een id ?
Speel es met je fader of balance :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 14:09:
[...]

Het gaat niet om het bruggen van een versterker want dat veranderd niets an de versterker,die zal gewoon 4 0mh blijven .Maar als je je voor en achterspeakers op 1 kanaal zet gaat hij wel naar 2 omh en dat kan niet elke versterker.
Ah, k, my bad. Word gewoon gek van al 3 dagen statistiek leren 8)7 Sorry ! En van bruggen krijg je wel 2 ohm belasting voor de versterker, ook al is je woofer 4 ohm. Met als logisch gevolg dat een woofer van 2 ohm een belasting van 1 ohm vormt.
http://forum.showyoursound.nl/topic.asp?TOPIC_ID=21291
http://forum.showyoursound.nl/topic.asp?TOPIC_ID=21056

Maar op zich is zo een amp zelf 1 ohm stabiel. Als je hem dan maar niet te hard zet :P Ik heb een JBL ampje, al best een redelijk oude, van 2x35w. En die was ook al 2 ohm stabiel en dat was echt geen amp uit de duurste serie ofzo, volgens mij zelfs de goedkoopste.

[ Voor 22% gewijzigd door JT op 28-03-2004 14:18 ]

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

GGS_VR6 schreef op 28 maart 2004 @ 14:17:
[...]

Speel es met je fader of balance :)
kheb al uuuuren gespeeld...maar helaas, niet t resultaat waar ik op zit te w8en...een 4x50W radio met 180W speakers...moet toch wel meer uit te halen zijn ?
/me gaat vanmiddag maar s een caraudiofiel zoekn om te kijken :s *

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 14:23 ]

• JT

JT

VETAK y0

Heel simpel. Je autoradioamp geeft max 15w per kanaal continu. Des te zwaarder de speakers zijn die je ermee aanstuurt, des te moeilijker voor je amp en des te zachter het vervormingsloos gaat met hetzelfde vermogen. Ga anders ff de FAQ lezen over wattages enzo, want ik heb (NOFI) erg de indruk dat watts voor jou heilig zijn ofzo :P

[ Voor 3% gewijzigd door JT op 28-03-2004 14:29 ]

Ecodan warmtepomp

• MM
  • Niet online

MM

was: m.m

JT schreef op 28 maart 2004 @ 14:26:
Heel simpel. Je autoradioamp geeft max 15w per kanaal continu. Des te zwaarder de speakers zijn die je ermee aanstuurt, des te moeilijker voor je amp en des te zachter het vervormingsloos gaat met hetzelfde vermogen. Ga anders ff de FAQ lezen over wattages enzo, want ik heb (NOFI) erg de indruk dat watts voor jou heilig zijn ofzo :P
Nou dan mag jij de FAQ ook nog wel even doornemen want je braakt zelf ook de grootste bullsh*t uit :) ;)

Het enige wat voor de versterker van belang is is de impedantie, belastbaarheid/omvang van de drivers heeft geen invloed. Overigens voor de goede orde: over het algemeen kan je stellen dat grotere speakers een hoger rendement hebben (hoeft niet altijd zo te zijn maar is vaak wel aangegeven) dus met een 'grotere' speaker kun je met dezelfde versterker meer SPL halen :)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• JT

JT

VETAK y0

Nou, ik kan je vertellen dat als ik een 16cm composetje heb, dat ik daar harder onvervormd mee ga dan met een woofer erop. Echter, als ik de woofer op een amp aansluit dan gaat die weer harder. Snap je wat ik bedoel ?

Wat jij zegt, betekent dat het er niet toe doet of je een 15w amp of 150w amp achter een subwoofer hangt. Dat ben ik zeker niet met je eens. Als je ziet hoe weinig vermogen je nodig hebt om hard te gaan, dan sta je echt te kijken. Voorbeeld: laatst een JBL demo auto gezien. Stond een demo te spelen. 4 GTi woofers (zwaarste serie) en die wattage meters gaven zo een 15w per woofer aan, toen die niet voluit speelde maar wel hard. Datzelfde durf ik niet te doen op een autoradio. Gaat veel sneller vervormen. Jij wil ook zeggen dat een zwaardere versterker een speaker niet beter onder controle kan houden ? Want dat vloeit voort uit wat jij zegt.

Waar het door zou kunnen komen: 6x9" speakers gaan dieper dan een normaal 13 of 16cm compo setje. En dan krijg je ook impedantiedippen, waardoor het fout gaat. Dat zou het kunnen zijn.

[ Voor 78% gewijzigd door JT op 28-03-2004 17:34 ]

Ecodan warmtepomp

• MM
  • Niet online

MM

Zolang je niet boven de 15w komt maakt het inderdaad geen drol uit of je een 15w of een 150w amp hebt. Hoe hard je kunt met een bepaald wattage hangt van het rendement van de driver af en de plaatsing in en vorm van de ruimte waar je het geluid voortbrengt. Als je 15W pompt in een speaker met een rendement van 100dB/1w zit je al op 111dB dus met 15w kan je inderdaad vrij hard.

Dat je composetje harder klinkt dan je woofer komt omdat je oren voor het midden/hoog gebied -wat de woofer dus niet weergeeft- veel gevoeliger zijn. Als je het met een lineaire decibelmeter nameet en daarmee rekening houdt met impedantie- en rendementsverschillen komt er precies hetzelfde getal uit :)

Er is geen direct verband tussen diepgang, omvang van de driver en impedantiedippen.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• JT

JT

VETAK y0

Nee, maar er is wel correlationeel verband. En als je 6x9 bas weergeven welke meer vermogen trekt dan de radio kan geven en de composet doet dit niet omdat deze toch niet zo diep komt, dan kan deze harder spelen.

Ik vind het btw wel vreemd want 6x9 gaat wel hard op een gewone HU. Aan de andere kant, gister op die SPL wedstrijd waren er echt achterlijk veel mensen die gewoon met 125dB in de auto zaten zonder de beschikbare oorkleppen op :X

[ Voor 39% gewijzigd door JT op 28-03-2004 19:14 ]

Ecodan warmtepomp

• MM
  • Niet online

MM

Dus jij dacht dat een composetje geen vermogen opneemt in de tonen die 'ie niet weer kan geven. Zet er maar eens een mooie 20Hz sinus op en kijk hoe dat membraampje staat te springen :P

• JT

JT

VETAK y0

Dat zei ik niet :) Ik weet hoe dat gaat en das erg leuk om te zien :P

[ Voor 50% gewijzigd door JT op 28-03-2004 19:50 ]

Ecodan warmtepomp

• MM
  • Niet online

MM

JT schreef op 28 maart 2004 @ 19:13:
Nee, maar er is wel correlationeel verband. En als je 6x9 bas weergeven welke meer vermogen trekt dan de radio kan geven en de composet doet dit niet omdat deze toch niet zo diep komt, dan kan deze harder spelen.
[/sub]
Het staat er toch echt :)in bold

• JT

JT

VETAK y0

Nee, er staat dat het niet zulke diepe bas weergeeft, weergeven is wat anders dan bewegen :P Als ik een 20hz sampletje speel op een 10cm Marquant setje, dan zie je wat bewegen maar er komt echt geen geluid vanaf :D

Ecodan warmtepomp

• MM
  • Niet online

MM

Je had het in die quote over het vermogen trekken van de versterker, dat doen beide voorbeelden even hard (mits de impedantie gelijk is) nu genoeg gemierenneukt :P

• JT

JT

VETAK y0

Ok, over op de vliegen dan maar ? :P

Nee, ik denk dat met die 6x9's gewoon ergens iets mis is of je wil gewoon VEEEL geluid.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 14:16:
beetje oftopic:

iemand een id ?
Als je de balans naar links of rechts draait krijg je dan meer bas?
Als dat zo is moet je van 1 speaker de + en - omdraaien.
Pagina: 1