Toon posts:

Peer 2 peer - wlan probleem: wel tx geen rx

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb (zoals iedereen die hier een topic begint) een probleem.

Heb vanmiddag een wlan kaartje gekocht in m'n laptop omdat ik een nieuwe pc heb waar ook een wlan kaart in zit.

Ik heb alles geinstalleerd en windows xp zegt op beide computers dat er een goede verbinding is.

ECHTER, ik kan geen daadwerkelijke netwerkverbinding krijgen. Het enige wat ik heel af en toe zie in m'n MSHOME netwerk is de naam van de ander computer. Als ik daarop klik krijg ik niet de bestanden die ik gedeeld heb, maar de mededeling dat er iets fout is gegaan en dat ik wellicht geen toegangsrechten heb.

Bovendien zie ik met het tooltje dat bij de netwerkkaart is geleverd dat er praktisch alleen wordt ge-TXed en niet ge-RXed.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn? ... ben er nu namelijk al ongeveer 10 uur mee zoet geweest... :-S

Verwijderd

Wat voor wirelesskaartje? Wat voor OS? Wat zeggen de statistieken van je wireless verbinding? Kun je als je een kabel gebruikt wel beide pc's aan? Etc.

Verwijderd

Topicstarter
PS. De tcp/ip instellingen zijn allemaal goed volgens mij. Ik heb namelijk een netwerk brug met ook een gewone netwerk kaart erin en als ik die aansluit heb ik gewoon een netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op beide PC's XP

Het vaste netwerk werkt gewoon (inclusief internet sharing) en voor de netwerkkaarten gebruik ik op beide PC's een netwerkbrug.

Netwerk kaartje in de laptop is van SMC, 54MBPS.

Over de netwerkkaart in de PC heb ik geen info, maar die is volgens mij van Prism. De leverancier is van de driver is GlobespanVirata.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

misscien de netwerkbrug ff uitschakelen??

en post je tcp/ip instellingen ff.....

en verder relevante info, (XP home of pro bijv.) misschien dat een comleet typenummer van je wirelesskaart wel handig zou zijn....

en wat bedoel je precies met netwerkbrug??? (een verbindingsbrug tussen 2 netwerkkaarten misschien??)

[ Voor 41% gewijzigd door Romke op 28-03-2004 11:42 ]

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Ik had ook zoiets, maar probeer is te zoeken op computernaam in je netwerkomgeving, en die dan aanklikken.

Dat werkte voor mij

• NestorY*K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-12-2022
Ik heb ook wel eens langdurig stilgestaand bij dit soort problemen door te ontdekken dat een van de pc's een firewall heeft draaien...dus die kan beter ook ff af :)

Maarre, die netwerkomgeving is al helemaal niet zo goed als dat het zou moeten zijn dus probeer gewoon eens direct met \[naam] je pc te bereiken.

Kun je de andere pc pingen?

Verwijderd

Topicstarter
Met de netwerkbrug bedoel ik idd een verbinding tussen meerdere netwerkkaarten. Windows XP gebruikt die volgens mij vooral om internetsharing mogelijk te maken.

Op beide computers heb ik de home versie van XP.

Als ik op computernaam zoek kan ik de computer niet vinden. Ook pingen gaat niet.

Ik heb een statisch ip-adres ingesteld. Voor de een 192.168.0.1, voor de ander 192.168.0.2 (verificatie heb ik uitgeschakelt)

Ook heb ik bij beide netwerkkaarten ingesteld dat er geen encriptie is. Maar ik weet niet of ik dat goed heb gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
Vergeet ik het typenummer van de wirelesskaart nog: SMC2538W EU

• Romke

Romke

Dieselhead

oh ok....

mooi, heb je al geprobeerd om de netwerkbrug uit te schakelen en gewoon met ICS verbinding te delen, of met winroute ofzo (trial op www.download.com)

dan lijkt een netwerkbrug mij niet meer nodig......

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de brug gisteren een keer verwijderd. Eerst wilde ik gewoon een netwerkverbinding hebben. Shared internet komt later wel, dacht ik....

Dat had geen effect. Nog steeds een icoon dat de verbinding goed was, maar geen daadwerkelijk netwerktoegang.

Daarnaast werkt de brug uitstekend met gewone lan-kaarten.

Zelf denk ik niet dat het aan de TCP/IP instellingen ligt, maar aan de instellingen van het draadloze netwerk (een level hoger dus).

Kan het zijn dat ik iets verkeerd heb ingesteld zodat de netwerkkaarten wel het draadloze netwerk zien, maar niet in staat zijn om met elkaar te commmuniceren?

Verwijderd

Ik zou idd ook eerst eens beginnen met zorgen dat er een fatsoenlijke verbinding is tussen beide stations voordat je gaat kijken naar inetsharing e.d. Kunnen de werkstation wel pingen naar elkaar? Geen firewall per ongeluk aan op de netwerkkaart? File and Printersharing geinstalleerd? Wat voor antivirussoftware gebruik je, en welke versie?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 13:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hey Meph,

Laptop en desktop kunnen zichzelf pingen, maar niet elkaar.

Ik heb alleen een virusscanner op m'n desktop. Deze is van eTrust, versie 7.0.39. Ik heb hem uitgeschakeld (niet computer opnieuw opgestart) maar dit verandert niets.

Verder kan ik de computers nu zien in het netwerk, maar ik kan er niet op. Ik krijg dan het volgende bericht:

"\\Frank_laptop is niet toegankelijk. U heeft mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. ... Kan het netwerkpad niet vinden."

Bestands- en printerdeling is geinstalleerd. En firewall (van windows XP) staat uit.

Verwijderd

Heb je dr al eens over naargedacht om de Guest account in te schakelen, dit heeft bij mij namelijk heel veel onnodige problemen veroorzaakt (weet overigens niet of dit ook opgaat voor Xp home, Xp Pro en 2K Pro wel)

Verwijderd

Topicstarter
... ik heb het wel geprobeerd.

Echter bij een van de 2 computers staat dat bij een peer-2-peer connectie geen verificatie mogelijk is en daardoor is dit vakje grijs geworden.

PS. raar trouwens: Ik gebruik op beide pc's xp home en toch geeft maar een van de 2 computers dit aan (degene die ik net nieuw heb). De menu opbouw verschilt hier ook een klein beetje.

Zou het kunnen zijn dat ik op de nieuwe computer een update heb en op de oude nog niet. Dat hierdoor ook het probleem optreedt?

• Romke

Romke

Dieselhead

ik neem aan dat je hd's ofzo hebt gedeeld.....

dit kan ook problemen opleveren als je dat niet hebt gedaan..

en het wil ook nog wel eens helpen om \\192.168.0.x te gebruiken....

en op zich hoef je de gast account niet aan te zetten, zolang er op bedei pc's maar dezelfde gebruikersnaam gebruikt wordt, of iig. bestaat....

[ Voor 30% gewijzigd door Romke op 28-03-2004 14:45 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

en welke verificatie??

bij client voor microsoft netwerken??

die moet je niet gebruiken.......

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met dezelfde gebruikersnaam?!? ... daar zou het misschien aan kunnen liggen want die zijn verschillend.

met verificatie bedoel IEEE 802.1x verificatie. Deze kan je aanzetten op elke netwerkkaart. Behalve bij de draadloze netwerkkaart van m'n nieuwe pc (zie vorige post).

Ik kan ook met gebruik van //192.168.0.x geen verbinding krijgen.

• Romke

Romke

Dieselhead

die verificatie moet je sowieso UITZETTEN

en op beide pc's moet iig. de zelfde gebruikersnaam bestaan, met hetzelfde wachtwoord.....

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik die verificatie alleen uitzetten voor het draadloze netwerk of voor ALLE netwerkkaarten?

Verwijderd

Topicstarter
Bij nader inzien had ik al dezelfde gebruikersnamen (en geen password)

Via gewoon lan netwerk kon ik ook al gewoon op elkaars gedeelde mappen komen.

Verwijderd

Alleen voor het LAN Netwerk. Hoe heb je je schijf geformatteerd? NTFS? Dan kun je ook wat makkelijker met rechten spelen voor bepaalde directories op ieder systeem.

Als je elkaar niet kan pingen dan lijkt er toch wel iets meer aan de hand te zijn dan alleen een rechtenprobleem. Er moet iets van een firewall of antivirus of instellingen what so ever de verbinding verhinderen.. Mocht je het niet vervelend vinden dan zou je alle niet belangrijke software een keer kunnen proberen uit te schakelen, en antivirus software grondig te deinstalleren. Ook de XP Firewalls die in XP zelf zitten moeten echt uit staan.

Kan je anders ook even de IP settings van beide kaarten hier posten? (gewoon een ipconfig /all). En als je dan toch bezig bent :) doe ook even een: route print.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 18:53 ]

Pagina: 1