Toon posts:

[XP <-> ME] Bestanden delen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis dus een netwerk liggen, met op de ene computer windows XP, en op de andere windows ME. De adsl komt binnen op de computer met windows ME, en gaat dan via een standaard netwerkkabel naar die met XP. Tot zover werkt het netwerk prima, en kan ik dus op beide computers internetten. Nou komt namelijk het probleem, wat ik ook probeer, als ik probeer bestanden te delen gaat het mis. De beide computers zien elkaar niet eens. Ook gaat er de hele tijd iets mis met de internet-deling als ik wijzigingen aanbreng. Kan iemand mij misschien even in duidelijke termen uitleggen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen, zonder de internet-deling te slopen?

- IP's: 192.168.0.1 voor de ME pc, 192.168.0.2 voor de XP pc

- Werkgroep is op beiden MSHOME

- Als ik probeer te pingen krijg ik de melding "Time-out bij opdracht".

- Ik heb de faq gelezen en gezocht, maar dat loste het probleem niet op.

Alvast bedankt.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Dat je wel internet hebt maar niet zou kunnen pingen is erg raar...

Staat op een van beide PCs een firewall geinstalleerd?
Post eens van beide PCs de info die je krijgt door 'ipconfig' te typen op de commandline...

Verwijderd

Topicstarter
Cpt.Morgan schreef op 28 maart 2004 @ 00:03:
Dat je wel internet hebt maar niet zou kunnen pingen is erg raar...

Staat op een van beide PCs een firewall geinstalleerd?
Post eens van beide PCs de info die je krijgt door 'ipconfig' te typen op de commandline...
Grr @ Norton, dat was inderdaad het probleem... Nou alleen nog de vraag, hoe kan ik Norton zover krijgen dat ik de bestanden mag delen etc. zonder norton meteen helemaal uit te schakelen.

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

reiker

dan jij!

Hiervoor moet je het ip-adres van je andere computer in de trusted zone van je firewall zetten. Hoe dit moet in de Norton firewall heb ik niet zo bij de hand, maar je kunt het ongetwijfeld vinden in je handleiding of in de help.

Zo gezegd, zo gedaan.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik ken de Norton Firewall niet, maar bij de meeste firewalls kun je onderscheid laten maken tussen de verschillende netwerkkaarten. Je kunt de firewall dan aanzetten voor de netwerkkaart waar internet binnenkomt, maar uitzetten voor je interne netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt op de XP pc, alleen op de Me pc geeft hij de error:

"Fout met het uitvoeren van scripts op de pagina"

"Wilt u doorgaan met het uitvoeren van scripts op de pagina"

en dan wat nummers, en je kan kiezen uit ja of nee, maar bij allebei kan ik geen instellingen veranderen in norton... iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

je moet dus voor ja kiezen, dat had je denk ik zelf ook wel door....

en als je op de ene pc XP hebt, dan heb je daar ook vast wel een cd van.
zo ja, probeer eens of je op de ME pc XP kunt zetten (ME is niet echt geweldig, ik had er alleen maar problemen mee, en het heeft het ook niet lang volgehouden......
het is mij bijvoorbeeld nog nooit gelukt om onder me eencd te fikken, terwijl dat onder 98, 2000 en XP wel werkte....)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Hm jah ik heb norton opnieuw geinstalleerd en nu geeft hij die error niet meer en werkt het tot nu toe allemaal prima :).
Pagina: 1