Vrijdag jongstleden heb ik eindelijk mijn moederbord ontvangen.
De specs system:
Mobo: DFI Lanparty Pro 875 B, PCB Revision A+
Proc: P4 3.2 GHZ HT (l2 cache 512)
Geheugen: Corsair Twinx Platinum PC3200 DDR 400mhz, CL2
DVD Speler
Floppy Drive
1 jet engine cooler
(van coolermaster)
Harddrive: Maxtor 160 gig S-ATA
Probleem:
Bij elke start up van het systeem moet ik per se een bootable Windows XP cd-rom (of win 98 floppy) erin doen. Nadat deze erin zit en Windows XP dus zijn bestanden gaat laden druk ik op F-6 om een Raid/SCSI controller to installen, bij DFI krijg je 2 floppy, 1 met Intel drivers en 1 met High Point drivers (deze staan overigens ook op de cd die is bij geleverd). Beide drivers heb ik geprobeerd met verschillende bios settings, maar ik krijg het niet voor elkaar om Windows XP te kunnen installeren en telkens krijg ik dezelfde foutmelding.
0x0000007f (0x00000000,0x00000000,0x00000000,0x00000000) bij windows installatie, en hij stopt dan voor veiligheids redenen.
In mijn Bios kan hij mijn harde schijf wel vinden (en ook tijdens start up) en zie ik ook een serial #. Maar als ik in mijn bios mijn grootte van de schijf wil zien, lukt dit niet en staat deze op 0 mb. Ook tijdens de start up kan ik op Control + H drukken om een raid te maken, hierbij kan hij ook geen S-ATA drive vinden en kijkt hij alleen maar op de IDE 1/2 poorten master/slave, dus zie ik 4 lege plekken voor een ide harde schijf.
Dus even kort gezegd: Ik kan Windows XP niet installen op mijn S-ATA HDD Maxtor 160 gig.
Geprobeerd:
Intel Raid drivers, Floppy / CD / internet (waren identiek)
High Point drivers, Floppy / CD / Internet (waren identiek)
Bios settings: ICH5, Highpoint voor RAID-Controller en PCI SCSI Controller.
Veranderen boot devices volgorde (cd-rom, hdd, floppy en dan omgooien)
Disablen en enablen van boot other devices
Nog meer bios settings als Non OS/2 en Yes OS/2
*edit*
Settings IDE/Raid: Met IDE Only: Disabled, Auto, multi, Enhanced, SATA Only
RAID: Staat vast op Enhanced (ik zie dan wel mijn HDD in bios lijst, maar niet bij Highpoint-tech's Raid util die ik kan opstarten, en windows XP ziet ook geen HDD)
*edit*
Gezocht naar:
Informatie op verschillende forums en google (natuurlijk...) over SATA en RAID drivers, maar niks van dusver gevonden heeft geholpen.
Namelijk: SATA Drivers van Mobo CD installen.
Gebruiken van RAID/Sata Drivers met de F-6 optie tijdens win xp install.
SATA Drivers op DFI CD, Niks gevonden, alleen die RAID Drivers, Zelfde?!?!
Getest:
Memtest 3.1a gedraaid, No Probs.
Wat kan ik nog meer proberen??
mmm trouwens, ik heb geen andere hdd los liggen, ik kan wel deze pc HDD gebruiken een maxtor 80 gig hdd IDE ATA 133 (d8 ik) maar dan zal ik hem zeker moeten formatten (dis namelijk een AMD 2400+) en ik heb niet zown zin in een format om een S-ATA drive aan praat te krijgen, zoek liever hulp voor andere opties
Bedankt voor de reply's alvast
De specs system:
Mobo: DFI Lanparty Pro 875 B, PCB Revision A+
Proc: P4 3.2 GHZ HT (l2 cache 512)
Geheugen: Corsair Twinx Platinum PC3200 DDR 400mhz, CL2
DVD Speler
Floppy Drive
1 jet engine cooler
Harddrive: Maxtor 160 gig S-ATA
Probleem:
Bij elke start up van het systeem moet ik per se een bootable Windows XP cd-rom (of win 98 floppy) erin doen. Nadat deze erin zit en Windows XP dus zijn bestanden gaat laden druk ik op F-6 om een Raid/SCSI controller to installen, bij DFI krijg je 2 floppy, 1 met Intel drivers en 1 met High Point drivers (deze staan overigens ook op de cd die is bij geleverd). Beide drivers heb ik geprobeerd met verschillende bios settings, maar ik krijg het niet voor elkaar om Windows XP te kunnen installeren en telkens krijg ik dezelfde foutmelding.
0x0000007f (0x00000000,0x00000000,0x00000000,0x00000000) bij windows installatie, en hij stopt dan voor veiligheids redenen.
In mijn Bios kan hij mijn harde schijf wel vinden (en ook tijdens start up) en zie ik ook een serial #. Maar als ik in mijn bios mijn grootte van de schijf wil zien, lukt dit niet en staat deze op 0 mb. Ook tijdens de start up kan ik op Control + H drukken om een raid te maken, hierbij kan hij ook geen S-ATA drive vinden en kijkt hij alleen maar op de IDE 1/2 poorten master/slave, dus zie ik 4 lege plekken voor een ide harde schijf.
Dus even kort gezegd: Ik kan Windows XP niet installen op mijn S-ATA HDD Maxtor 160 gig.
Geprobeerd:
Intel Raid drivers, Floppy / CD / internet (waren identiek)
High Point drivers, Floppy / CD / Internet (waren identiek)
Bios settings: ICH5, Highpoint voor RAID-Controller en PCI SCSI Controller.
Veranderen boot devices volgorde (cd-rom, hdd, floppy en dan omgooien)
Disablen en enablen van boot other devices
Nog meer bios settings als Non OS/2 en Yes OS/2
*edit*
Settings IDE/Raid: Met IDE Only: Disabled, Auto, multi, Enhanced, SATA Only
RAID: Staat vast op Enhanced (ik zie dan wel mijn HDD in bios lijst, maar niet bij Highpoint-tech's Raid util die ik kan opstarten, en windows XP ziet ook geen HDD)
*edit*
Gezocht naar:
Informatie op verschillende forums en google (natuurlijk...) over SATA en RAID drivers, maar niks van dusver gevonden heeft geholpen.
Namelijk: SATA Drivers van Mobo CD installen.
Gebruiken van RAID/Sata Drivers met de F-6 optie tijdens win xp install.
SATA Drivers op DFI CD, Niks gevonden, alleen die RAID Drivers, Zelfde?!?!
Getest:
Memtest 3.1a gedraaid, No Probs.
Wat kan ik nog meer proberen??
mmm trouwens, ik heb geen andere hdd los liggen, ik kan wel deze pc HDD gebruiken een maxtor 80 gig hdd IDE ATA 133 (d8 ik) maar dan zal ik hem zeker moeten formatten (dis namelijk een AMD 2400+) en ik heb niet zown zin in een format om een S-ATA drive aan praat te krijgen, zoek liever hulp voor andere opties
Bedankt voor de reply's alvast
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2004 10:48 ]