Toon posts:

[BASH] PATH variabele niet in grafische omgeving

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil eclipse graag ook gewoon door " dubbelklikken" op starten, i.p.v. elke keer een terminal op te starten en dan
code:
1
./eclipse
te doen. Dit werkt dus wel.

Ik heb al veel gezocht, en veel geprobeerd:
Ik heb regels in ~/.bash_profile (userwide) , /etc/ profile (systemwide) en bash.bashrc (geen idee, stond op GoT) toegevoegd met daarin de paden naar JRE en JDSK(ook al is dit pad niet nodig voor het opstarten ervan).

Ik heb geen enkel idee waarom het nu niet werkt en ik heb geen enkel idee waarom het zo moeilijk is om op een makkelijke manier directory's toe te voegen.

Ik snap het concept van een environment wel, maar ik vind dat als ik aan het systemwide profile een regel toevoeg, dat ik dan wel mag verwachten dat het in Gnome ook wel mag werken.

Zelfs in Windows 98 is het makkelijker. Is er geen GUI beschikbaar ofzo waarin ik het PATH kan zien en aanpassen?

Ik gebruik als loginsysteem gdm. Het enige dat ik nog niet heb geprobeerd is de omgevingsbestanden van gdm aan te passen, vanwege het simpele feit dat ik dat bestand niet kon vinden.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Anders geef je het volledige pad op? /usr/local/bin/eclipse bv.

Of je maakt een bash-script:

code:
1
2
#!/bin/bash
PATH=$PATH:/usr/local/bin/ eclipse

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat de omgeving van eclipse, wanneer ik die opstart, de JRE niet kan vinden. In zo'n bash-script zou ik het wel kunnen zetten, maar het lijkt me niet teveel gevraagd als ik gewoon eclipse zou kunnen opstarten zonder een terminal te gebruiken.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Verwijderd schreef op 28 maart 2004 @ 11:57:
Het probleem is dat de omgeving van eclipse, wanneer ik die opstart, de JRE niet kan vinden. In zo'n bash-script zou ik het wel kunnen zetten, maar het lijkt me niet teveel gevraagd als ik gewoon eclipse zou kunnen opstarten zonder een terminal te gebruiken.
Een bash-script hoeft niet in een terminal te draaien.

maar je kunt dan toch /usr/local/bin in mijn voorbeeld hierboven vervangen door /path/naar/jre/bin?

It sounds like it could be either bad hardware or software

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
in X heb je heb je files die aan het begin van elke X-sessie worden uitgevoerd.
Soms worden bestaande env-vars daarin overschreven bijv PATH=/usr/X11/bin enzo ipv PATH=$PATH:/usr/X11/bin.
$HOME/.xsession of ..../lib/xsession heten die vaak

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen .xsession-errors. Verder niets dat erop lijkt.
Pagina: 1