Windows XP geeft bij het opstarten de fout Unmountable Boot Volume. Ik heb al aardig wat topics hierover doorgespit, en steeds weer vindt ik de chkdsk oplossing. Het probleem is echter dat ik niet meer in de Recovery Console kom. Setup blijft staan op "Bezig met onderzoeken van schijf van 114471 MB, 0 met ID 0 op bus 0 (viasraid)" Hij komt gewoon niet in de Recovery Console.
Het vreemde eraan is dat alle mogelijke oorzaken (volgens Microsoft) niet van toepassing zijn. Ik heb namelijk niets geinstalleerd of geupdate in de laatste keer in Windows. En ik gebruik geen schijf op UDMA (schijf zit op SATA).
Een normale bootfloppy gebruiken gaat ook wat moeilijk, aangezien de schijf op SATA zit.
In Linux doet de schijf het echter wel, en ook de C: partitie is toegankelijk. Ik zal gewoon de bootsector moeten herschrijven, maar hoe!?
Specs:
AMD Athlon 64 3000+
MSI K8T Neo-FIS2R
WD1200JD (SATA)
Indeling
C:\ Windows XP
D:\ Mandrake 9.2 AMD64
Het vreemde eraan is dat alle mogelijke oorzaken (volgens Microsoft) niet van toepassing zijn. Ik heb namelijk niets geinstalleerd of geupdate in de laatste keer in Windows. En ik gebruik geen schijf op UDMA (schijf zit op SATA).
Een normale bootfloppy gebruiken gaat ook wat moeilijk, aangezien de schijf op SATA zit.
In Linux doet de schijf het echter wel, en ook de C: partitie is toegankelijk. Ik zal gewoon de bootsector moeten herschrijven, maar hoe!?
Specs:
AMD Athlon 64 3000+
MSI K8T Neo-FIS2R
WD1200JD (SATA)
Indeling
C:\ Windows XP
D:\ Mandrake 9.2 AMD64
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.