Toon posts:

DVD-r niet compatibel door CopyToDVD ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb waarschijnlijk een probleem met CopyToDVD (v2.4.17.269).
Zodra ik met dit programma een DVD brandt is deze op veel DVD home cinema sets niet te lezen. Ikzelf heb een goedkopere DVD speler en daar speelt de DVD wel op af.

Na heel wat gezoek kwam ik er mbv de info die DVDDecrypter over een DVD geeft achter dat een DVD gebrand met CopyToDVD 2 sessies bevat en dat de DVD niet is afgesloten:
Disc Information:
Status: Incomplete
Erasable: No
Sessions: 2
Vraagje: Kan het zijn dan sommige (duurdere merken?) standalone DVD spelers niet kunnen omgaan met dit soort gebrande DVD's en de goedkopere modellen wel ???

Zodra ik hem op een andere manier brandt wordt het wel een afgesloten 1 sessie DVD:
Disc Information:
Status: Complete
Sessions: 1
Het probleem ligt dus klaarblijkelijk bij CopyToDVD.

Vraagje: Hoe kan ik ervoor zorgen dat CopyToDVD een gewone compatibele afgesloten 1 sessie DVD brand zodat die wel door alle DVD spelers af te spelen is ?

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:55
Heb je zelf al bij de instellingen gekeken, ik even gekeken en een instelling gevonden die misschien verkeerd staat. Onder het tabblad 'Multisessie' kun je een vinkje zetten bij
'Maak/Gebruik multisessie media', daar moet dus geen vinkje staan.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik inderdaad al gekeken.
Daar staat geen vinkje....
Voor diegenen die ook CopyToDVD gebruiken, bij jullie schrijft ie gewoon 1 sessie en sluit ie de DVD af ?

• grolo2010
Ik heb dvd decrypter door gespit, maar kon geen dvd info setting vinden, maar nero geeft sessie 01 met track 01 en 5 mb beschikbaar aan.
Maar de dvd's die ik gemaakt heb met CopyToDVD spelen goed af op twee el cheapo spelers en een JVC. (en natuurlijk in verschillende dvdrom's)

Heb je al andere media geprobeert.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dvd decrypter door gespit, maar kon geen dvd info setting vinden
Ik het menu MODE, ISO, READ.
Daar staat de dvd info.

Andere DVD media maakt niets uit, het ligt er puur aan of er 1 of 2 sessies geschreven worden en of de DVD gesloten wordt of niet.
JVC, Sony, deze duurdere home cinema sets slikken de 2 sessie (niet afgesloten) dvd's niet, terwijl mijn standalone Grundig en El Cheapo Provision deze DVD's wel slikken |:(

Ik krijg het niet voor elkaar om CopyToDVD een gesloten 1 sessie DVD te laten branden :? Wat doe ik verkeerd ?

• grolo2010
Oke, ik heb de info gevonden en bij mijn is de dvd ook niet compleet
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
_NEC DVD_RW ND-1300A 1.08
Current Profile: DVD+R

Disc Information:
Status: Incomplete
Sessions: 2
Sectors: 2.126.096
Size: 4.354.244.608 bytes
Time: 472:29:71 (MM:SS:FF)

Physical Format Information (Last Recorded):
Disc ID: RICOHJPN-R01-02
Book Type: DVD+R
Part Version: 1
Disc Size: 120mm
Maximum Read Rate: Not Specified
Number of Layers: 1
Track Path: Parallel Track Path (PTP)
Linear Density: 0.267 um/bit
Track Density: 0.74 um/track

Waarom de dvd bij jou niet wil afspelen op de duurdere sets :?
Je zou andere brand-software kunnen proberen, bij nero kun je
zelf aangeven of de sessie beëindigd moet worden.
Pagina: 1